• Fransisco

Kollegans hund på arbetsplatsen?

Jag jobbar som habiliteringspedagog på ett gruppboende för personer med lindrig utvecklingsstörning. En av vårdarna har alltid med sig sin hund till jobbet. Hunden är stor och pälsig och ligger alltid i de allmänna utrymmen där både personal och boende umgås tillsammans. Eftersom jag är ny på jobbet har jag inte vågat säga till än men jag börjar störa mig mer och mer. Är varken speciellt hundrädd eller har allergi men jag tänker på alla andra på jobbet. Och framförallt de som bor där, brukarna. En i personalen berättade stolt för mig att en av brukarna varit jätte hundrädd från början men nu hade det släppt eftersom hunden varit där så mycket.. Är det verkligen rimligt att ma utsätter människor med utvecklingsstörning för hundar i deras eget hem när de är hundrädda?
    Vad anser ni om att man tar med sig sin egen hund till sin arbetsplats varje dag?

• Svar på tråden Kollegans hund på arbetsplatsen?
  • trasis

Fast chefen måste ju ha godkänt HUNDEN? Det verkar ju bara vara du som stör dej ..Tror brukarna skulle bli väldigt ledsna om Hunden försvann..Jobbar själv på ett äldreboende där är det en anställd som tar med sig sin hund det uppskattas av dom äldre! Om du nu Inte tycker det är en bra idee med hunden så gå till facket! Du har fel i att facket inte bryr sig i den frågan.Om hur brukare har det.Vi hade själv problem med En anställd som var trevlig mot oss men en skit mot brukare och där gick facket in och hjälpte oss!!!

• Apmor2

sär skriven skrev 2009-10-10 08:39:35 följande:

På gott och ont, många nya har jättebra åsikter och synvinklar på saker och ting som bara "rullar på" annars, och det är tråkigt när inte personalen tar till sig av sådant. I det här fallet tycker jag dock bara TS verkar gnällig och bitter.
    verkligen! håller me helt o hållet!
  • sär skriven

sär skriven skrev 2009-10-10 08:51:57 följande: