• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Ja, den här olidliga väntar i ruvningen är det väl ingen som uppskattar?!
    Jag ruvar nu för 6:e gången och tänkte testa lite nytt bara för att.
    Gjorde ett gravtest samma dag som et för att kolla om Ovitriellen satt kvar och det gjorde den för det blev ett supersvagt andra streck. Gjorde ett nytt test igår (rd2) och då fanns det inte kvar så imorgon börjar min tjuvtestarvecka! Jag tänker göra ett test varje morgon för att se när man (jag) tidigast kan plussa om jag nu gör det över huvud taget. Jag har fått tillbaka två stycken tvådagars och hoppas ju innerligt att det ska ta sig..Blev gravid innan sommaren som slutade i mf v 8.
    Ja, som för de som tycker det är spännande med tjuvtest eller bara vill hålla koll för skojs skull så häng på!
    Uppdaterar varje dag hade jag tänkt och slänger in lite symptom också.

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

• Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4
  • Katey

RD 3 hade jag fortfarande ont efter ÄP, hade jättesvullna och ömma bröst och var också jättetrött! Nu på RD 8 har svullnaden/ömheten i brösten försvunnit. Har fått svag molvärk i livmodern och är illamående av och till, mest på kvällen. Är ofta hungrig, får ett riktigt sug i magen och mår illa då men det blir bättre när jag äter.
    Ska nog tjuvtesta imorgon på RD 9 men förväntar inget plus då, men chansen finns ju... är så jädrans nyfiken!

• leia83

Katey: OOOH låter spännande. Det verkar ju onekligen positivt.
    Håller tummarna för dig. Meddela i morgon hur det har gått

• Sötisa

Hej hej, vad kul att vi är några stycken nu!

Här kommer den dagliga rapporten från mig:

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

• Minette79

Hej alla ni som liksom vi är inne i IVF karusellen. Jag har följt denna tråden och tycker att det verkar vara ett spännande projekt att starta testa tidigt. Jag har själv gjort ett ET i lördags och vet inte riktigt om jag då är på RD 3 eller 4, kan någon hjälpa mig räkna rätt:) Sedan har jag en annan fundering, Det borde väl visa tidigare om man är gravid om ägget odlas längre? Vårt lilla ägg odlades från måndag till lördag och jag har TD den 17/9

• Ellia

Minette: Jag gjorde FET i söndags och det var dag 0 sa bm. Om du ska testa 17/9 så är det nog så att det märks tidigare vid långtidsodlat för jag har ett som inte varit odlat länge (2 dgr tror jag) och jag har testdag först 24/9.
    Min är insatt i vanlig cykel, ostimulerat, någon som har en aning om när man kan antas känna något då? Vid ET var jag ju fullproppad med hormoner så då var det svårt att veta vilket som var vilket...

• jennyz

Minette: Ja det visar tidigar om man har långtidsodlade ägg, vår klinik räknar TD från att ET skulle vara två dagar efter ÄP, om det då långtidsodlas så räknar de ändå från den dagen, dvs sedan befruktningsdagen, så man kan säga att du är på RD 7 idag om du ska jämföra med de som inte långtidsodlat, men kroppen behöver givetvis några dagar på sig att tillverka hormonet i alla fall så det ska synas på ett grav.test... Återföringsdagen räknas annars som dag 0...

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • Katey

Jag tjuvtestade imorse på RD 9, det blev minus.
    Fick insatt två stycken 3 dagars odlade 8-celliga embryon. Men jag har inte gett upp hoppet ännu, vet att det är väldigt tidigt att testa på RD 9 och att även om en del kan få plus då så får nog de flesta inte det så tidigt. Riktig TD har jag inte förrän 18/9! Ska testa igen om ett par dagar.

Minette: ET = dag 0, så RD 1 är dagen efter ET.
    Har man långtidsodlat så kan man testa lite tidigare, därför får man också tidigare TD av kliniken.

• Sötisa
    Katey skrev 2009-09-09 08:44:46 följande:
    [citat]
    Jag tjuvtestade imorse på RD 9, det blev minus. Fick insatt två stycken 3 dagars odlade 8-celliga embryon. Men jag har inte gett upp hoppet ännu, vet att det är väldigt tidigt att testa på RD 9 och att även om en del kan få plus då så får nog de flesta inte det så tidigt. Riktig TD har jag inte förrän 18/9! Ska testa igen om ett par dagar.

deppa inte ihop, det kan absolut vara för tidigt. Sist testade jag plus på dag 10 men det var så svagt så det gick knappt att se, först två dagar senare blev det liiite starkare..Jag har läst om flera här på fl som testat minus först och sen plus, ännu senare än du.
    Det är lite därför jag testar hela tiden- jag vet att det kan vara för tidigt! Men samtidigt förstår jag hur du känner, när man ser testet och plusset lyser med sin frånvaro så blir man så klart deppig..
    Jag önskar dig all lycka!
  • Sötisa

Vad har ni för symtom tjejer? Jag känner inte av ett smack just nu men hade liiite spända bröst igår och har fått för mig att de blitt något större. Jag har sedan några dagar också fått lite småblödningar, ser nästan ut som äl-flytningar (slemmiga,urk) med lite rosarött i, har fått för mig att det är slemhinnan som försvinner ut.. Någon som vet var det kan vara?? Jag behöver inget skydd men det kommer efter toabesök..

• Sötisa

Och så en uppdatering:

Dag 4: minus på testet! ömma äggstockar och ont i ryggslutet, har inte kännt så här kraftigt någon ruvning så jag måste ringa imorgon till kliniken om det inte blir bättre, har riktigt ont! Det började igår kväll..

Dag 5: minus på testet i morse! Ont i ryggslutet när jag vaknade annars nada känningar idag!

Dag 6: minus på testet! Har fått lite rosa på pappret några gånger efter toabesök buuuääää.!! Annars inte mycket att komma med

Dag 7: minus minus minus! Har fortfarande lite "blödningar" och känner av brösten något något..

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4