Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Hej min myra, önskar vi kunde ses så du kunde få en stor KRAM!!! Fy vad nedrans! Men du vet ju vad jag röstar på ... DK DK DK.... du har inget att förlora vännen!!! Oavsett om det blir dina äggisar eller ÄD!

Tjorven - japp i höst blir det gravid yoga !! och kanske en helg-tripp m hennes kurs oxå! Får bara se om det blir hormon eller gravid yoga den helgen... he he he

• CurlyRed

Susie - har 2 st kvar i frysen, så det blir FET runt v34-35 efter sommar uppehållet och när ÄL är på g igen. Och sen FET igen eller färsk IVF (har 2 kvar på landstinget). Är sugen på att testa Fostimon isåfall. Har bara testat Puregon på båda mina 2 IVFs (2 färska och 3 FET negativa) - och det verkar ju inte min kropp gilla.... så tänkte testa Fostimon som ska vara ett naturligt hormon istället för alla syntetiska man har proppat i sig hittills sista 1,5 åren...

Längtar efter att få ha 1-2 små godingar som på din bild ! Hoppas allt är bra m er i sommarvärmen!

P.S vi var i Falsterbo/Skanör för 3 dagar sen! Hade inte varit där förut, supermysigt! Kan absolut tänka mig att åka tillbaka och hyra stuga låter ju perfekt!! Ha en riktigt skön semester!

• CurlyRed

Hej alla godingar!!!

Tillbaka i stan igen efter 2,5 v semester i Skåne o på västkusten! Låter som att det hänt en hel del här, både glatt och ledset... Själva har vi njutit av varann, semester, golf, vin o god mat.... och faktiskt inte tänkt så mycket på fertilitet o kommande FET o dyl (tro det eller ej)!  T o m kommit 2a i en golftävling i helgen... allt för att pigga upp sig hjälper! Nu blir det knappt 3v jobb och sen en vecka semester till. Och så v34-35 dax för 4e FET...
    Så Myran & Poussin & Tjorven - om ni är i stan så ses jag gärna, tex nästa vecka!!

Cah - Grattis till RUL och att hjärtljuden var ok! Så skönt för dig vännen att kunna njuta utan oro! Kram!

Myran - du vet att jag vet alltför väl vad du går igenom - på alla sätt... kämpa på och STOR kram vännen!!

Tjorven - ha en UNDERBAR semester, det har ni verkligen förtjänat!! Och njut lite av att bara vara 2 vuxna, för vem vet, det kanske är sista sommaren det bara är ni.... ! Så tänkte jag och då blir det allt lite extra mysigt

Poussin - kram till dig vännen!! Såg att du hämtat medicinerna nu.... iiiiihh spännande m nya märket!

Piken - välkommen tillbaka! 3e dagen är återföring för FET. Stort lycka till!

Ullis - försöker också dra ner på kolhydrater (framförallt gluten) och även allt synligt & dolt socker. Minskar mjölkprodukter och kaffe/te. Samt äta massor m grönsaker särskilt gröna bladgrönsaker. Har dock "fuskat" en hel del under semestern... så nu får jag komma igång igen!  Åt ganska strikt ca 3 mån i våras och mådde såååå bra! Bättre hår, naglar, sömn etc... så bra kost i kombination m yoga/meditation eller annan lugnande fysisk aktivitet tror jag stenhårt¨på! Om man inte blir gravid, så mår man iallafall så mycket bättre och det är ju inte fel det heller! Kanske kan man då vara mer mottaglig av IVF också, om kroppen är i balans! Lycka till!

• CurlyRed

Hej alla godingar!
    tittar in i sommarvärmen (puuuh) och skickar en varm kram och hälsning till er alla!

Tycker det har varit alldeles för få positiva ++++ och härliga nyheter här på ett tag... hoppas sååå att sommarvärme och hormoner i omlopp ska göra mirakel för oss alla - om det så må vara på naturlig väg eller bara att allas ägg växer sig fantasiskt starka och många - till nästa IVF !

Läste en mysig & inspirerande bok förresten på semestern om att nå sina drömmar "Det du önskar kan du få"! Tänk om det vore så enkelt även när det gällde en frisk liten baby...  

EGO: min kropp verkar dessutom ha fått lite spatt sista 3 månaderna.... från 26-31 dagars cykler är det nu 33-35.... positivt eller negativt tro...? På positiva sidan tänker jag att då har LH fasen blivit längre (fr ÄL till mens) och då kanske äggen fäster äntligen (vilket är mitt stora problem)   & på negativa sidan fick jag lite åldersnoja... då jag även fyllde 37 under semestern...   försöker att inte noja över det utan bara njuta av sommaren.

Funderar även på att ringa o boka in Liselott, som några av er redan testat (m zonterapi & akupunktur). Skulle vara skönt m "något nytt" inplanerat tills hösten börjar.         

Kramar till er alla!    

• CurlyRed

Dahlia - kära vännen!! Vad roligt att du hör av dig!!! Har tänkt på dig och undrat hur det gått & hur du/ni mår!
    Hoppas du kommer ihåg mig, från länge tillbaka när jag gjorde 1a IVF, vinter/vår 2010!
    Förstår helt vad du menar m att det blir en så stor del av ens liv & ens tankar, känslor osv. Måste vara supersvårt att "stänga av" det, som att tappa en del av en själv. Samtidigt en tid som innebär så mycket känslo-karuseller och en hel del tuffa dagar/nätter och beslut, så måste även vara "skönt" att vara förbi! 
    Är det en tjej eller kille ni har? Du skrev om syskonförsöket som slutade så sorgligt, är så ledsen för er skull! Men förstår att ni njuter i fulla drag av ert första barn !! Stor kram till dig vännen!

Alla andra godingar - hej hej! 
    Cah - vore verkligen superkul att ses IRL!! Kram!

• CurlyRed

Hej alla godingar!!

Hemma igen efter en skön semestervecka på västkusten. Massor m sol, bad i havet, golf, skaldjur och vin (japp, man passar ju på den här sommaren också
    Imorgon börjar jobbet igen tyvärr.... kunde allt varit ledig några dagar till...

Ser att alla är i full gång m höst-planer! härligt!
    Poussin, Myran och Tjorven - jag anmälde mig till Hormonyogan precis jag med, kul om vi alla 4 går samma!
    På IVF fronten så väntar jag på mens och därefter ÄL för ytterligare ett FET (om våra 2 frysisar överlevt), gissar det blir runt v35-36. 

På onsdag blir det dags för första besöket hos Lotta - och efter alla positiva berättelser här så ser jag verkligen fram emot det!! Gissar att jag får samma prognos m kall livmoder m dålig energi och svaga njurar  & urinvägar(det var iallafall vad jag fick höra när jag gick på kinesisk akupunktur och tog örtmedicin förra året.        

Cah - ser verkligen fram emot att ses v33 ! Vecka 23, wow! vad tiden går!
    Poussin - hoppas du får en underbart härlig semester i Skåne!!
    Myran lycka till hos sambandsläkaren, blir så spännande att höra mer när vi ses!   
    Tjorven - härligt att du fått ny energi igen, det riktigt lyser mellan raderna!  

• CurlyRed

Kul Tjorven att du bokat oxå!
    Jag går nog mest tisdagar tror jag. Men jag reser några veckor m jobbet. Så då kanske jag kan ta en torsdagsklass då för att inte missa.

• CurlyRed

Hej alla,
    precis hemkommen efter första besöket hos Lotta (zonterapi). Mycket sympatisk person som man lätt fick förtroende för. Ser fram emot nästa besök.
    Precis som jag gissade så fick jag samma "diagnos" som hos den kinesiska akupunktören för 1 år sen, dvs kall livmoder (& hela det området), svag energi i njurarna & urinvägarna - men nu även krånglande tunn-tarm... hmmm kunde det märkas att jag syndat m maten i sommar o ätit bröd, pasta & mjölkprodukter & t o m en och annan kaffe måntro... ? Blev iallfall motiverad att börja ta tag i bra mat-rutiner igen, så det är ju alltid något!

P.S så nu är man igång m örter också...  Anne - tog du 16 dagars kuren eller den långa på 12-13 veckor ? Jag börjar ikväll m den korta.

Myran - välkommen i "tisdagsgänget"   Stor kram till dig!!    

• CurlyRed

Tjorven - då är vi på samma kur jag tog första pillrena nu till middagen!  Kände du ngt av dom (hörde att man kunde bli lös i magen första dagarna... ?  Hoppas så för din skull!!! Jag är lite i samma sits - hade tänkt göra FET v35, men hon verkade inte så optimistisk till att jag skulle ha hunnit "komma i balans" tills dess... Så i värsta fall kanske jag får hoppa denna månaden och vänta tills v 39-40 (men då börjar det bli rätt mycket på jobbet, så kanske inte är optimalt ur den synpunkten...
    men jag ska försöka att inte grubbla på det nu... utan låta "naturen ha sin gång", så får vi se vad som händer.
    Ska dit redan på måndag kväll igen!

Myran - ja dom ört-teerna drack jag också när jag gick på TCM aku, men nu är det "vanliga piller"   Har du varit hos sambandsläkaren ännu? Är så nyfiken att få höra hur det går för dig och hur du mår vännen!!

• CurlyRed

Tjorven - Åh just ja, det var ju prov-gång den 23e!! det måste jag absolut göra  
    Är inne på 2a dagen nu och uppe på halva dosen. vi får väl se om jag klarar hela, so far so good iallfall.
    Hmmm intressant att du fick mannen att köra samma! Var han oxå på zonterapi och träffade henne? Vet inte om jag skulle få med mig min respektive, han är lite mer skeptisk till allt som inte är "vanlig läkare och kan hämtas ut på apotek"
    Nej kör inga kineiska örtkok nu, de slutade jag med efter TCM omgången förra våren 2010. Men tyckte de var rätt goda knasigt nog. Lite bittra, som anis smak typ. 
    Du har skjutt-ägg och jag har "skrutt-livmoder" då som bara inte viiiilll fästa någonting! Oavsett hur många fina befruktade ägg man får ut.... grrrrr man blir galen av det med...  Ta hand om dig vännen!

Åh Myran vännen, låter bra m dina planer!! Vad duktig du är som är igång!
    Jag har inte fått ändan ur att boka undersökning, måste komma igång m det också!! Jobbigt m "öppet kontorslandskap" när man har såna här grejer man måste ringa o hålla koll på på dagtid....men jag fåååår inte skjuta upp det längre!! Vill ha både undersökning & nya hormontest-svar, mina är ju 1,5 år gamla....

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen