tyresö skrev 2008-06-25 09:26:18 följande:
hej på er!Har nu kört med no poo samt naturlig hudvård i lite mer än en vecka. Har märkt att min hy i ansiktet blivit torr, jag som alltid haft fet o blank hy där tidigare.kan det vara så att det är en omställningsperiod? eller att jag alltid haft torr hy men skött den fel? smörjer med olja och hoppas att det torra försvinner snart!med håret går det bättre, räcker att köra CO var tredje dag. Med schampoo behövdes det varje dag! bara att fortsätta och fasa ut balsamtvättarna mer och mer.har även fått min mamma nyfiken å detta, så kul!
Man kan bli torr, man kan bli fet, hyn kan reagera väldigt olika när man börjar med mer naturliga produkter.
Så småningom ställer den dock om sig och du märker själv vad den mår bra av.
Rengör noga (prova gärna OCM, se originaltråden i TS) på kvällen och smörj sedan. Om du är torr när du sedan vaknar kan du smörja med liiite olja, men det bästa är om du kan göra det på kvällen så att du inte rubbar huden för mycket (på natten har den ju inte varit utsatt för några produkter och börjat bilda ett skyddande lager).
Kul att håret uppför sig. Det kan hända att du snart får en period när håret inte alls beter sig och bara blir fett med en gång. Det är i så fall talgproduktionen som håller på att ställa om sig (den kanske inte har uppfattad ändringen ännu).
Vissa får inga problem alls, medan andra har månader av slit innan det blir riktigt bra. Lycka till!