• Riita

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

ChoppiChoppi det var jag som var Uppsala2010. Inget omslag för ÄL idag heller. Tror faktiskt inte jag har ÄL den här månaden. Känner mig riktigt nere. Min man ringde kliniken igår och vi fick en tid om några veckor för samtal med läkare. Han tycker att man som man blir behandlad som en idiot när man ringer dit. Fast han kunde svara på alla uppgifter lika bra som jag med datum för förra IVF med ÄP och ET och testdatum och mens och hur många dagar det är mellan cyklerna och när jag började att ta testerna inför ÄL den här månaden etc.  Jag är så tacksam att han har ringt dit för jag tycker det är jättejobbigt att sitta i telefonkö och sedan prata med dem. Ibland märker man verkligen när man går till landstinget att man blir behandlad som en patient och inte som en kund.

Förresten angående clear blues digitala test för ÄL. Någon som vet hur det kommer sig att det inte blir en glad gubbe men att det på själva stickan visar två blå streck? Jag vet att man inte ska bry sig om det just när det är digitalt men jag tycker ändå det är konstigt.

Choppi hoppas det går bra med ÄP idag!

• Riita

ChippiChoppi. Grattis till äggen!
    Tack för info. Ja det verkar väl som jag får leva utan ÄL den här månaden. Men vi har kört på hemma ändå för man vet ju aldrig.

Turlid - inte upphört men definitivt blivit mycket mindre. *suckar*

• Riita

Hej hopp alla 40 +are,

Idag var jag äntligen på samtal hos läkare angående hur det blir med vårt FET. Hon gjorde ett VUL och kunde inte säkert säga om jag hade ägglossat eller inte (jag testade ju i 10 dagar utan att få glad gubbe) för min vänstra äggstock brukar gå och "gömma sig" så man ser inte så bra på den. På högra hade jag definitivt inte haft ägglossning. På slemhinnan var det lite svårt att avgöra också kunde ha haft ÄL men var inte så hon kunde säga definitivt. Men läkaren var inte bekymrad över det, pratade på om mina tre fina frysta ägg i frysen, att det är så där ibland att man inte alltid har ÄL och att jag nu ska få börja käka några hormontabletter på första mensdagen för att förhoppningsvis hinna göra stimulerat FET innan julstängningen. Beroende på hur jag svarar på behandlingen förstås. Men vi hoppas att det ska gå bra. Så nu är det bara att vänta på mensen. Enligt mina beräkningar borde den komma i helgen. Jag har glömt bort vad tabletterna hette eftersom jag inte har hämtat ut ännu på apoteket men det känns bra. Hon var så bra den här läkaren så det kändes riktigt bra efteråt. Nu tar vi nya tag!!

• Riita

Evig längtan,

Så hette medicinen ja tror jag.
    Då har du gjort precis det som jag hoppas få göra om ungefär 2 veckor.

• Riita

Turlid70 samma sak hände ju mig för några veckor sen, fick aldrig något utslag.  Fick tid på kliniken för samtal och undersökning och fick hormon-tabletter utskrivna som jag skulle börja käka på första dagen när jag fick mens. Konstiga är bara att jag hade två dagar ordentlig mens och nu har det slutat totalt, tycker det är jättekonstigt och blir orolig så imorgon måste jag försöka få tag på kliniken igen och fråga om det verkligen ska vara så kort mens. Ska göra FET om några veckor.

• Riita

Turlid - usch så tråkigt!!! *kramar om*  Jag befann mig ju i din situation för två veckor sen. Vi fick komma på VUL förra veckan, där de inte riktigt kunde konstatera om jag haft ÄL eller inte. Fick inget klart besked utan mer svävande att ja det här fältet kan betyda att du haft ÄL men ändå kanske inte. Hur som helst läkaren skrev ut Progynol som jag skulle ta första dagen när mensen kom ordentligt vilket var i fredags så nu äter jag de för fullt, imorgon ska jag utöka dosen till tre tabletter per dag fram till på måndag då jag ska göra VUL för att se om jag sen inom någon av dagarna efter Lucia ska göra FET om jag svarat bra på medicinen.

• Riita

Skriver in mig på listan:

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Riita

Choppi - tråkigt att du testade minus. *kram*

Betty Boop - jättetråkigt att höra om ditt MF *stor stor kram*

Turlid - GRATTIS till ruvningen!!

• Riita

Jag fick datum för mitt FET idag. Det blir på tisdag nästa vecka alltså 21/12. Snacka om att precis hinna innan julstängningen.  De mätte slemhinnan idag och den var 8 mm tjock, ska fortsätta med progynontabletterna och börja med vaggisar till helgen. Det börjar närma sig.

• Riita

Turlid - hur går det med ruvandet?
    Mitt FET som jag ska få tillbaka är tredagars-odlat.

• Riita

Turlid önskar såå att lilla plutten får vara kvar hos dig. Känner lite extra connection för dig. Jag har också barn sen tidigare äktenskap som är rätt gammalt nu, "härliga" tonårskonflikter dagligen!  men inga barn med nya mannen därför vi gör IVF pga min ålder.

Roligt att du kommer från Norrtälje tycker jag för där har jag släkt så jag är ofta där och ränner. :)

Jag har också bråkat med min chef idag och mår skit så i ren protest sket jag i julfesten ikväll för jag fixar inte att träffa chefen ikväll.

Tröstar mig med min fyrbenta lilla nya familjemedlem som iofs testar alla gränser i sitt nya hem just nu. Det gör dock att jag inte hinner deppa över att jag inte är på smällen och inte hinner tänka så mycket på FET-et på tisdag.

• Riita

Ägglossningsspruta????? Jag har inte fått några direktiv om en ägglossningsspruta???????? Nu fick jag lite panik.Ska bara käka progynon-tabletterna och börja med vaggisar imorgon. 

Japp en av mina släktingar är infödd Norrtäljebo med eget företag där. ;) Älskar den staden, den är ju bara såå vacker på sommaren.

Va roligt att vi båda sket i våra chefers "mutningsfester".

• Riita

Nu är jag ruvare igen. FET gick bra. Ett av äggen hade inte klarat upptiningen men det andra gjorde det, ett 7-celligt. Ett ägg kvar i frysen. TD 8/1-11.

• Riita

Turlid, jättetråkigt att höra att det inte gick vägen för dig. Många kramar! Tänker på dig.

Jag har inte så stora förhoppningar för mig. Jag är på RD 8 och har ända sen första dagen haft lite bruna-röda flytningar. Läkaren råkade klämma mig lite med den där klämman eller vad det är som öppnar en ni vet så jag tänkte det är väl bara det. Men har haft nästan varje dag lite bruna flytningar. Jag har så ont i magen och ländryggen (typisk mensvärk) att det krävs all min viljestyrka att inte ta en ipren. Jag tror att det är för att min mens skulle normalt ha kommit nu men eftersom jag gör stimulerat FET och äter progynon så kommer det ju inte igång. Jag gjorde FET på dag 19 i cykeln och det är oerhört sent för mig men det ska ju inte spela någon roll när man gör stimulerat säger dom.

Känns hur som helst inte så hoppfullt men jag har inte så mycket tid att tänka på det eftersom jag har fullt upp med den fyrbenta nya goa familjemedlemmen. Men vi får se. På min TD 8/1 ska maken och jag åka iväg till en lyxig hotellövernattning som han fick av mig i julklapp så antingen blir det fira utan alkohol eller så blir det dränka sorgerna i gott vin.

• Riita

Eviglängtan tack för lugnande ord. Visste inte att det kan vara en biverkning av progynonet. Blir så irriterad på läkare som inte upplyser om biverkningar.

Känner mig inte så hoppfull ändå eftersom jag har sådan fruktansvärd mensliknande värk hela tiden. RD 10 idag.

Idag blir det en intressant Nyårsafton. Första som hundägare, blir att hålla sig inne med vovven och ignorera alla smällare så inte voffsan får för sig att det är något farligt.

• Riita

Hej alla,

Nu är jag tillbaka efter en tids paus. Håller på med mitt 2-a  stimulerade FET, RD 5 idag.

• Riita

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***

Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Riita

Turlid,

Nej va tråkigt. Gick igenom samma sak förra veckan, dessa förbannade minus varenda gång. Hade mensen från helvetet också, sååå ont och öm i magen hela helgen, jag tror min endometrios har kommit tillbaka. :(

Jag och mannen har bestämt att vänta med en ny behandling tills efter sommaren. Jag orkar inte med mer hormoner just nu. Vill vara mig själv över sommaren.

Känns som att jag kanske får nöja mig med tonårsbarnet jag har (och det är fullt upp kan jag säga - mest elände just nu) och lilla vovven.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?