Villrdig och MiniFröberg;
Antar att vi har jämngamla bebbar kanske, min dotter verkar ha resreflexen påslagen hela tiden, verkar ju inte ens behöva vara vaken för att sätta och ställa sig upp.
I natt sov hon rätt bra första gången på månader. Hon reser ju sig och promenerar så fort hon hamnar i spjälsången. Så igårblev nattningen så här, amma (min tjej är trots ålder inte förtjust i mat) i soffan, ner i sängen, lillan upp och stod direkt, jätteglad! då gick jag ut för hon håller stenhårt i sängen så det går inte att lägga ner henne. Efter en stund blev hon ledsen och då släppte hon frivilligt, tog upp henne och höll till hon slutande gnälla, la ner henne och höll en hand på magen och en på ryggen i några minuter sen släppte jag (fick upprepa 3 ggr, då hon vred sig och blev ledsen),efter 3:e gången sov hon och hon sov till halv fyra, från 18:30. Vid halvfyra fick hon amma, sen körde jag processen ovan igen fast bara 2 ggr, sen sov hon till 6.15.
Känns bra, fast jag vaknade 00 och halv tre (tider då hon brukar vakna). Satsar först på att få henne somna i sin säng och nästa steg blir amningen på morgonkvisten.
Värsta hitills med metoden är all stryk min rygg tar, hur gör ni andra som har spjälsängen på nedersta? Det går ju inte att från nedläggning släppa och sticka in händerna genom spjälorna, för då står ju lillan upp innan man är klar, så det blir till att stå böjd, inget skönt.