• Anonym (what???)

HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???

Hej! Man läser SÅ mycket negativt och rena skräck upplevelser om medicinsk abort här på FL. HUR kan den medtoden tillämpas? Och HUR i hela friden kan människor få göra den HEMMA???

Vad är DIN upplevelse av medicinsk abort???

Ska nämligen göra en själv och har panik iom vad jag läst här.....

• Svar på tråden HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???
  • Anonym (Vicki)

Hej.

Jag gjorde en med.abort i Juni förra året. Mådde lite illa av första tabletten och spydde två gånger dagen efter jag tagit den, gjorde själva aborten på sjukhus där jag fick slidpillerna. Visst gjorde det ont men inte så ont som jag trott, stark mensvärk vill jag kalla det och det släppte rätt fort när det mesta kommit ut. Lycka till!

• Anonym (what???)

anonym 3 år sen!!!!!! Ok!!
    Tycker att de är oerhört proffsiga och har ett fint bemötande.

Tack ALLA för att ni delar med er.

Tog som jag tidigare sagt första tabletten idag.
    Börjar få som lite molande mensvärk redan nu. Men det kanske är normalt?

• Anonym (xxx)

Ja, du kan börja blöda lite redan idag.

• Anonym (what???)

Anonym (xxx) skrev 2009-01-28 19:06:29 följande:

Ja, du kan börja blöda lite redan idag.
    Ok, kan det "komma ut" redan idag eller händer inte det innan man tagit vagiatorerna? De sa att jag skulle vänta till fredag morgon innan jag tog de samt de smärtstillande tabletter som jag fick...

Kanske bäst att ta på sig en binda och lägga en handduk i sängen i natt... Fan vad skraj jag blir, är ensam hemma nu..
    Kanske man ska ringa efter en kamrat redan nu?

Eller vad tror ni? Kommer det igång nu eller är det lite "för arbete"?

Tack o kram.
  • Anonym (Vicki)

Det kan komma lite blod redan innan, på mig gjorde det inte trots mensvärk, men du ska ändå ta de andra för att va säker på att allt kommer ut.

• Anonym (xxx)

Näe inte så mycket blod kommer det, men binda kan vara bra jag hade mest brun/blodiga flytningar. Det är ingen fara, men det är klart det känns läskigt....

• Anonym

Vad är det för smärtstillande du har fått?
    Dom jag fick var, för mig, på tok för starka.
    Jag är en sån som aldrig har testat droger över huvudtaget, och blev livrädd när jag kände mig helt borta och kroppen domnade bort. =S

• Anonym (what???)

Anonym skrev 2009-01-28 19:40:21 följande:

Vad är det för smärtstillande du har fått? Dom jag fick var, för mig, på tok för starka. Jag är en sån som aldrig har testat droger över huvudtaget, och blev livrädd när jag kände mig helt borta och kroppen domnade bort. =S
    Jag har fått något som heter tradolan 100mg. Dyklofenak o alvedon. Hoppas att de fungerar!!!

Återigen TACK för ert stöd och era berättelser!!!

Kram.
  • Anonym (xxx)

Jag fick dyflofenak och ipren, funkade asbra. men fick en som supp så man inte står utan smärtstillande om man kräks

• Anonym

Hej gjorde en medicinskt i december 08 å fick ta tavletterna på sjukan å sen åka hem å 2 dagar efter själv stoppa upp dom 4 slidpiller jag fick med hem, fick ävem smärtstillande (dom behövde jag aldrig ta)
    allt gick jätte bra för mig hade knappt ont blödde mkt första 3 dagarna sen efter 1 vecka hade jag bara bruna flytningar
    så jag har bara positiva egenskaper av medicinskt.

Svar på tråden HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???