IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
MammaGås: Spännande att du gör korta metoden. erfaren nu på långa men ny på korta..bytte du bara medicin eller även från långa till korta?
Dodotta:
Nja jag har en mage som stannar och är stopp länge , där det märks mest men jag mår även sista IVFen helt psykiskt dåligt vilket är så långt från mej man kan komma och det gick på tre dgr efter jag startat spraya...så kände jag att detta är medicinens fel...med alla symptom så sa läkaren att mitt värde ev gått upp vid alla IVFer och att vi inte ska köra långa metoden på dej mer. Jag gick till sköldkörtelspeciallist för att se om jag till vardags har ett problem mellan T4 och T3 vilket jag inte har alltså utan bara underfunktion i sköldkörteln och äter Levaxin sedan snart ett år nu men som sagt som svajjat endel. Även märkt det då jag trillade i vikt 5 kg i maj/juni och nu i början av november efter IVF ökade 4 kg på två veckor..väger mej varannan vecka...och alltså nu för en vecka sedan börjat gå ner något kg igen. Jag tycker inte jag ändrat ngt vare sej när jag gick ner eller i november...dock åt jag mer och drack jag mer läsk, alkohol i julas än jag gör normalt. Är nyttig men kakmonster i perioder
Men jag mår bra alltså och nu funkar magen ganska bra men hård så jag vet inte varför den krånglar endel fortfarande det kasnek var efter mens som den var hård. Ska väl kolla det också.
Nu ska jag ringa Falun idag