• Anonym (syster)

Någon som gjort första steget i ABORT och sedan ångrat sig och behållt barnet???

Någon som har eller känner någon som gjort abort i ca. v6, och sedan ångrat sig och inte genomfört aborten?

Dvs endast tagit de två första pillrena och inte kommit tillbaka efter två dagar och tagit fler tabletter.

Har hört att man redan första gången avslutar graviditeten men har även hört att barnet kan överleva och födas fullt friskt, kan detta stämma?

• Svar på tråden Någon som gjort första steget i ABORT och sedan ångrat sig och behållt barnet???
  • Anonym (fakta)

Barnet och barnet, det är inget barn i de veckorna utan ett embryo.

• Anonym

jag gjorde abort i torsdags och då kom fostret ut, jag såg själv det så jag vet att min graviditet är avslutad.

barnmorskan som jag pratade med innan jag tog första tabletten frågade mig om jag var säker eftersom när man väl har tagit den första tabletten finns ingen återvändning.

• Anonym (medicinskt)

Jag har gjort en med. abort för många år sedan. Där var jag "övervakad" när jag skulle ta de första tabletterna. Med frågor: är du riktigt säker, bla bla. Och "jag vill att du tar tabletterna här, man får inte ta dem med sig".

Sen kan det väl alltid misslyckas. Som allt annat. Alla mynt har väl två sidor Men jag skulle kontakta kliniken om jag vore du, och tala med dem.

• VBS

Jag har fött fram en fullt frisk dotter efter en misslyckad med. abort. Fostret överlevde och jag valde att behålla det.

• bridezilla

Att ett foster överlever efter Mifegynetabletten så tidigt som v.6 är extremt ovanligt, de gånger det händer är vanligtvis mkt senare i gravidisteten. Många aborterar redan efter den Mifegynetabletten. Den stoppar produktionen av graviditetshormon, det är alltså den tabletten som avbryter graviditeten. Cytotec är tabletten som hjälper kroppen att stöta ut fostret.

• Mikaela1998

Hej!

Så är det inte riktigt, jag gjorde en abort, hade tagit första pillret, två dagar efter åkte jag in och skulle få piller uppkörda i slidan, jag fick panik o skrek att jag ville behålla o om det fanns någon chans att göra det.

Det kom in en läkare o pratade med mig o sa att jag absolut kunde behålla efter första tabletten och att fostret inte ska kunna bli skadat av det.

Jag gjorde dock klart aborten pga att min partner ej ville ha barn än (vi var bara 15 och 18).

Men svaret är ja, vill man behålla efter första tabletten går det utmärkt!

• lelle0242

De där är ju inte Enns sant. Har inget hänt efter 72 timmar så har inte fostret tagit skada alls.

väntar4an 2010 skrev 2009-11-02 19:15:18 följande:

om man tagit tabletterna så e barnet dött efter 2 dagar de tabletter du sen tar hjälper bara kroppen att stöta i från tappa det.

om barnet förmodan lyckats över leva tabletterna så har den fått stora skador och kommer troligt vis inte att klara av hela graviditeten i alla fall så jag tycker det är synt om fostret att lida om man överväger att inte fullfölja det man startat

• Jagjaghej

Tror det är extremt ovanligt isåfall om ens möjligt. Jag gjorde abort i vecka 17 o ångrade mig efter första tabletten. Inte ens mitt barn överlevde. Barnet va redan påväg ut nästa dag

• Jagjaghej
    Mikaela1998 skrev 2015-03-26 20:54:30 följande:

Hej!

Så är det inte riktigt, jag gjorde en abort, hade tagit första pillret, två dagar efter åkte jag in och skulle få piller uppkörda i slidan, jag fick panik o skrek att jag ville behålla o om det fanns någon chans att göra det.

Det kom in en läkare o pratade med mig o sa att jag absolut kunde behålla efter första tabletten och att fostret inte ska kunna bli skadat av det.

Jag gjorde dock klart aborten pga att min partner ej ville ha barn än (vi var bara 15 och 18).

Men svaret är ja, vill man behålla efter första tabletten går det utmärkt!

Hur kommer det sig då att mitt barn dog av första tabletten? O jag va endå så sent gången som i vecka. 17...
  • lelle0242

Jag tog min tablett i vecka 6 är nu i vecka 12 och man har inte hittat något fel på fostret. De avråder mig ej att avsluta då jag själv sagt att jag vill göra de om något är fel.

Jagjaghej skrev 2016-01-11 16:37:44 följande:

Tror det är extremt ovanligt isåfall om ens möjligt. Jag gjorde abort i vecka 17 o ångrade mig efter första tabletten. Inte ens mitt barn överlevde. Barnet va redan påväg ut nästa dag

• Minbulle
    Anonym skrev 2009-11-06 19:09:38 följande:

jag tog både första och andra tabletterna men inget hände. de avrådde inte mig att avsluta graviditeten. de sa att är nåt fel blir det missfall inom en vecka annars ska det gå bra. ut kom min dotter utan något fel. hon är idag 6 år och inget fel alls. så det kan visst funka!

Jag har också fått en fullt frisk dotter som föddes nu den 23:e augusti!! Jag tog den första tablett kuren och avbröt aborten!
  • Minbulle

OM någon här läser den här tråden så kan jag berätta som har gått igenom detta! Jag tog den första tablett kuren och avbröt aborten. Det min läkare sa då var att ta det lungt och drick mycket vatten & vila. Om du börjar blöda så kan det finnas en risk att fostret har dött MEN det behöver inte vara så heller. Jag skulle ringa om jag fick ont och rikliga blödningar annars bara avvakta och därefter bestämde vi ett ultraljud. På ultraljudet såg vi ett litet hjärta ticka och då sa läkaren att när vi har klarat oss hit då kommer det gå bra! Jag väntade alltså i 3dagar tills jag fick ett ultraljud då det var helg. Därefter har vi följt rutin ultraljud och iår 2017-08-23 föddes min lilla dotter!! Fullt frisk! Så lyssna inte på idioter som inte äns har gjort detta!

• lelle0242

Min dotter är nu 1,3 månader och jag tackar gudarna för att jag fick henne. :) hon är fullt frisk och min lilla skatt. Hon föddes dock tidigare i v 34 av vattenavgång vilket var tur eftersom min moderkaka var skadad och annorlunda sen de handlar om detta har jag ingen anning om. Jag gjorde en tappoperation under graviten dock.

• mira83

Har gjort en kirurgisk abort i v 10+6 pga dålig situation. Jag och min partner velade så mycket fram och tillbaka. Vi ville behålla vår bebis jättemycket men vi blev så pressade sv dem situation vi befann oss i. Vi har gjort 4 försök till abort. Men varje gång gick vi därifrån. Den sista gången genomförde vi aborten. Vi ångrade oss direkt. Vi når jättedåligt över att vi tog bort vårt barn som var så fin. Vi såg den på ultraljudet. Tänk igenom ordentligt eftersom du kommer aldrig få tillbaka din baby. Stor kram

• lelle0242

Denna tråd är jätte gammal dock. Min dotter som ja tog första tabletten med är idag 1 år och 3 månader och inga som helst fel på henne utan hon är en riktig kämpe och världens bästa.

Svar på tråden Någon som gjort första steget i ABORT och sedan ångrat sig och behållt barnet???