• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Censur
    Beckah82 skrev 2008-12-10 23:17:50 följande:
    jaa jag vet och jag är chockad att jag fått behålla honom så här länge trots att jag behandlat honom så
    trots att du vet om det så fortsätter du utsätta dina barn för detta?
    Jag tappar talförmagan helt!
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • LyNxQ

Min kompis lillbrorsa hade jättefint blont lockigt hår när han var liten så vi klädde alltid ut honom till prinsessa..
    Han har klänning på 80% av alla kort på honom när han är under 5 år

Längesen jag träffade honom nu.. men ska ta och fråga hans syster om han dras åt det ena eller andra hållet eller båda

• vadermom

Tja, ts jag gav min grabb en spis förra året och numera kallas han för priscilla och vill ha rosetter i håret.
    Bild finns i mitt Album på min lilla Priscilla
    (för den som inte tror mig)

• Censur
    Beckah82 skrev 2008-12-10 23:18:37 följande:
    han fick också en röd spis i 1-årsåldern tyvärr...men han mosade sönder den när han var 4...kanske är ett gott tecken?
    Säkert med sin rosa stora handväska a´la tinky winky...
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • xxmeyaxx
    Censur skrev 2008-12-10 23:20:42 följande:
    Säkert med sin rosa stora handväska a´la tinky winky...
    haha!
    - Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
  • xxmeyaxx
    LyNxQ skrev 2008-12-10 23:19:24 följande:
    Min kompis lillbrorsa hade jättefint blont lockigt hår när han var liten så vi klädde alltid ut honom till prinsessa.. Han har klänning på 80% av alla kort på honom när han är under 5 år Längesen jag träffade honom nu.. men ska ta och fråga hans syster om han dras åt det ena eller andra hållet eller båda
    du får söka upp dom.
    - Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
  • Ekorrfamiljen
    xxmeyaxx skrev 2008-12-10 23:04:23 följande:
    ROSA kläder är nog bättre än orange. Jag håller tummarna för er.
    Tack! Håller tummarna jag med. Nångång ska det väl lyckas i alla fall!!
    Censur skrev 2008-12-10 23:03:22 följande:
    du kommer ångra dig så mycket!min son hatar för övrigt rosa så han kommer nog klara sig!
    Du menar att det finns en chans alltså? Min son GILLAR rosa... *lycklig*
    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • Ekorrfamiljen
    Beckah82 skrev 2008-12-10 23:07:27 följande:
    Jag har ju verkligen skapat en bög iallafall...På dagisfotot fick han ha en blommig rosa tröja och i julklapp ska han få både en röd spis och en docka är jag inte hemsk så säg...
    Snygg tröja! Känner att jag ligger efter där. Vendel fick ha en MÖRKBLÅ tröja
    med en ekorre på, på sitt dagiskort, är allt förstört nu? Han hade förvisso en grå med rosa gitarrer och rosa kantband förra året, så det kanske finns en chans än att han blir bög ändå..
    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • VictorsMamma

Min son mosade oxå sin spis!! :-O Rosa ska han absolut inte ha på sig. "Äh, det är för tjejer." Han är 5 år. Kunde han inte låta Mamma hoppas, i några år till iaf, att han skulle bli gay? Försöker nu övertala honom att vara Lucia i år. Men han vägrar. Han ska vara TOMTE!!?

• FreeForAll

Pojkarna får inte slåss på min sons dagis, så nu håller ja honom hemma. Hur hade de tänkt sig att han ska bli en riktig karlakarl egentligen? Genom att hjälpa till att plocka av bordet efter mellis? Ehhhh.....don't think so!!!!

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?