• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Ja, den här olidliga väntar i ruvningen är det väl ingen som uppskattar?!
    Jag ruvar nu för 6:e gången och tänkte testa lite nytt bara för att.
    Gjorde ett gravtest samma dag som et för att kolla om Ovitriellen satt kvar och det gjorde den för det blev ett supersvagt andra streck. Gjorde ett nytt test igår (rd2) och då fanns det inte kvar så imorgon börjar min tjuvtestarvecka! Jag tänker göra ett test varje morgon för att se när man (jag) tidigast kan plussa om jag nu gör det över huvud taget. Jag har fått tillbaka två stycken tvådagars och hoppas ju innerligt att det ska ta sig..Blev gravid innan sommaren som slutade i mf v 8.
    Ja, som för de som tycker det är spännande med tjuvtest eller bara vill hålla koll för skojs skull så häng på!
    Uppdaterar varje dag hade jag tänkt och slänger in lite symptom också.

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

• Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4
  • Katey

Jag var helt säker på att mensen skulle komma med besked när jag gick upp för att gå på toaletten nu på morgonen. Men ingen mens, ingenting, inte ens färgad flytning! Hoppas hoppas mensen håller sig borta helt och hållet! Är på ruvardag 12 idag. Ska det följa tidigare mönster så borde den komma idag. Har fortfarande mensvärk.

• hella 25

Hej ....
    Hoppar in här om det är ok?

Jag blir helt galen snart av detta väntande. Testade i ons på ruvardag 8 och det var ju självklart - och testade igen i morse och även - då!!!!!

Vi har en son som vi fått via ivf och då testade jag inte tidigt......och sen för ett år sen gjorde vi ivf igen och blev gravida men det slutade i mf.
    Men då testade jag på ruvar dag 8 och 10 och då var det väldigt svagt..
    Kan det ändras( jag tänkte kanske det är olika i varje grav).

Har lite gravsymtom som jag brukar( Tappar mindre hår, starkare naglar, mensvärk som kommer å går,lite tydligare ådror på brösten) men varför är det - trodde att jag skulle + nu ju!!!!!!!!!!

Jag har långa cykel på 35 dagar och ska testa på fre egentligen.

Håller på att blir knäpp!!!!!!!!

• Laplata

Hella25, jag är också i RD11 och testade precis -!! och jag undrar precis samma sak om det kan vara olika från grav till grav?? eller kan det vara olika beroende om man gör stimulerad eller inte??
    Vid mitt första IVF försök så testade + RD11 men tyvär slutade i MF, nu har jag gjort en ostimulerad FET och borde få mins på Måndag om jag inte är grav...så jag har inte så mycket hopp kvar...är sååååledsen!!

• hella 25

Laplata: Varför ska det vara så jobbigt! Förstår att du är ledsen. Hoppas verklign inte att tant röd kommer på måndag.

Vart går ni?

• Sötisa

Hella25 och Laplata- är i exakt samma sits, testade minus idag på rd 10 som jag plussade på förra graviditeten.. Hoppas att det kan skilja sig och det borde det ju eftersom man inte kan veta exakt när ägget fäster. Sist kanske det fäste några dagar tidigare så då borde det ju helt logiskt synas tidigare på testet??
    Jag har inga symptom så jag är mindre hoppfull men hoppet är det sista som överger en, eller?
    Ska ni testa igen imorgon?

• Sötisa
    LeaNat skrev 2009-09-11 22:51:37 följande:
    Sötisa: alltså jag försöker inte tracka ner dig eller så, försöker bara få dig på bättre humör, hela den här processen är så jobbig. Ibland känns det som att man bara vill ge upp och inte fortsätta. Det är nästan lindrigare än att hela tiden undra om det ska gå vägen eller inte. För min del så får jag mer och mer blod, så jag vet inte vad jag ska tro längre. Men men....
    nej nej nej, jag tror absolut inte du trackar ner, ville bara berätta kort min sits...
    Jobbigt med blödning, vet hur det känns. Har du testat? vilken rd är du på??
  • Laplata

Hej Sötisa: din teori är hellt är rätt, ägget fäster ju inte alltid samma dag och då är det logiskt att man kanske inte plusar samma dag!!...men gud vad jobbigt det är just nu!!!
    Jag har bara mina jätte ömma bröst men fortfande ingen mensvärk (något jag brukar få några dagar innan mensen kommer). Hade några stickningar dagarna efter FET men det försvann efterRD6-7.

Vet inte om jag orkar testa imorgon, har sett såå många minus nu att jag orkar inte psykist se en till!!..men vi får se, under dagen kan jag hinna ändra mig flera gånger

Har dina blödningar slutat?

Hella 25: vi går på HS, vad gör ni?
    Vilka tester använde du när du testad + på RD8 och)?

Vi går hålla tummarna hårt för oss alla!!

• Sötisa
    Laplata skrev 2009-09-12 11:15:40 följande:
    Hej Sötisa: din teori är hellt är rätt, ägget fäster ju inte alltid samma dag och då är det logiskt att man kanske inte plusar samma dag!!...men gud vad jobbigt det är just nu!!! Jag har bara mina jätte ömma bröst men fortfande ingen mensvärk (något jag brukar få några dagar innan mensen kommer). Hade några stickningar dagarna efter FET men det försvann efterRD6-7. Vet inte om jag orkar testa imorgon, har sett såå många minus nu att jag orkar inte psykist se en till!!..men vi får se, under dagen kan jag hinna ändra mig flera gånger Har dina blödningar slutat? Hella 25: vi går på HS, vad gör ni? Vilka tester använde du när du testad + på RD8 och)? Vi går hålla tummarna hårt för oss alla!!
    Javisst är det terror att sitta i ovissheten, jag vill bara veta så man kan gå vidare!!
    Dina symptom låter onekligen bra iaf, hoppas hoppas.
    Mina blödningar har avtagit i alla fall men lite kommer det allt.
    Vilka tester har du använt?
  • Laplata

Sötisa: igår och idag har jag använt CB plus, men föra gången hade jag köpt några billiga tester på nätet som var super känsilga men tyvärr kan jag intekomma ihåg sajten!!
    Vad har du testat med?

• LeaNat

jag tror inte det kan finnas hopp för mig den här gången för nu har jag fått ännu mer blödning, fortfarande inte som en vanlig mens, men tror ändå att det är mycket för att det skulle ha gått vägen. Antar att mitt plus på ruvardag 14 inte stämde, eller vad tror ni? När jag testade på ruvardag 14 så var det med cb test, vet inte vad jag ska tro. Kan det lilla embryot vara kvar trots denna blödning?

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4