• Eviglängtan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

BettyBoop: Varför min klink sa att man endast gör PGD i ytterst begränsade fall, som jag sa vid mkt allvarliga genetsikasjukdomar, har jag ingen aning om. Hon sa dessutom att man inte fick göra det i Svergie av andra orsaker, varför vet inte jag. Men jag skall definitivt ta upp det igen, helt klart. Hon sa dessutom att det inte givit bättre reslutat, och det är inget som jag vet något om. Jag tror på PGD, men vad hjälper det om kliniken inte gör det? Lycka till.

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 12/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

Ja, nog är det väl vår tur nu, varför skall det vara så förbaskat svårt att bli gravid? Har nu ruvat i 11 dagar (om FET=dag1). Ruvar på två små femdagars filurer. Humle och Dumle får det bli denna gång. Tja vad känner jag, INGENTING. Blir så stressad av alla som känner en massa, ont i brösten, illamående, ont i magen, sura uppstötningar och gud vet vad. Vet att jag inte borde läsa vad alla känner, men jag kan inte låta bli, varför? Skulle så gärna vilja ha ett litet litet litet tecken. Men icke. Visst, man behöver inte känna något, men jag känner min kropp för väl, jag borde känna något nu...., om det skulle vara något. Är inställd på nytt försök i januari. Om det blir FET eller färskförsök är ännu inte bestämt. Tror mer på färskförsöken/ Kram alla.

• Eviglängtan

Grattis Turlid70!!!! kör på så det ryker..., nu är det verklikgen er tur.

Skrev fel, jag har testdag den 13 dec, och jag kommer att vänta på den dagen med skräckblandade känslor. Vill veta, samtidigt som jag är trött på alla minus. Så näst måndag är det dags.

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• Eviglängtan

Ser att det snart närmar sig för Oceanney, inte många månader kvar, hur känner du dig. Vilken lycka.

• Eviglängtan

Oceanney: passa nu på att försök njuta den tid som är kvar, stäck på dig, mys med magen och tänk positivt. Inget kommer att gå åt skogen, nu är det så nära så nära. Har du inhandlat något? Kommer så väl ihåg hur glada vi var. Lycka till. Hm inga symtom, men du hade ju monster PMS, spände brötsen? Mina spänner inte alls. Nå väl det är bara attt vänta och se. Vågar knappt testa den 13, vill inte se det hemska minuset igen och igen.

• Eviglängtan

ChippiChoppi: hur går det med runingen, det börja ju närma sig. Tycker det känns väldigt lovande för din del, ingen mens än, det är positivt till tusan, visst Progesteronet kan hålla mensen borta, men så länge?!. Själv kan jag inte gå på att mensen håller sig borta då jag tar Prognynon som def håller mensen borta. Har du några små små tecken på att något är på gång? Hur som helst lycka till. När var det dax, den 12 dec?  Skall du testa tidigare? Jag törs inte längre, vet inte varför?! Knäpp så Bill till Bull. Pratar dock mkt med Humle och Dumle. Har sagt åt dem att vara snälla nu när julen närmar sig. Hoppas tomten har hittat till Skåne.

• Eviglängtan

pp08: Ha, härligt, mys på. Hoppas tomten kommer med något fint..., kanske en liten bebis. Håller tummarna så klart!

• Eviglängtan

underverket 06: jag tycker det var mycket bättre med den korta metoden, inget snack om den saken. Resultatet blev det samma. Jag skulle aldrig göra den långametoden om jag finge välja. Varför kör man den långa, jo för det är lättare för klinikerna att planera verksamheten med den långametoden. Men det finns säkert de som tycker att den långa är bättre....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?