• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Tintomara

Godkväll alla kloka glassar, blir glad när jag ser era diskussioner och hur ni alltid ställer upp och peppar varandra när det är någon som inte mår 100.

Madge: Jag hoppas att du snart kommer att känna dig mer energisk och positiv och att er flytt blir en start på något riktigt bra.

Sitter och funderar på preventivmedel. Det har ju diskuterats ett antal gånger i den här tråden eftersom det är en del av er som inte mår så bra av hormoner. Varför är det så att innan man får barn så äter de flesta p-piller, men efter att man fått barn så blir det alltid prat om spiraler? Är det för att man ska kunna ta ut spiralen och kunna bli med barn snabbt igen eller? Själv har jag ju de barn jag vill ha och känner mig nog nöjd på den fronten så jag vill nog inte ha en spiral. Har däremot sett att det finns något som heter p-ring och tror att jag ska prova den. Någon som har testat eller hört om någon som gjort det? Det är lite mindre hormonmängd än i p-piller och det låter intressant tycker jag. Det enda jag funderar på är om den är "i vägen" när man firar LPA, SPA och andra storhelger

• Björkeli

Hej Tintomara!!!

Innan var det så att endast de som fött barn fick anv spiral. Nu får även de som inte fått det, men de kan bli avrådda då livmoderstappen är "orörd" så att säga.

En vän till mig skulle sätta in en innan hon fått barn, och skulle då få lugnande för att kunna slappna av ordentligt. Jag fick inget!

Den känns ja, eller kan göra för killen. Han kan sticka sig på ollonet... Jag var ganska öm på livmodertappen.

Jaha, här sitter jag o vräker ur mig medans du kanske inte alls ville ha detaljer!

Jaha, nu läser jag ditt inlägg igen o ser att du pratar om ringen...
    Gå o lägg dig, Veronica!

• Piaf

Björkeli:
    Vi vill ALLTID ha alla detaljer

• Tintomara

Björkeli: Ja, det är det jag har hört att spiralen kan kännas för killen plus att man kan få kraftiga menstruationer av dem. Har i och för sig en kompis som inte hade ont av att sätta in den, aldrig haft mer blödningar eller en stucken man Men hon är nog den enda jag hört som inte klagat på den... Det är därför jag är lite intresserad av ringen istället. Fanken va svårt det är med preventivmedel...

• Madge

När jag var till BM förra året för att diskutera p-medel sa hon att de inte gärna sätter in spiraler på de som inte fått barn. Varför fick jag aldrig riktigt klart för mig eftersom det inte var något av intresse för mig. Tänkte att det hade något med livmodern ändras eller något sådant.
    Jag får inte äta sådana hormongrejor som finns i p-piller och dyl. Vi har blodproppar i släkten, mamma, mormor, morfar har haft det, säkert flera. Då fick jag prova minipiller under 1 halvår, men aldrig igen!

• Tintomara

Men Madge, vad använder ni nu då (om man får lov att fråga )

• Madge

Tack snälla för att ni finns och sen för att ni tänker på mig. Det värmer mitt hjärta!

>-- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- --

• Madge

Sambon får skydda sig, det förstör ju det hela egentligen och blir inte alls lika trevligt, men vad finns det för alternativ?
    Spiral är jag inte intresserad av, efter man har fått barn kanske det kan vara något. Det är vad BM sa också.

• Tintomara

Madge: Nä, precis, vad finns det för alternativ? Och än en gång har vi väl kommit fram till att preventivmedel är ett elände

• Björkeli

Piaf:

Tintomara: O vilken lylos! När det fungerar som för din vän, borde spiral vara det optimala!

Madge: Men du, sätt lite olika färger och kombinationer på skyddet så lovar jag att det blir roligare!

Spiralen är för att livmoderstappen är orörd när du inte fått barn, alltså lite för hård osv för att en spiral ska vara det första alternativet.

Stor kram tillbaks!!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D