• skånetös78

Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera

WimZy: Tack för svaret! Känns bra att vete lite hur det går till!

Imorse tog jag mod till mig och kollade hur jag såg ut "där nere"..har inte vågat kolla trots att det gått över 2 mån sen förlossningen! Blev ganska nedstämd, tyckte det såg så läskigt och "öppet" ut där nere, inte alls som innan detta hände.Känner inte igen mitt underliv längre..

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • skånetös78
    Nattfjärilinnan skrev 2009-01-20 11:41:44 följande:
    Skånetös: Ja jag tänker inte titta på mitt underliv på ett bra tag
    Nä det krävdes verkligen mod för att jag skulle göra det, har gått och tänkt på det hur länge som helst och idag vågade jag äntligen, inte för att det var nån vacker syn direkt..dock känns det likadant inuti som det gjorde innan och jag hoppas känslan är densamma vid sex även om jag är väldigt skeptisk till det! Har inte vågat prova ännu och det dröjer nog ett tag till!
  • skånetös78

Tack alla ni som ger en hopp, blev väldigt ledsen när jag såg mitt underliv..

Nattfjärilinnan: Jag kommer föda med snitt om et blir fler barn. I mitt fall slutade det såhär illa eftersom jag hade väldigt svaga värkar och min dotter fick hjälp med klocka och tång för att komma ut. Risken är nog ganska stor att även nästa förlossning hade haft för svaga värkar för att föda ut ett barn. Vågar inte riskera att bli totalt inkontinent för jag antar att de inte skulle kunna laga mig lika bra om jag gick sönder ännu en gång..

• skånetös78
    Nattfjärilinnan skrev 2009-01-22 16:22:15 följande:
    Har inte haft lika ont idag,skönt!! men aj aj aj va det låter när man släpper gaser jobbigt värre när man har huset fullt av gäster och toaletten ligger vägg i vägg där man sitter ingen verkar fatta när jag säger att jag vill ha lugn å ro heller... fy va surt...
    Usch ja,det tycker jag är den jobbigaste grejen att det låter så förbaskat! Inga smygare här inte! I början kunde jag inte hålla inne gaser alls, fick aldrig nån mental förvarning så att jag hade en chans att knipa igen liksom! Nerverna kopplade nog inte riktigt! Nu får jag oftast en förvarning och kan för det mesta knipa igen men jag har fortdarande stora problem med att hindra gaserna när jag samtidigt gör t.ex ett lyft eller liknande! Detta ska ju bli bättre med tiden säger de som vet..
  • skånetös78

lifeleker: Usch vad jobbigt! Jag har också lite svårt med nr2, i mitt fall handlar det nog mest om att jag ser framför mig hur allithop sprätts upp, trots att jag ju egentligen vet att det inte kommer att hända! Sen gör det fortfarande lite ont så därför vill jag inte ta i så mkt..

Nä vi som drabbats av sånt här tåler nog att diskutera det mesta!

• skånetös78

Jag tycker också att det är jättesvårt att bli helt ren efter toabesök och det känns riktigt jobbigt! Hoppas verkligen att det blir bättre..

Känns så himla skönt att ha denna tråd att prata av sig i, och känna att alla härinne vet vad man går igenom!

• skånetös78

lill smurf: Men inte ska du väl behöva "ansöka" om snitt, har man fått en total sfinkterruptur på grad 3 och över så blir man automatiskt beviljad snitt, eller kan det skilja sig från sjukhus till sjukhus? I Lund fungerar det såhär iallafall..

• skånetös78

Nattfjärilinnan: Jag fick tillbaka min mens ganska exakt två månader efter att dottern föddes, och jag ammade aldig henne.
    Sex har jag inte vågat mig på ännu, har fortfarande väldigt ont emellanåt men känner ändå att jag nog snart är redo för ett första försök iallafall!

• skånetös78

lill smurf: Men fy vad gräsligt att det ska vara olika, otroligt ju! Jag hade aldrig någonsin vågat bli gravid igen om jag inte hade varit garanterad ett snitt! Hoppas verkligen att du får snitt, håller tummarna för dig verkligen!

• skånetös78

Usch vad jag lider med er när jag läser om er som inte ens fick upp bebisen på bröstet eller där de fick gå iväg med honom/henne fort!

Vår tjej fick apgarpoäng 5 när hon kom ut så hon var inte så pigg, men efter en liten stund fick hon komma till mig och hon fanns i rummet hela tiden medan de jobbade med henne!

Det jag tyckte var lite trist (är ju en småsak jämfört med det ni varit med om) var att vi aldrig fick in den efterlängtade smörgåsbrickan! Det kan jag sakna än idag..men som sagt så är det ju en rätt löjlig bagatell..huvudsaken var ju att vår tjej klarade sig bra!

Svar på tråden Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera