• Anonym

Medicinsk abort i hemmet?

Jag ska göra en medicinsk abort i hemmet. Ska ta min första tablett imorgon så jag får min blödning på söndag.
    Är lite nervös inför det här så jag skulle gärna vilja bli lite peppad av några som gjort det tidigare hemma.
    OBS!, vill inte höra några skräckhistorier.

Har fått några smärtstillande tabletter med mig hem och hoppas på att jag klarar mig på dem.

• Svar på tråden Medicinsk abort i hemmet?
  • Anonym (jag med)

Skönt att det inte har blivit "värre" .... Mina blödningar har minskat mkt, men jag får fortfarande skena på toan, och fysisk sett mår jag mkt bättre än vad jag gjort på 2 v.

blev det mkt film idag?

• Anonym

Vi har tittat på en film. Tog en paus för mannen städar och jag tittar ikapp veckans avsnitt av idol:) Har en film kvar att se sen. Illamåendet har avtagit för mig nu och det är verkligen jätteskönt.

• Anonym (jag med)

att illamåendet släpper gör så mkt. Idag är det jag som städar hemma ... så skönt att orka göra något nu.

• Anonym (jag med)

Läser du fortfarande tråden?

Hur har det gått för dig?

• Anonym

Jo, det har gått bra för mig hoppas jag. Ska på mitt återbesök imorgon och se så att allt ser bra ut. Hur har det gått för dig? Varit på återbesöket?

• Anonym (jag med)

Mitt gick rakt åt helvete, Slutade blöda tvärt en dag, fick skitont i magen, åkte in och fick konstanterat att jag fortfarande var gravid. Hade en infektion i livmodern också.

Fick 2 olika antibiotika kurer och en till livmodern. Blev riktigt sjuk av den ena antibiotika kurer. Så den fick jag sluta med.

Nu verkar det ha funkat som det ska.

Den 22:e ska jag göra nytt grav.test och se hur det gick .

Detta blev inte alls som jag tänkt mig..

Hoppas det går bra för dig nu !

• Anonym (3 dagar kvar)
    Anonym (jag med) skrev 2009-10-19 19:56:07 följande:
    Mitt gick rakt åt helvete, Slutade blöda tvärt en dag, fick skitont i magen, åkte in och fick konstanterat att jag fortfarande var gravid. Hade en infektion i livmodern också.Fick 2 olika antibiotika kurer och en till livmodern. Blev riktigt sjuk av den ena antibiotika kurer. Så den fick jag sluta med.Nu verkar det ha funkat som det ska.Den 22:e ska jag göra nytt grav.test och se hur det gick .Detta blev inte alls som jag tänkt mig..Hoppas det går bra för dig nu !
    Har inte följt tråden, men de där lät absolut INTE som en trevlig upplevelse. Ja, inte för att abort är nåt som ska va trevligt...men ja, hoppas du förstod hur jag mena{#lang_emotions_undecided}

Ska själv genomgå en nu i slutet av veckan, ska träffa en läkare på torsdag. Jag ska göra abort pga att jag fick mitt andra barn i somras, så att få ett tredje barn så tätt är inget att tänka på. Vi skulle behöva flytta, för vi har inte plats nu för och ha tre barn. Nästa gång vi flyttar ska bli till hus och det är inget vi kan göra ännu, så därför är det olämpligt just nu.
     Vi va tyvärr lite för oförsiktiga, för jag har inte hunnit få mig preventivmedel ännu sen vi fick dottern.

Grejjen är den att jag fick infektion efter förlossningen och de är nåt jag inte vill uppleva igen, för det gjorde ju så jäkla ont{#lang_emotions_frown} Så jag hoppas inte att bara för att jag har nyligen haft infektion gör att det kan öka risken nu under aborten att jag får de igen.

När man ska behöva gå igenom nåt sånt här, så vill man ju att de ska gå så smidigt som de bara går!
  • Anonym (never again)

usch de lät jobbigt men om du fortfarande vara gravid så hade du rester kvar i dej el? och fick nya tabletter el skrapning?
    Min hem abort gick inte heller som den skulle började blöda massor och det slutade med att ja blev inlagd med nya tabletter och dropp och sedan ner på op på dagen efter då ja hade moderkakan osv kvar själva fostret hade ju kommit ut som ja själv såg hemma

• Anonym (never again)

3 dagar kvar. vilken vecka är du i?

• Anonym (3 dagar kvar)

Bm gick efter den första blödningen jag fick efter förlossningen som va 7 veckor efter, men grejjen e att efter den blödningen så gick de 4-5 dagar sen börja de blöda igen. Inte litegrann heller, utan de va precis som att mensen starta igen på nytt. För de va rikligt me blod som då me. Så lite märkligt va de...
    Var hos bm för att prata och få utskrivet preventivmedel, men pga illamåendet som jag då hade känt av i några dagar så tyckte jag de va lika bra och testa. Och ja, det va ju tur att jag gjorde det.

Iallafall så fick hon fram att jag va i v 7 förra veckan, så jag är kanske i v 8 nu då. Men jag får väl göra vul på torsdag antar jag.

Förra veckan när jag läste här inne om att många har genomgått abort hemma, så tyckte jag de lät så bra. För jag är inget fan av sjukhus direkt. Men tror att jag kommer vilja va på sjukhuset när själva aborten blir av...blir nog tryggast så. Här rekomenderar dem medicinsk abort fram till v 9 sa min bm, så de blir väl troligen de.
    Men eftersom jag har fått tid på torsdag, då bör jag väl få komma tillbaka på fredag igen om de blir medicinsk va? El hur lång tid efter första tabletten bör man ta den andra?

• Anonym (never again)

du tar första tabletten och efter 2 dagar tar du dom andra och därefter så stöts fostret ut.
    Tror inte dom vill att du gör en medicink abort på helgen utan de sker nog mitt i en vecka du kan säkrt få första tabletten på lördag och sedan tillbaka måndag för tabletter.
    Jag skulle rekommendera dej att försöka få en skrapning om du är så långt gången! men de är ju med mina egna erfarenheter så ja själv var i v.7 och fostret inte skulle synas osv jag såg precis var det var och de gjorde hela saken mkt värre tycker inte man ska påfresta sej själv psykiskt på det sättet då ja mår riktigt dåligt efter det...då man har barn sedan tidigare så mår man inte bra! bättre med skrapning med engång tycker ja men alla gör som man vill och ja vill inte skrämma någon utan bara av mina egna erfarenheter

• Anonym

(Jag med): Va tåkigt att det blev så för dig. Fick du nya tabletter då? Hur mår du nu?
    Jag skrev fel sist, det är nu imorgon jag ska dit så det var inte idag.

• Anonym (jag med)

Nu mår jag mycket bättre.
    Blev ju så sjuk av en av antibiotika kurerna, men efter jag avslutade den så blev jag mycket bättre.

Ska testa med grav.test imorgon och sen kommer KK ringa mig och höra hur det har gått.

Jag hoppas att infektionen har gett med sig, men det känns som så....

Hoppas det går bra för er alla andra som påbörjar erat!

• Anonym (3 dagar kvar)

Hej!

Idag va jag på gyn och blev undersökt och allt annat. Är i v 7+6 kom dem fram till, så de blev medicinsk abort för mig. Fick ta första tabletten där med en sköterska, sen gick hon igenom allt och jag fick me mej en massa tabletter hem. För på lördag ska jag ta dem 4 tabletterna som kommer framkalla missfallet.
    Ska bli sååå jäkla skönt att få detta avklarat, så jag kan bli som vanlig igen. Just nu är jag bara helt galet konstant trött och har illamående som kommer och går hela dagarna. Uach, har inte ens orkat gå upp med sonen på morgonen för att hjälpa han före skolan och de, utan den biten har sambon fått göra i de sista. Inte för att de skadar att han gör de, men jag tycker de är jobbigt och inte ha den energin och orken till att göra allt som krävs under en dag. Denna veckan har jag inte orkat göra nåt annat än och bara va hemma{#lang_emotions_frown}
    Lite dumt och säga detta, men jag längtar!

• Anonym (jag med)

Mitt illamående försvann så fort det "åkte" ur kroppen. Var som att trycka på en på och av knapp

Hoppas det går bra på lördag!

• Anonym (3 dagar kvar)

De lät hoppfullt. Jag hoppas också att tröttheten kommer släppa något också, får annars nästa vecka köpa ett gäng vitaminer. Hade ett järnvärde på 17 idag, så de kanske kan bidra lite me att jag är så trött som jag är.

• Anonym (jag med)

menar du 117 i järnvärde?

Mitt halkade ned till 107 efter blödningarna

Ring direkt om du känner att något inte känns rätt. Hade jag stått på mig så hade jag fått hjälp snabbare  när jag fick infektionen och var fortfarande gravid efter 2 veckor.

hade tur att det siste hjälpte nu så nu är allt över för min del.

• Keiko

Jag är gravid i 7-8 veckor vill göra abort hemma. Hur görjag då? Måste jag ringa till vårdcentral ?

• Keiko

Jag vill göra abort hemma hur gör jag då? Måste jag ringa till vårdcentral ?

Anonym
Svar på tråden Medicinsk abort i hemmet?