• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • fru bengtsson

Det var visst bara de 3 + den vi skriver i nu...

• fru bengtsson

Men kul! Måste läsa lite om hur det hela började...

• Björkeli

Den 23 feb bestämdes det att ett glasskompani är bildat!

Så, kanske vi skulle träffas runt där för att fira 1 års jubileum?

• fru bengtsson

Vilken bra idé! Har du koll på ilken veckodag det är?

• Tant Raffa

Björkeli, måste fråga dig, har du varit hos en urolog? Det finns något som heter uritrit, lider själv av det, och dina symptom låter identiska med mina. Uritrit är en inflammation i urinröret och sjukdomen blirm tyvärr, vanligare och vanligare bland kvinnor. Den är kronisk och behandlas med cortison. Jag ledsnade efter sex "urinvägsinfektioner" och lika många penicillinbehandlingar och krävde att få bli remitterad till en urolog, och fick sen mitt utlåtande. Han påpekade också att jag antagligen aldrig haft någon uvi, men att läkare som inte vet vad uritrit är ofta förväxlar dessa två saker.

• Björkeli

Tant Raffa: Det är det jag har! Uritrit!

Koronisk!

Min läkare förklarade oxå detta med att inte veta...men va fasiken, vet man vad UVI är, så borde man ha ett hum om det andra med...

Gör behandligen ont?

Tack för att du delade med dig!

• Tant Raffa

Björkeli, så där blir det när man bara läser tillbaka en sida eller två *skäms* men nu har jag tråden i favoriter igen.

Svar ja, behandlingen gör ont. Men det går över på två röda. Man behandlar urinrörsmynningen först med lite bedövande gel, och sedan för man in ett instrument med dubbelverkan: det ska dels vidga urinröret lite, och samtidigt trycker det ut kortison. Och sen får man inte kissa på en timme efteråt. Men när den timmen har gått är man i himmelriket, symptomen har lindrats betydligt, man svävar på små moln! Ev. kan man få upprepa behandlingen någon gång ett par dar eller en vecka efteråt, men oftast inte, i allafall har jag inte behövt det.

Du klär dig väl varmt om rumpan? Jag går omkring med yllemamelucker, sexy baby, yeah...

• Björkeli

Tant raffa: Jag ska göra 6 behandlingar!

Det gjorde ganska ont när jag kissade första gången efter han tappat mig. Då sved det precis som vid en UVI. Ajaj! *fnissar*

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D