• Eviglängtan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Oj, den här tråden passar mig är 39 år och har precis fått tillbaka 2 stycken blastocyster. Fick även 5 stycken blastocyster till frysen. Rena himleriket, MEN vad jag vet av erfarenhet behöver det inte betyda något...., bara lite fler chanser och åter chanser. Vill så gärna precis som alla ni bli gravid, varför skall det vara så förbenat svårt. Blä.
    ((Lite kort om den senaste behandlingen (har gjort många tidigare):
    Korta metoden
    Puregon 200
    16 ägg
    14 befruktade dag 2
    10 av toppkvalite dag 2
    2 blastocyster dag 5, vilka jag nu stolt ruvar på. Piggelin och Spigget är namnet på mina småttningar.
    5 blastocyster till frysen dag 6.))

Är nu på ruvdadag 2, men om det skulle vara två dagars embryon vi fått tillbaka skullle det väl vara ruvdag 7. Så hur räknar man vid långtidsodling, någon som vet? 5dagars skall fästa inom 48 timmar och 2 dagar inom 5-6 dagar, skulle jag tro...., så vilken ruvdag är jag på?

Hoppas jag kan vara med i denna tråd!

Kram

• Eviglängtan

ittade listan, var inte så långt bak som jag befarade (inlägg 601, onsdag 20 oktober). Uppdaterar min status:

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4 (FET), Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP v43, bor i Göteborg

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Sushi IVF 4 ET 13/10 TD 27/10
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Inanna, IVF nr 1, FET försök 1, 42 år, bor i Göteborg, BF 110616

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Eviglängtan

Tacka alla för gratulationerna!!!

Inanna68, om man är äldre får man ibland 2 blastocyster. Anledningen denna gång var att vid återföringsdagen fanns där "endast" 2 st blastocyster (vilka jag med bestämdhet ville ha tillbaka). Kliniken hade tänkt att frysa den ena, men gav med sig.  Man resonerade som så, om de hade fryst den ena, hade vi kanske bränt den chansen då upptingen inte är 100%. De andra äggen hade inte utvecklats fullt ut till blastocyster dag 5. Men tack och lov fans där 5 stycken dag 6. Om vi hade haft flera blastocyster dag 5, hade jag inte fått tillbaka två. Hängde du med? Jag har gjort 6 st IVF, och ett FET. Har dock fått barn vid två tillfällen, samt ett MF. Hoppas jag får vara med ändå?

Nåväl, måste få grattas Falrik, grattis grattis och åter grattis!!!!

Jo visst är det så att ÄP är ruvdag 0. Så idag är jag på ruvdag 8. Lite synd ifs, eftersom jag inte känner något överhudvutaget...., hade önskat mig spända bröst snart, det brukar vara ett gott tecken för mig...., dock inte alltid. Börjar bli riktigt nervös nu, fick min mens på ruvdag 5 (5dagars odlade) förra gången..., då var jag väl ifs på ruvdag 10 om man nu skall vara korrekt och det bör man väl vara...Jag känner dessvärre inte någon större tilltro denna gång. Men men, jag hejar på Piggelin och Spigget hela tiden, talar snällt till dem och vårdar dem ömt, mycket ömt.

• Eviglängtan

Blä, är på ruvdag 9, och känner ingenting...., tror det är kört för min del, hoppas på eskimåerna i frysen....Ursäkta mitt trista inlägg, men är verkligen väldigt deppig idag. Vi som fick så fina embryon tillbaka - när skall under ske?

• Eviglängtan

Tack Sushikatten och Oceanney. Tyvärr känner jag min kropp allt för väl (hoppas dock jag har fel...). Är idag lite frusen och på dåligt humör, som jag alltid är innan mensen dyker upp, en släng av PMS skulle jag tro. Nä, för min del är det kört. Men, visst jag kommer att fortsätt med medicinerna tills den förbaskade mensen dyker upp. Jag kommer definitivt att göra FET (vilket jag hoppas jag får) nu dirket. Det finns ingen som hindrar att man gör det ur graviditetssynpunkt, mest mentalt. Jag tycker dock det är jobbigare att vänta, tiden går.... Skulle helst vilja köra ett helt nytt färskförsök men det får jag inte, utan måste vänta till jan - en evighet....

Nåväl ruvdag 10, tomhetskänslan är enorm. Ursäkta mitt tråkiga inlägg, men det är så här jag känner mig just nu. Visst finns det de som inte känner något, men jag får känslan av att fler känner än inte, hoppas jag har fel.

Kram alla och lycka till

• Eviglängtan

Oceanney, grattis till graviditeten, visst inte du var gravid. Lycka till. Vilka var dina symtom?

• Eviglängtan

Hej alla,

Ruvdag, eller rättare sagt, 15 dagar från ÄP, och inga symtom........., det bästa är att mensen inte kommit än,,,,

• Eviglängtan

Jag vågar inte testa....., vill men vågar inte....
    När mensen kommer vid IVF är väldigt individuellt, normalt sätt borde mensen ha kommit för några dagar sedan, MEN progesteron kan göra att mensen fördörjs....
    Kram och god natt.

• Eviglängtan

Testade precis, 3 dagar sedan jag tog sista Pregnylsprutan och det blev mer eller mindre negativt, det blev så svagt och svagt streck att det knappt går att avläsa, det borde vara starkt. Förmodligen är det Pregnylsprutan som sitter kvar eller så fäste embryot och nu har det slutat..., skall ringa kliniken på måndag och be att få köra FET nu dirket. Skulle tro att det går bra.
    Sucka, livet suger som f-n just nu.
    Ruvdag 16 inga symtom överhuduvdtaget, jo mensen är nog på G

• Eviglängtan

Jag testade även i dag och det var lika svagt som igår, så nej för mig har det med största sannolikhet inte gått vägen denna gång heller, suck. Vad skall jag med alla fina och åter fina embryon som ändå inte blir till något. Jag tänker forsätta med progesteron fram till måndag, sedan tänkte jag säga till klinken att jag tänker sluta med det, för att påbörja FET. Nåväl jag tänker ta en paus från er nu. Kram och lycka till alla.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?