• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Mollly

det jag menar med massor med andra saker som kock. menar jag att han har rest och jobbat på många större ställen. otroligt duktig kock.

siamusen skrev 2009-03-08 21:48:41 följande:
    Precis: massor av andra saker! Att man är gift utesluter inte att man är homo. Se bara pa de gifta paret hâr i traden
  • siamusen
    Mollly skrev 2009-03-08 21:50:35 följande:
    det jag menar med massor med andra saker som kock. menar jag att han har rest och jobbat på många större ställen. otroligt duktig kock.
    Ja,de brukar ju vara det
  • Badgirl

Haha, omvänd psykologi. Jag skulle nog också kunna argumentera för vad som helst om jag gav mig den på det. Huvusaken är ju inte vad som stämmer och inte, det viktiga är att vinna argumentationen

• siamusen
    Badgirl skrev 2009-03-08 23:05:30 följande:
    Haha, omvänd psykologi. Jag skulle nog också kunna argumentera för vad som helst om jag gav mig den på det. Huvusaken är ju inte vad som stämmer och inte, det viktiga är att vinna argumentationen
    Nej, det viktiga är att få ut fakta. Och den kommer ju komma ut nu iom att reklamfilmen kommer börja visas
  • bebek
    siamusen skrev 2009-03-08 20:02:38 följande:
    Och han är väl homo om nagon!
    ja gordon är ju iofs gayikon nr 1, så fjollig man kan bli, men jag tror han är rätt duktig på laga mat!

Kan ju bjussa sin mor o far på en söndagstek om några år om lillkillen får spisen nu ..... och dvd samlaarbox - hells kitchen, för den rätt "fjoll touchen" på maten
  • kila s

Om han blir det (vilket inte kan bero på en leksaksspis..han kanske blir kock) så är han inte ensam om att vara det..

• Ggrodan

Min lillebror när han var 3- 4 år. Han ville minsann bli kock och laga goda rätter åt oss i familjen, han tog med sin leksaksspis till stranden när vi badade på somrarna så vi fick trerätters av högsta kvalité med oslagbar havsutsikt, han tyckte om att laga mat och baka med mig och vår storebror, han har samtidigt älskat bilar och dinousarier.

• Ggrodan
    MKG skrev 2018-02-15 22:08:14 följande:

Värre ändå, han kan bli Gordon Ramsey. 

Du menar väl Per Morberg?
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?