• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

curlyRed, är du också en som haft uvi många gånger? 

Jag fick det första gången för 8 år sen när jag träffade min pojkvän. Efter typ 10 gånger kom jag till en gyn som sa att jag inte tål min sambos spermier. Förklarade detta för läkaren på linne en gång men han sa att det inte stämde. Men jag undrar också om det kan ha att göra med vår barnlöshet att göra. Har ju typ ätit hur mkt penicillin som helst i mina dar.
    Hoppas du får börja med sprutorna snart!
  • CurlyRed

Ja exakt!! Säg att jag haft det ca 10 år och fått i snitt 3 UVI per år, ibland 2 och ibland 4. Dvs 30 kurer då ca m antibiotika... och ca 8-9 st av dem under de år vi försökt bli m barn... tycker också det borde haft ngn inverkan...
    Fler i tråden som har samma erfarenhet?

• Kakor

Embla: Hoppas det ser bättre ut idag så att du slipper avbryta.

När det gäller UVI så har jag aldrig haft någon (hittills vad jag vet) och jag har aldrig heller tagit penicilin, inte ens när jag var liten. Men jag tycker inte det låter helt otroligt att sånt kan påverka, det är ju jobbigt för kroppen att bearbeta en infektion. Sen vet jag inte om antibiotika har någon effekt på fertiliteten men det har jag aldrig hört någonting om men alla biverkningar och olika effekt som läkemedel har på personnivå är omöjligt att förutse på grund av att alla metaboliserar läkemedel olika.

Jag hoppas att alla kan få lyckas snart så att vi kan få våra efterlängtade barn.

Jag har drömt om att det är två barn jag har i magen nu. Vet inte varför men det är två stycken som jag hela tiden tänker att det är och så snabbt jag pratar om dem eller till magen (jag är väl lite knäpp :) så säger jag bebisarna... Kommer att bli förvånad om det bara är en även om sannolikheten är stor att det bara är en. Idag gick jag in i vecka 6 i alla fall, ett litet steg närmare att bebisarna kommer. På fredag är det dags för hälsosamtal på MVC och sen släpar sig tiden fram till VUL om 2,5 vecka.

Lycka till igen! Tänker på er!

• anlo24

Härligt Cookie att det går bra för dig. Mår du bra? Jag antar att det är en fantastisk känsla. Jag trodde att man gjorde VUL i v 7-8. Men det blir lite senare för dig då.

Sköt om dig. Kram

• Kakor

anlo24: Jo jag mår bra :) Lite molvärk i magen till och från och så måste jag springa på toa hela tiden. Inget illamående än. Ang. VUL tiden så vet jag inte, tyckte också det blev sent ska ringa och fråga om jag kan komma tidigare... Är ju nyfiken!!

• Cahela

Cookie: Det är inte säkert att man ser så mkt om man gör VUL för tidigt. Försök håll ut i 2,5 v {#lang_emotions_wink}

Gift med A.
  • anlo24

Känner mig så ledsen idag. Väntar fortfarande på ÄL. Dag 17. Pratade med kliniken idag. Fick tid för VUL imorgon bitti men kan ej då, ska på möhippa ikväll. Fick tid på fredag istället.

Min sambo är så irriterad på mig för att jag dricker alkohol nu. Hade avskedsmiddag igår från mitt gamla jobb. Och ska som sagt på möhippa ikväll. Han kläckte ut sig igår att vi inte kommer att lyckas med IVF denna mnd heller när jag dricker...

Blev så ledsen. Känns som det inte spelar nån roll vad jag gör. Om jag bara är hemma så tänker jag bara på misslyckandet o IVF och gör jag nått så kommer det tillbaka. Jag har tyckt att det varit skönt de sista veckorna att jag kan vara lite normal och inte behöver räkna dagar och kan jag ta ett glas vin eller inte.

Låter kanske som jag super till det ofta men det gör jag verkligen inte. Bara mycket som händer nu på en gång.

Har det nån betydelse för min ÄL? Ska jag gå på möhippan ikväll och inte dricka nått?

Kramar

• Cahela

anlo24: Har du egen ÄL? Om du festar lite spelar ingen roll för det är inte det ev ägget ni är ute efter utan snarare det embryot som ligger i frysen.
    Jag blir arg på din man som belastar dig sådär. Det är nog jobbigt att vara i det här och att skuldbelägga varandra hjälper inte alls, snarare drar det ner en ännu mer.
    För det andra vet du inte om du har ÄL på G öht så då kanske du undviker det i onödan. Jag förstår att man inte vill chansa hur som helst men det är inte en IVF ni ska göra utan ett FET och några glas vin/öl påverkar inte det.

Gift med A.
  • Cahela

anlo: Jag förstår verkligen hur du tänker kring festande för det dilemmat har jag varit i många gånger. Nu har jag ätit pergo förra veckan och jag drack vin och öl varje kväll om så bara ett eller två glas. Vid IVF är jag återhållsam men inte annars. Hoppas du får en toppenkväll ikväll trots allt jobbigt!!
    Jag vet hur du känner med att sitta hemma och bara tänka på IVF....det är inte kul men ibland blir det så.
    STOR KRAM!!

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen