• TyraPaloma

Fler ensamma föräldrar som inte vill vara ensamma?

Jag är ensam med tre barn och jag hatar det, Inte att vara med eller ha mina barn såklart. Men att behöva göra det ensam. Det hade varit så underbart att ha någon att dela alla upplevelser med. Slippa åka på semester ensam med barnen. Inte behöva somna ensam på kvällen. Att ha någon att prata med närsomhelst.

Finns det fler som jag? Jag har varit singel i princip sen dec förra året. Jag vill inte vara det mer men en ung tjej med tre barn verkar inte vara attraktivt precis *suck*.

Några tips på hur man hittar käleken?

• Svar på tråden Fler ensamma föräldrar som inte vill vara ensamma?
  • Dadindacity

Jag tycker att det stora problemet snarare är att det är f-n så omöjligt att pussla in nån i sitt liv.

Det är ju inte direkt så att man bara kan dra iväg och flytta nån annanstans bara för att man träffar någon. Och det får inte precis plats en person till i min och lillkillens fullpackade lägenhet. Och hur många potentiella partners finns det som tycker att en kombination av deltids- och avståndsförhållanden är en bra idé?

Nej, just det...

• TyraPaloma

Jag pratar redan med en terapeut en gång i veckan samt har kontakt med socialtjänsten. Jag vet att jag egentligen inte saknar mitt ex, utan det jag hade hoppats på att det skulle bli. En bra framtid.

Nä jag är antagligen inte redo att träffa någon nu, Det vet jag Men att jag någon gång ska gilla att vara ensam? Jag menar då hade ju ingen velat ha ett förhållande om man var fullständigt nöjd med att vara själv.

Kommer antagligen att flytta efter min examen så att träffa någon nu känns ju bara jobbigt. När man inte vet var man ska bo och så. Jag hoppas att jags ka träffa någon som också har barn så denna förstår vilken situation man är i och hur barn fungerar.

• minimalin

Ja, men det är lite skillnad på att vara ensam och själv, samt dela vardagen och livet med någon eller att fylla ut ett tomrum och en ensamhet.

TyraPaloma skrev 2008-09-14 13:55:30 följande:
    Jag pratar redan med en terapeut en gång i veckan samt har kontakt med socialtjänsten. Jag vet att jag egentligen inte saknar mitt ex, utan det jag hade hoppats på att det skulle bli. En bra framtid.Nä jag är antagligen inte redo att träffa någon nu, Det vet jag Men att jag någon gång ska gilla att vara ensam? Jag menar då hade ju ingen velat ha ett förhållande om man var fullständigt nöjd med att vara själv.Kommer antagligen att flytta efter min examen så att träffa någon nu känns ju bara jobbigt. När man inte vet var man ska bo och så. Jag hoppas att jags ka träffa någon som också har barn så denna förstår vilken situation man är i och hur barn fungerar.
  • Marc Sjöströn

Varit singel nu i ett år , och alla tjejer jag har dejtat har tyckt att mina dotter har varit i vägen då har jag skitit i allt så vara 21år med en dotter på 2år verkar vara omöjligt att hitta nån:S

//MS

• Jenny87

Jag vill inte heller vara ensam. Har bara varit det i ca 2 månader nu. Men jag vet inte riktigt om jag är redo för att träffa någon ny än. Men jag hoppas att det kommer en dag när jag är redo och träffar någon. Men det verkar inte så lätt att hitta någon när man har ett barn som inte ens är 1 år än.

~Mamma till Måns 071113~ *~ungmamma87.blogg.se~*
  • Bidosas

jag har varit ensam i 2,5år... jag trivs ganska bra med de! Jag vet inte hur jag ska kunna få in en man i mitt liv eftersom jag har fullt upp med barn, jobb å hus!

Visst, inte helt kul att åka på semester ensam, men de va jag ju egentligen inte. Jag hade med mig mina barn! Visst, inte kul att gå å lägga sig ensam, men jag vaknar aldrig ensam på morgonen!

Jag vill inte ha nån som kan klippa mitt gräs, skotta min snö, snickra på mitt hus, tvätta, diska, städa, hämta barn på dagis... utan... ja vad e de jag vill...?

Näää... "ensam MÅSTE vara stark" säger jag som min gamla kompis Bettan sa!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 mysar

Var bor ni alla, jag bor i Göteborg. Det hade varit kul att träffa andra som är en(a)samstående.
    Jag har 3 barn,2, 4 och 6 år, jag har delad vårdnad med barnens pappa men ibland är vardagen tråkig men vet inte vad man ska göra med "alla" barn.
    Jag träffar en kille som inte har egna barn så vi får se vad som händer med oss.

• sandras sötisar

Lider med dig.Jag känner exakt lika.Är ensam med tre barn och verkligen hatar det ensamma livet.Barnen är mitt allt,men vore underbart att få dela med någon.Få en man som accepterar tre barn har jag tyvärr lagt på hyllan/kram

• babylon

Hej tjejer... Såhär ser jag det. Hur ska jag hitta en kille som är värd mig och min dotter? Finns det ens män som kan tycka om någon annan mer än sig själva? Som förstår innebörden av jämställdhet och ansvar? Vem vill ändå ha en klille som inte vill ha en tjej bara för att hon har barn.

Men det är skittrist att va ensam! och jobbigt.
    kram

• Orchidea

Jag är ensam med en tjej på 1,5 år. Tycker också det är tråkigt att vara ensam. Saknar någon att dela vardagen med. Någon att gosa med och prata om allt. Har inte märkt av att det skulle vara svårt att hitta killar som gillar barn, men det är ju inte ofta man har chansen att komma ut och träffa någon. Boooooooring!!! =)

Svar på tråden Fler ensamma föräldrar som inte vill vara ensamma?