~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Natt två gick utan tassning! Men igår var hon jätteledsen, fast vi tror det berodde på magkrångel, vi får se hur det går i natt. Hoppas ni haft en skön påsk alla tassande föräldrar!
Natt två gick utan tassning! Men igår var hon jätteledsen, fast vi tror det berodde på magkrångel, vi får se hur det går i natt. Hoppas ni haft en skön påsk alla tassande föräldrar!
Mammuten8;
Jag tycker att det var lättare att börja med insomningen på kvällen för att sen gå på nattamningen, dagvilan har jag testat men funkar inget vidare så det är vagn som gäller dagtid. Min lilltjej är ingen matglad en, men äter bättre sen nattamningarna minskat. Nu ammar jag bara inför natten. Jätteframsteg för oss.
I förrgår sov lillan 19-06.15 utan tassning och utan amning! Jiippiee tänkte vi, men i natt har hon varit jättemycket vaken, dock inte krävt att få amma, så jag tror hon haft magproblem, men så svårt att veta. Tycker att hon är lite struligare vid insomningen nu när vi tagit bort nattamningen helt, någon med liknande erfarenheter?
carolinacarolina
Min tjej sov lite tidigare och längre pass på förmiddagen när vi började tassa. Vi gick på insomningen och lät nattamningen vara kvar till en början. Nattamningen hamnade dock snabbt på en gång/natt som av sig själv när insomningen i egen säng funkade. Nattamningen har vi precis tagit bort. På eftermiddagen sov hon som vanligt 30 min - 1 timme. Vi har aldrig väckt henne då hon sover dagtid, däremot får hon inte somna efter kl 17.00. Då vill hon nämligen inte sova på kvällen trots att hon är trött. Ni får nog känna av er sons vanor och behov för det är så jätteolika.
carolinacarolina
tjejens nattamning varierade från två till kanske fem ggr från 24-07. nu ammar hon endast på kvällen innan hon skall sova. jag försökte tassa på dagen i början, men det strulade till det för oss, men det är säkert olika. min tjej får somna i vagnen på dagen, det är smidigast för oss alla. idag gick jag runt huset typ 3 min så sov hon, skulle ju vara skönt om hon somnade inne så jag slapp ta på kläder, men hittills har tassning på dagtid bara inneburit massa skrik samt att det varit svårare med insomning på kvällen.
kul att det gick så bra i natt!
Glömde ju säga att vi inte tassade i natt! Men tjejen skulle upp kl 05, det var ljust och leksakerna lockade. Dags att skaffa rullgardin!
Didilej
Lilltjejen kryptränade massor i sömnen en period, men det gick fort över att hon vaknade av det. Hon bökar fortfarande runt, och nu ställer hon sig upp i sängen bland ioch är helt förtvivlad när hon vanar till ståendes i sängen, eller vaknar och vaknar hon ser rätt sovande ut. Fast skriker hysteriskt. Vi lägger bara ner henne så somnar hon om. När hon vaknade krypande la jag en hadn på rumpan, det brukade räcka.
Mollysmamma
Ta det stegvis det tror jag är lugnast för er. För oss funkade stegvismetoden tills vi kom ner på en amning/natt då krävdes pappas insats för att få bort nattamningen. Jag hade ingen tid utan betsämde mig för att tassa första uppvaket och när det funkade tog jag uppvak ett och två osv.
mamma till tre kottar
min tjej är äldre än din, men inte något förtjust i mat, hon ammade mycket när vi började tassa, så det är inga problem, tassningen funkade bra. nu ammar hon bara till kvällsmat.
phlipps
Jag tycker det är lättast att ta en sak i taget, en förändring som att sova i egen säng kan vara tillräckligt för din son. För min tjej har det funkat bäst att skynda långsamt, nu sover hon oftast hela nätterna och somnar i sin säng själv om jag sitter bredvid.
Widmarkarna
Stackare! Jag minns fortfarande hur det är, så länge har det inte funkat, drygt en vecka. Hoppas magsjukan snart går överför er så ni kan få det lugnare.