• Netha85

Mamma födda 85

SmåläningsMamman skrev 2009-07-08 15:16:50 följande:
    shit vad du e duktig på sånt...har typ bara ul-bilder inramade. blev inte många bilder på första fl o inte andra heller för då glömde jag kameran..:P
    Vi har tagit kort varje vecka sen v 11.. Eller 1 v tror jag vi missat men skit samma..
    Jag tycker det är kul att ha något att göra, skriver som en liten berättelse med osv.. Men det är nog bara för att jag har tiden att göra det då jag jobbar 4 dgr och sen är ledig 4 dgr.. Måste ju ha något att göra på min ledighet ju.. :P Jag hoppas på att sambon kommer vara tillräckligt klar i huvudet på förlossningen att kunna ta kort.. Men vi kommer göra så att när vi tagit våra veckokort så lägger vi tillbaka kameran i BBväskan så den alltid ligger där.. :P Men den måste ju införskaffas först o sen packas.. Men ska ner till Ullared den 29de, blir nog en väska därifrån tror jag.
  • Netha85
    SmåläningsMamman skrev 2009-07-08 15:27:01 följande:
    o vill oxå till ullared. alla åker dit förutom jag.. vi har plnerat i 4år typ men aldrig blivit nåt :PEn knäpp grej maken gjorde var att ta bild på moderkakan när den kom ut. fattade inte riktigt varför men han påstår att jag ville det :P
    men det är väl bara att åka? Du har väl inte så långt dit va?
    Men det är de många som gör.. Fick se en senast idag så.. :P
  • Netha85

Lizzyzz: Då är det nog mest avundsjuka o sen blir det väl inte bättre av att de kanske stressa in i förhållandet.. Nu ska ska väl inte jag säga speciellt mycket, flyttade ihop med sambon 10 dgr efter att vi vart tillsammans, men efter 5 års tid så har vi fortfarande, peppar peppar, aldrig vart på gränsen att bryta upp. Men hon kanske känner det att de behöver ha lite tid för sig själva så det är därför hon beter sig så, men det är väl bara att förklara läget för ditt X o sen att de kanske åker iväg en helg när han inte har era barn??

Smålänningsmamman: Ok, ja då är det inte så lätt.. Men be pappa din komma ner en helg då o så åker du o maken iväg på dagen så morfar får vara själv med barnbarn lite??

• Netha85
    SmåläningsMamman skrev 2009-07-08 16:12:48 följande:
    litar tyvärr inte på morfar så länge. han fick sitta barnvakt åt stora en gång när mormor var med honom i sthlm o det gick bra i 2 timmar sen hade grabben dötråckigt typ o var skitglad att mormor kom igen. Han e liskom ingen duktig på att underhålla barn tyvärr o det med mat...nej, ska vi nog inte ens prata om :-PE liskom bara mormor vi litar på, till o med farmor har lyckats slarva bort EN unge på 5år när de skulle promenare 1km från dagis till hem. hur man nu lyckats med det. får se kanske tar med mormor istället så kan alla shoppa o så får man turas om med ungarna eller nåt
    Lät väl som en bra ide..
    Då kan man få lite ensamtid o sen lite tid med barnen.. Men ett tips, om du inte kan ta dem i vagnen, ha dem i sele för det är STOOOORT och mycket folk så man försvinner lätt från varandra..
  • Netha85

oj det var en bit att åka.. du har inte funderat på bussresa ner då?

• Netha85
    SmåläningsMamman skrev 2009-07-08 16:23:09 följande:
    det var smart, har tänkt på köpa när vi ska till diverse bilträffar o så men aldrig blivit av
    Vi kommer nog köpa sele till våran när vagnen inte är aktuell längre.. Annars blir det nog ett helskotta att gå på Elmia eller Action Meet de gånger vi åker.. Bug Run blir nog inte så kul heller.. :P Men definitvit ska man ha det när man åker ner till Ullared för det är nästan värre eftersom alla vill åt olika håll... Första gången jag var där så tog det ca 10 minuter sen hade ja o sambon tappat bort varandra..
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-07-09 12:57:49 följande:
    Grejjen är den att han är hemma 2 dagar i veckan då han jobbar i norge.. så han är inte hemma och träffar barnen heller när dom är där.Han vill ha dem ja, men han har nyligen fått börja ha 6åringen på heltid (vi har delad vårdnad på alla 4) de va meningen den på 7år med skulle bo där heltid.. dvs 2 barn var.. men helt plötsligt (3veckor innan dottern skulle flytta) säger hans sambo "nej de blir för jobbigt för mig ha Sandra boende här"Så hon stannar hos mig.Pappan vet vad ja vill, och ju mer krångel de blir med hans tjej ju mer verkar han med tycka de är bättre alla är hos mig jämt och han träffar dem när han har tid istället.
    Vilken förstående pappa du har till dina barn! Det är kul att läsa om pappor som verkligen ser till sina barns bästa, tycker många trådar handlar om att man är osams med den ena o bara ska förstöra för varandra..
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-07-09 14:23:26 följande:
    Jo tyvär är de nog så i de flesta fallen.. men vi var tillsammans i över 8 år när ja gick ifrån honom.. så vi lärde känna varandra rätt bra.. och ja vet hur mycke han älskar barnen.. Men nu ska ja på Semester!! Ha de gött tjejer!!! Lycka till med allt i veckan.. höres senare
    Det är bra.. :)

Ha det så trevligt på din semester o se till att njuta!!
  • Netha85
    xxmeyaxx skrev 2009-07-14 20:14:22 följande:
    Här kikar en till mamma, född 1985 fram. Har en liten pojke på 21 månader (född oktober 2007 alltså)
    Välkommen hit!

---

Hur har ni det allihopa i sommaren?
    Själv sitter jag i Kalmar o kollar på Grattis Victoria..
    Har vart 2 dgr på Öland och myst o kollat runt. :)
Svar på tråden Mamma födda 85