• Netha85

Mamma födda 85

Humbla skrev 2009-06-23 13:02:26 följande:
    hej alla! :) Jag hoppar också in här! Har en son på 2 år och 9 månader (060901) och väntar på ett litet syskon som är beräknad 29/1. Så spänningen är stor, och graviditeten går så outhärdligt sakta denna gång, sonen upptäcktes inte i magen förrän v 13, och där är jag ju inte ens nu ;)
    Välkommen hit o grattis till graviditeten! Oj, vilken tur du måste haft de första veckorna med sonen, du kan ju inte ha mått illa elller något då va?
  • Netha85
    mamma hampus skrev 2009-06-29 21:20:38 följande:
    Hejj på er Vad har ni gjort för kul i helgen?Sj har man varit barnledig så man har hjälp till hemma hos mina föräldrar med hö sedan har jag träffat mina vänner..Sedan i kväll var vi och badade det var rätt gött.Första doppet i år i alla fall,men absolut inte sista hellerkram
    Jag har vart uppe i den lappländska fjällen på bröllop.. Har blivit myggäten, sovit dåligt o haft svullna fötter, men det var de värt de för att få träffa kusinerna på pappas sida igen. :)

Så nu blir dte att ta hand om mig själv ett tag framöver igen, måste ju skämma bort mig nu när jag i stort sett plågat min gravida kropp hela helgen.. Men men, det är sånt som händer ibland, man kan ju inte strunta i allt bara för att man är gravid, eller vad säger ni tjejer?
  • Netha85

Helena: Kommit någon bebis under helgen? Hoppas värmen satt igång förlossningen..

Anki85: Bröllopet var jättefint, lite småjobbigt att behöva resa så långt. Men skönt att det inte var i bil även om det vart mycket svalare.
    Tågen var ju lika varma som det var utomhus.. Ingen a/c i huvudtaget, höll ju på att svettas ihjäl ju..
    Men som sagt bröllopet var fint och det var visst inte bara vi människor som hade fest utan även alla förbaskade mygg o knott.. :P

• Netha85
    Anki85 skrev 2009-07-01 09:14:18 följande:
    netha, hade ni snyltare på bröllopet alla gratisätande mygg, de måste verkligen haft kalas vad kul att det var ett bra bröllop, vad har ni för planer annars i sommar?
    Ja vi hade snyltare.. :( Så nu är sommaren invigd, den blir ju inte det förrän första myggbettet hos mig o mggbett har jag fått så att det räcker o blir över nu.. :P

Annars så blir det jobb, öland, jobb, jönköping, jobb, Ullared o jobb.. Iaf under juli månad, sen i aug är det jobb, 30årsfest o jobb, sen är det bara 3 veckor kvar till BF.. :P

Vad ska ni göra i sommar då?
  • Netha85

Ja vi har fulltecknat denna sommar, men har ju konstaterat att det är ju sista sommaren utan barn så vi passar på.. :P

Helena85: Va jobbigt, hoppas du får komma in i morgon å att de sätter igång dig.
    Kan tänka mig att din kropp tar stryck av värmen med.. Mina fötter tar kål på mig och ändå har jag 2.5 månader kvar.. Jag har lärt mig att avguda kallt fotbad, så just nu sitter jag med fötterna i bebis badbalja som är fylld till hälfen av kallt vatten.. Har inge fotbad så då kan man ju använda sig av badbaljan ist.. :P 

• Netha85

Anki85: Vad vill ni helst ha för kön då? Om man får ställa en sån fråga.. :P
    Var nere i April med en kompis osm har 2 barn hemma (4 o 1) och hon sparade över 1000 kr på att åka ner.. Nog för att jag har fattat och märkt att det är billigt där nere men trodde inte det var såååå billigt..

• Netha85

Helena85: Ja, vi lider nog allihopa.. Värmebölja som denna är inge rolig.. :(
    Ja stå på dig så de måste ta emot dig, det smidigaste skulle ju vara om det drar igång i helgen för då har ni ju barnvakter med ju.. Slipper tänka på att ringa in ngn.. :P

Aelwa: Välkommen hit, jag väntar mitt första barn så har tyvärr inga barn sen innan. :)

Anki85: Ja det skulle ju vara kul för sonen din om det blir en till kille.. + att det skulle ju antaligen bli lite mer jämställt i hushållet med.. :P
    Ojdå, är det sån skillnad?? Nog för jag som jag sagt innan, märkt att det är skillnad men sån skillnad trodde jag itne.. Men sen är ju kanske inte kvaliteten lika bra men barnen växer ju ändå ur det till nästa sommar/vinter så..

• Netha85

Anki85: Ska åka ner till jul igen har jag bestämt, frågan är bara om jag får med mig sambon men han vet om det.. :P

• Netha85

Anki85: Precis o vill inte han åka med ner så tar jag med mig nga tjejkompisar ner ist.. :P

Lizzyzz: Bussresa ner? Iaf kanske första gången för att kolla lite hur det ser ut? Vi har bussresor ungefär 1 ggn/månad härifrån, vart bor du? Vad jag vet går det bussar från Uppsala med och Helsingborg, så möjligheter att åka ner finns det.. Kolla med de lokala långfärdsbussbolagen..

Helena85: Vilket drömläge att behöva åka in på fl då.. :) Du slipper ju oroa dig för att hon inte har det bra.. :)

• Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-07-03 11:15:25 följande:
    Jo men just nu har ja inte råd heller, eftersom pengarna går till kilens körkort Har inte sett nått om bussresor ner dit härifrån, bor i Torsby i värmland..Men någon stans i "närheten" börd e ju säkert gå någn sån resa från..
    Har ni inga större städer runt omkring då? Karlstad borde ju ha bussresor t.ex.
Svar på tråden Mamma födda 85