Inlägg från: mamma hampus |Visa alla inlägg
  • mamma hampus

Mamma födda 85

Hej på er här var det nästan tomt,vad har ni gjort för kul idag?Jag och sonen har bara tagit det lugnt sov till halv 11 båda 2 men jag skall försöka träna in honom nu innan han börjar 6 års skolan..min lilla kille börjar bli stor det är ju inte riktigt klokt vad tiden springer i väg.

När lägger ni era barn?

• mamma hampus

virre85: Kan tänka mig att det är skönt med egen tid men jag skall nog göra ett försök sen när gossens film är slut men det kommer bli mycket spring antar ja..

• mamma hampus

hej på er

Netha85: Öland säger du det ser fint ut men jag har aldrig varit där..brukar inte bry mig så om viktoria dagen idag för jag gratulerar mina föräldrar fyller sin bröllopsdag i stället.
    Jag skulle gärna vilja åka på någon semester med min son men det får bli gratis aktiveter i stället som att cykla och bada på någon strand,äta glassen som vi har hemma...Vill så gärna ha ett jobb så man klarar sig själv slippa låna pengar av sina föräldrar men de snälla att de vill ställa upp

• mamma hampus

Vårt barn och emis85: Välkomna hit till tråden

Vad har ni för kön på era barn och vad heter dom?

Har tänkt mycket på en partner idag känns lite jobbigt men försöker inte tänka på det också har ju det bra själv också

• mamma hampus

blir mamma 08: Välkommen hit till tråden

Fam Broberg: Välkommen hit till tråden och det var lite intressant att lära känna dig mer med din lilla berättelse.

Mamma85a: Välkommen hit till tråden

godisbus: Välkomen hit till tråden

liebespuppe: Välkommen hit till tråden,det var lite intressant att du berättade lite om dig hur du har blivet bemött av andra föräldrar i föräldragruppen.Jag och min grupp var vi också 8 st med mig men jag hörde inga negativa kommentarer,men jag tycker att det var lite tråkigt att efter 2ggr så ville inte pojkens pappa vara med mer så jag fick ju gå själv.Men det var lite gulligt för det blev 2 killar och 6 tjejer och bara på lite skoj skull sa jag på sista gången vi träffades att nästa gång ni som blir gravida kanske får motsats kön att vi som fick killar får tjejer och ni som fick tjejer nu får killar.Tror du verkligen det sa barnmorskan och skrattade men kolla efter 2 år så fick alla tjejer varsina killar och den andra tjejen som fick en kille fick tvillingtjejer..Men vi hade det trevligt ihop vi fikade en gång i veckan hemma hos någon och en varm sommarkväll så grillade vi ihop men nu har man inte sett dem på ett tag och det skulle vara kul och se hur alla har ändrats sig.Men jag har kvar min lille kille inga syskon på länge,måste skaffa en riktig karl först och de växer ju inte på träd precis.

Alla: Här regnar det lite och det är lite trist tycker jag men jag sitter vid datorn och skall skriva mitt cv sedan skall jag skicka det till min coah på arbetsförmedlingen se om man kan boka en tid också för att ha ett möte igen.Vad händer hemma hos er då?

• mamma hampus

Anki85: kul för att det skall komma en liten prins hos er då är det bara fundera på namnn igen om du inte redan har kommit fram till några förslag..vill veta några i sådana fall tycker att det är mysigt om man vill dela med sig av namnen som man har tänkt på..Grannen fick sin lille prins förra veckan och han fick namnet Neo

ALLA: Jag hoppas att solen lyser härligt hemma hos er också äntligen har sommaren kommit

• mamma hampus

välkommen 123ABC: Jag har en son Hampus 6 år och jag fick honom när jag var 18 år och en vecka..Men självklart vill jag ha mer ungar men nu lever man som ensamstående mamma sedan Hampus skulle bli 7 månader gammal men vi har klarat oss bra tack vare mina föräldrar så har jag både orkat med skolan och tagit studenten och så har jag gått på en folkhögskola som jag blev precis klar med nu i Maj så nu är det dags och leta efter jobb och sedan kanske hitta kärleken igen

• mamma hampus

ALO,fridisen85,Malinka1984: Välkommna hit tjejer hoppas att ni kommer att trivas

Lizzyzz: Jag har också tröttnat på detta väder jag vill ha fint väder tycker vinden e fortfarande kall men nu börjar ju hösten komma men jag vill inte det riktigt än men mysiga kvällar men tyvärr kalla..Leta efter en karl som kan värma mig =)

Netha85: Får väl hoppas att eran lill* vill titta ut tidigare då slippa gå över tiden jag födde min son 38+5 dagar

123ABC: Jag går hemma och letar efter jobb på dagarna och min son Hampus går på 6års skolan

Ha en trevlig onsdagskväll

• mamma hampus

Hej alla nya jättem kul att det kommer fler och fler mammor i samma ålder jag skrev in mig på den nya tråden också så det gjorde inget Netha85 det var nog bara bra så alla vet vilka som finns på tråden la bara till en punkt hos mig.Och det var punkten sysselsättning så är det också lättare att hålla på vad vem gör vad på dagarna.

Har lite nyheter som har hänt idag:

Dagen började med att man kom upp 06.30 och sedan väkte gossen 06.45 och så började vi titta på morgon bolibompa tillsammans till klockan var runt 07.45 sedan cyklade vi i väg till hans skola.Sedan åkte jag hem till mitt ex och pratade lite skit och sedan bestämde jag mig för att besöka en gammal praktikplats som jag hade förra året via skolan och de blev jätte glada att jag kom och hälsa på sedan berättade jag vad jag gjorde på dagarna och genast fick jag ett uppdrag av dem och sedan rullade dagen på när jag var klar med allt och var klockan runt 11.30 och en kompis ringde och jag svarade detta var när jag hållde på att cykla och sedan saktade jag in för det kom ett övergångställ och en bil ser mig inte och han skulle in och pakera och kör rakt in i mig och jag flyger framför bilen men det blev bara lite blåmärken på benet men ingen annan fara mobilen klarade sig sa bara till kompisen att jag skulle ringa henne senare..Men cykels framhjul fick en rejäl smäll så vi åkte till cykelverkstaden där jag köpte cykel men där var de så otrevliga och skällde ut denna stackars kille som hade kört på mig bara för att han var utläning och jag vet inte allt..men jag lugna ner killen så åkte vi till ett annat ställe och där fick vi bättre service och sedan fick jag låna killes fru cykel tills min cykel blir lagad.Sedan snabbt hem var redan sen till min sons skola för att hämta honom men jag berättade allt för läraren så det blev det bra.Sedan bara efter en halvtimme ringer en skola som jag har sökt jobb på i förra veckan och erbjuder mig att de vill gärna ha mig som en vikarie ifall det blir någon sjuk att jag kan få hoppa in gissa om jag blev glad men jag e ju redo för att gå ut på praktik nu fån AMS så det kanske det blir där i stället i 3 månader så barnen och personalen kan få lära känna mig jaja så har min tisdag 1/9 varit

Ha det bra tjejer

Svar på tråden Mamma födda 85