• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna68:  Vilket tålamod och kraft du måste ha som gjort 10 st försök.
    En till 68 :a här...tror inte jag skrivit i denna tråden innan men jag vet inte skyller på åldern! Skrattande
    Inväntar samtal från Falun om/när de tycker jag ska resa ner till dem, hur många dagar till jag ska ta sprutor mm...vill de ska ringa nu men det blir nog sent i em som de brukar ringa då mitt blodprov kom till dem imorse.

Är någon online? Har inte lust att jobba idag.

• Snösport

Hmm..hi,hi.,..förlåt...var läste jag det eller vad fick jag det ifrån... sorry.  Ok...jo på naturlig väg har man ju försökt i massor tyvärr...jag har inte räknat men 2,5 år intensivt.
    vad händer annars? kan du komma hit och jobba istället för mej

• Snösport

Innan68...om du kommer hit så säg så kan jag vi fika på stan eller hemma, har bara kontakt med en som gjort IVF i Luleå...tvillingar på G och hon har barn sedan tidigare.
    Jag har ju inga barn innan så vill också bli gravid hur som nu...fyller i slutet av september 42 här med..hmmm...måste vara 24 år, jag har nog bara räknat för snabbt Vi måste tro på hoppet så inget är omöjligt!!

Jag bor i Luleå och här strålar solen och det är varma vindar...promenerade på lunchen i linne och kjol Solig mina föräldrar och bror bor 140 mil bort vilket är lite trist annars är det finfint här uppe.

• Snösport

ÅH, nu ringde Falun tisdagmorgon ska jag dit! för ÄP!! ...tar nog semester hela veckan då alltså..kan ju jobba i Borlänge men tror jag turistar i Falun/borlänge istället. 

• Snösport

Innanna68: Tack!!
    Tisdag blir det! Tjohooo!  hi. hi jag fyller den 27 september så vi är väldigt lika i ålder     ja så du vet att det är låååång hit till Lule då.  

• Snösport

hmmm är det så långt till Gbg? Vi körde till södra småland där min mamma pappa bror familj bor och det var bara 140 mil..går man 5 km till så är man i skåne....bara 25 mil till Gbg bilväg och säkert bara 20 mil fågelvägen.

Ha det toppen nu går jag på semester i en hel vecka till må väl

• Snösport

Åh, alla får vi olika besked , kasnke för våra kroppar lever var sitt liv
    Enligt en läkare i Falun som jag ville ha råd av efter vår 3:e IVF så tror han att vi fortfarande har goda chanser...om jag får fram ägg för de är få , men får jag det så har de de två sista gångerna med Menopur varit jättefina. Så vi testar en gång till med hans stöd då.   Tror dock inte jag har ägglossning denna månad...och fortfarande hård mage så nu blir det nyttigt ett bra tag så jag inte är yr jämt.

Lycka till alla...Linköping68... vi är ju i samma ålder. Samla fakta och fråga olika så kan ni ju bedömma situationen utifrån det.  Jag kände egentligen för att vila då hoppet började tryta men kände mej inte mogen för ÄD än, så utgå från fakta och bedöm er situation eller få hjälp av ngn att bedömma alla svar ni får/fått---inte bara att du är i en viss ålder alltså.

Lycka till så hoppas jag att vi snart får varsin liten bebis.

• Snösport

turild70: Ruvardag 8 då har ju äggmognadssprutan gått ur kroppen...tänk!!! Ha nu tålamod till minst dag 13.
    Lycka till, lycka till!
    Själv har min magen varit trög eller stopp av progesteronet och det känns tyvärr som stickningar, trötthet och lite lätt varm och smärta.

• Snösport

Linköping68: som någon sa innan så gör försök hemma hela tiden för vi äldre tappar ju ägg nu ibland två mm för det är ju inte helt ovanligt med tvillingfödslar på naturlig väg också i vår ålder.
    Lycka till i massor!!

• Snösport

Innan68: vi hoppas det bara har vänt fel sida till och att det är bättre nästa onsdag....fasen vad jobbigt en hel vecka dit.  är i samma ålder som du så jag förstår tankarna du har. Hoppas ett tag till eftersom kroppen fortfarande vill vara gravid...själv har jag insett att jag nu inte har så mycket tro på normalläkare längre.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?