Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Whintra skrev 2008-07-13 12:40:05 följande:
    bivax finns på hälsokosten, bodystore eller crearome. och pigment kan man köpa hos crearome.jag har köpt mina micas på tikei.se men jag tror hon slutat sälja ingredienserna nu och bara säljer färdigt mineralsmink.
    ok
  • spiritsinlove

Blev så sugen på att göra läppglans (utan att ha mycket alls hemma) så jag improviserade lite Blandade kakaosmör med ricinolja i en liten burk och lade i lite brunt mineralrouge i för att få chokladfärg..hehe..Blev faktiskt skitbra. Och dessutom smakar det nästan choklad.
    Sedan gjorde jag en med sheasmör och ricinolja. I den lade jag en droppe eterisk olja och lite mineralögonskugga (mintfärg, dvs ljust ljust vitt/grönt). Blev jättefin färg och var även den superskön

• spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-07-14 09:16:45 följande:
    Shit va glad jag blir nu!!! Du har i princip räddat min dag. Jag har ju en massa mineral ögonskuggor som jag inte använder. -och faktiskt sparat dem! *yippie* Hur gjorde du med sheasmör? Värmde du den i vattenbad och sen i med andra oljor? *superdupertruper glad*
    vad gullig du är!
    Jag blandade bara rakt av. Inget vattenbad eller kokande eller något. Bara blandade i allt i tomma Everydaymineralsburkar (de minsta). Konsistensen blev perfekt och även super på läpparna. Men som sagt; jag testade ju bara lite..egentligen kanske man ska göra vattenbad och massa annat..hehe
  • spiritsinlove
    Pormoicheia skrev 2008-07-14 12:00:52 följande:
    Visst borde man kunna byta ut kakaosmöret emot kokosfett?(då skulle t.o.m. lilla lata jag kunna tänka mig att göra lite läppglans eftersom jag då skulle ha det som behövdes hemma)
    Ja, alltså jag kan inget om att göra egna ihopkok egentligen..hehe..men man kladdar ju ner sig med kokos och diverse oljor och annat annars; så varför inte på läpparna?
  • spiritsinlove
    imsel skrev 2008-07-14 21:24:49 följande:
    Jäklar nu blir ju jag oxå glad!Om det bara behövs kokosolja, ricinolja, och ögonskugga.Du skrev att du hade eterisk olja.. Vågar jag som är känslig för parfym (bara om jag får på huden) ha en droppe??Enda jag har är apelsin från crearome, kan man ha den? Blandat med ja ricin och kokosoljan??Kanske inte behövs, för det lär ju lukta/smaka kokos, men tänkte mest om man KAN använda den.

Oj jag kan inte så mycket om just det..Jag hade EN droppe eteriskt citrongräs och det doftar ljuvligt på läpparna.
    För övrigt vet jag inte alls hur länge denna form av läppglans håller, men jag gör så små mängder (Everydayminerals minsta burkar) så det är nog lugnt..hoppas jag
  • spiritsinlove
    imsel skrev 2008-07-14 22:23:10 följande:
    Hur mycket har du av allt då?? på ett ungefär..
    Ingen aning, jag experimenterade mig fram..
    Halva burken shea kanske..några droppar ricin..ja..jag vet inte..blanda i mineralerna successivt..kanske..hehe
  • spiritsinlove
    imsel skrev 2008-07-14 22:41:49 följande:
    okej, tänkte bara så man inte har mer än hälften av "fel" grej, så blir det bara skit och pannkaka av alltihop.Men jag ska nog prova lite iaf.Tror inte heller att den skulle hålla så länge, kommer du på hur man kan göra så att den håller längre, kan du ju bara skriva här.kanske jag kan använda den ist. för försvarets hudsalva..? fast då måste jag väl göra ny hela tiden..jaja, jag får se.
    Ja, jag tycker det känns superbra på läpparna
  • spiritsinlove

Underbart att ha rosenvatten ståendes i en sprayflaska i kylen nu när vädret stundtals är kvavt Köpt pepparmyntavatten också (15:- i en persisk butik). Ska bli intressant att testa som ansiktsvatten det också..

• spiritsinlove

mrs Elliott

Varför så provocerad..?

• spiritsinlove

mrs Elliott

Det är inte ditt avslut med No´poo:ande jag ifrågasätter; utan din inställning och attityd. Du skriver ju som ett provocerat barn Hur blev det så..?

• spiritsinlove

Jag vet att vi varit inne på detta innan men:

Jag har hittills alltid köpt kokosolja från Crearome (love it!) men köpte en del grejjer i indiska samt persiska butiker nu sist, så jag passade på att införskaffa denna:
    www.familjeliv.se/hem/spiritsinlove/galleri.php
    Jag vet ju att den är sämre än Crearomes, men vad är det egentligen som skiljer? Varm istället för kallpressad? Ja, den doftar ju ingenting..Men det är ju ändå ren 100% kokosolja..
    Blir dyrt att köpa Crearomes hela tiden, så jag kör med denna nu ett tag..
    Ja..vad är egentligen skillnaden rent egenskapsmässigt?

• spiritsinlove
    Pormoicheia skrev 2008-07-17 13:53:33 följande:
    spirits...Rent allmänt är det väl mängden näring som är den stora skillnaden.Den kallpressade är den första oljan som man får ut (som är full av näring) medan den varmpressade är det som kommer ut i andra hand (och alltså mindre näringsrik).
    Mm..undra hur stor skillnaden är..Jag menar, är den ena extremt näringsrik och den andra typ meningslös..eller är även den jag har nu okej - rent näringsmässigt..

*förvirrad*
  • spiritsinlove
    Pormoicheia skrev 2008-07-17 13:53:33 följande:
    spirits...Rent allmänt är det väl mängden näring som är den stora skillnaden.Den kallpressade är den första oljan som man får ut (som är full av näring) medan den varmpressade är det som kommer ut i andra hand (och alltså mindre näringsrik).
    Mm..undra hur stor skillnaden är..Jag menar, är den ena extremt näringsrik och den andra typ meningslös..eller är även den jag har nu okej - rent näringsmässigt..

*förvirrad*
  • spiritsinlove
    Pormoicheia skrev 2008-07-17 13:58:32 följande:
    Vet faktiskt inte. men så enormt stor tror jag inte skillnaden är egentligen.Olivolja verkar det dock vara något specifikt med för jag har läst på flera ställen att det är enbart den kallpressade som lämpar sig för hudvård.Kanske skulle fördjupa mig lite i det...
    Ja, tala om ifall du hittar något intressant
  • spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-07-17 14:39:30 följande:
    spiritsinloveasså, jag hittar inge´ting i mina persiska/indiska affärer. Inte ens rosenvatten. Det finns på Hemköp. Ska man behöva gå ända ut till svichan för lite kokoslja?
    Jag bor nära Möllan i Malmö och där finns typ allt hehe
  • spiritsinlove

mrs Elliott skrev 2008-07-17 14:29:31 följande:

Svar på #1412jag borstade in bakpulver med avsikt att skölja ur det direkt ,,det satt i en halvtimme inte flera dagar..Kom över dig själv Portmoniäja
    Men jesus...
    Varifrån kommer din attityd..?!
    Shit..
  • spiritsinlove
    Glass skrev 2008-07-17 22:49:42 följande:
    Jag måste få fråga er som vet...Jag är gravid nu, det är därför som jag inte hinner vara här inne så mycket, men jag kommer tillbaka Jag måste bara fråga, det kliar på mig. Det är inte helt ovanligt har jag hört, men vad kan jag göra för att lindra det?
    Grattis!!
  • spiritsinlove
    Glass skrev 2008-07-17 22:53:09 följande:
    Tack! Efter 3 år så funkade det äntligen
    Åh gud vad underbart!!
  • spiritsinlove
    imsel skrev 2008-07-18 00:22:45 följande:
    Måste oxå säga STORT GRATTIS!har själv bestämt att vänta nåt år, även om jag oxå vill ha bebis nuu! Fast vem vet, det kanske tar länge för oss med, kanske måste yjuvstarta!
    Åh jag vill också!
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård