IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Är också snart 40 och har påbörjat IVF-försök nummer 1. Har sprayat i 8 dagar. Så spännande och jobbigt samtidigt. ÄP ska ske i vecka 39 eller 40.
Är också snart 40 och har påbörjat IVF-försök nummer 1. Har sprayat i 8 dagar. Så spännande och jobbigt samtidigt. ÄP ska ske i vecka 39 eller 40.
Åh va glad jag blev att IVF får Nobelpriset. Börjar nästan gråta av glädje.
Usch är så ledsen idag.
Jag och min man har försökt att få barn i cirka ett års tid. Gjorde en IVF i sept som misslyckades. Körde hemmaförsök nu i oktober och min mens har precis kommit. Allt känns SKIT! Måste ringa kliniken för att få en tid för FET (har tre fina ägg i frysen). Jag vill inte gå dit! Jag tycker det är så jobbigt psykiskt att vara där. Och snart snart fyller jag 40. Känns som livet bara rinner ifrån mig. Jag vet att jag inte ska klaga, jag har ett barn redan, en tonåring som jag har med en annan man. Och med allt som det innebär så jobbigt att vara tonårsmamma.
Måste köpa ägglossningsstickor och sedan ringa kliniken om någon vecka för FET. Tycker verkligen det känns skitjobbigt!!
Inanna jättetråkigt att höra om ditt missfall *kram*
Turlid70, angående att missa ägglossningen. Jag börjar bli lite nervös. Jag ska göra FET den här månaden (ostimulerat var det tänkt) och har gjort ägglossningstester nu några dagar. Idag är jag på dag 11 och jag började göra testen på dag 7. Fortfarande ingen glad gubbe!! Jag kan väl inte ha börjat testa för sent? Kära nån, mensen hade ju knappt slutat när jag började testa. Eller tänk om jag inte har ägglossning trots att jag alltid har trott att jag har det? Känner hur det gör lite ont i ryggen och så, typiska ägglossningssymptom som jag har varje månad. Min cykel är rätt kort och jag har alltid trott att jag har ägglossning på dag 12. Men då borde det väl ha gett utslag nu?
Någon skrev om ett uppföljningssamtal efter misslyckat IVF. Det har verkligen inte jag och min man haft efter vårt misslyckade IVF i sept/okt. På kliniken sa de bara att vi skulle vänta en mens sen höra av oss när jag hade ägglossning och få komma upp för FET.
Jag tror jag ska sätta min man på att ringa kliniken på måndag och prata igenom ordentligt. Han kan stå på sig mycket mer än jag.
Turlid - jag bytte signatur, men det är fortfarande jag. :)
Japp det har jag, så det är därför jag får lite ångest eftersom jag enligt mina beräkningar verkligen borde ha ägglossning just nu.
Jag räknar första mensdagen när det börjar komma ordentligt mycket, inte när det bara är lite kvällen innan eller liknande.
Inanna, alltså jag har inte testat exakt samma tidpunkt, har väl skiljt någon timme då och då. Menar du att det är så viktigt?
Inanna puuuh tack!
Men kan man ha ÄL-flytningar utan att ha själva ägglossningen?
Inanna va skönt att höra. Det är lite löjligt för jag har faktiskt aldrig tagit ÄL-stickor tidigare eftersom jag varit så säker på att jag haft ÄL hela mitt liv eftersom jag får ont i ryggen och alltid haft flytningar. När vi gjorde IVF tidigare i höstas så plockades 9 ägg ut efter behandling med Menopur. Producerade få ägg själv. Inte förrän efter det har jag ens tänkt tanken att jag kanske inte har ägglossning varje månad nu när man snart är 40.
Fortfarande ingen ÄL här...... :(