• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Ja, den här olidliga väntar i ruvningen är det väl ingen som uppskattar?!
    Jag ruvar nu för 6:e gången och tänkte testa lite nytt bara för att.
    Gjorde ett gravtest samma dag som et för att kolla om Ovitriellen satt kvar och det gjorde den för det blev ett supersvagt andra streck. Gjorde ett nytt test igår (rd2) och då fanns det inte kvar så imorgon börjar min tjuvtestarvecka! Jag tänker göra ett test varje morgon för att se när man (jag) tidigast kan plussa om jag nu gör det över huvud taget. Jag har fått tillbaka två stycken tvådagars och hoppas ju innerligt att det ska ta sig..Blev gravid innan sommaren som slutade i mf v 8.
    Ja, som för de som tycker det är spännande med tjuvtest eller bara vill hålla koll för skojs skull så häng på!
    Uppdaterar varje dag hade jag tänkt och slänger in lite symptom också.

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

• Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4
  • leia83

Lenat: Håller tummarna för att det var en ofarlig blödning.

Idag mår jag verkligen skit. Har ont i magen, huvudvärkt, extremt trött, svettas, mår illa och är irriterad. någon som känner igen sig???

• Laplata

Sötisa: ja, jag har också läst att de brukar vara en lite blödning men jag tror att det kan vara lite olika..Har du fortfarande blödingar?

Själv har jag testat idag igen (RD9) med de billiga testerna och blev minus igen ..vet att det kan vara för tidigt men man blir alltid ledsen när man inte ser ++!
    Jag har fortfande ömma bröst men annars känner jag inte så mycket.
    Ska iväg och köpa CB tester, eftersom de kan man testa tom 4 dagar före mensen ska komma och det vore imorgon för mig.

• Sötisa

min dagliga uppdatering kommer här:

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

Dag 7: minus minus minus! Har fortfarande lite "blödningar" och känner av brösten något något..

Dag 8: minus på testet! Lite blödningar annars nada!

• Pinglan73

Sötisa; håller tummarna!! Här är läget lugnt. Känner mig lite som Leia83, mensvärk, trött och irriterad, tror dock att det beror mest på att behöva vänta......

• Katey

Jag känner också som du Leia83!
    Idag är det RD 10 för mig och nu har jag verkligen mensvärk, det känns precis som mensvärk i alla fall, har till och med ont i vänster äggstock där jag brukar få ont precis före mensen kommer! Inga blödningar eller färgade flytningar ännu. Känns ändå inte så positivt, det där med äggstocken är ju ett så speciellt menssymptom för mig, skulle väl knappast ha kommit ifall jag var gravid.
    Fan, jag orkar inte med den här skiten längre! Det är vår fjärde behandling, ska vi aldrig lyckas!?

• Laplata

Katey: jag har läst flera fall där de har exakt samma syntom som när de ska få mens men sedan har mensen inte kommit...så det är absolut inte kört!! men jag förstår hur du känner!! det är så svårt att hålla hoppet uppe!

Själv har jag testat igen - på RD10, jag ångrar varje gång efter jag har testat eftersom jag vet att det kan vara för tidigt men ändå blir man sååå ledsen...har fortfande väldigt ömma bröst coh imorse har jag haft lite illamående men ingen mensvärk...vilken tortyr!!..det är bara att fortsätta vänta, måndag/tisdag ska mensen komma om jag inte är gravid

• Pinglan73

Varför går ruvartiden så sakta?????

• Sötisa

Ja tiden går så vansinnigt sakta, jag känner mig helt utmattad och deppig på livet just nu. Orkar ingenting och vill bara dra ett täcke över huvudet och vakna när jag är gravid igen. Är heeeelt övertygad om att det inte har gått denna gången heller, känner exakt samma som jag gjort de gånger det inte har funkat...
    Undrar hur man ska kunna gå vidare?? Orkar inte med den här eviga väntan längre som jag kännt konstant från det att vi bestämde oss för att försöka få ett syskon till våran tjej, för över ett år sedan!! All väntan, längtan och pendling mellan hopp och förtvivlan, är det värt det?? Det kommer det såklart vara....om turen någonsin kommer vara på våran sida igen vill säga?

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

Dag 7: minus minus minus! Har fortfarande lite "blödningar" och känner av brösten något något..

Dag 8: minus på testet! Lite blödningar annars nada!

Dag 9: minus igen!!! Inga känningar what so ever

• Sötisa
    Laplata skrev 2009-09-11 09:16:29 följande:
    Katey: jag har läst flera fall där de har exakt samma syntom som när de ska få mens men sedan har mensen inte kommit...så det är absolut inte kört!! men jag förstår hur du känner!! det är så svårt att hålla hoppet uppe! Själv har jag testat igen - på RD10, jag ångrar varje gång efter jag har testat eftersom jag vet att det kan vara för tidigt men ändå blir man sååå ledsen...har fortfande väldigt ömma bröst coh imorse har jag haft lite illamående men ingen mensvärk...vilken tortyr!!..det är bara att fortsätta vänta, måndag/tisdag ska mensen komma om jag inte är gravid
    Du har ju bra symptom!! hoppas hoppas.. Vad det cb som du testade med denna gången? rd 10 kan absolut vara för tidigt men jag vet hur det känns att se minus varje morgon och det lilla hoppet man har sjunker till botten igen....
Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4