• Mary73

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppar också gärna in i denna tråd!

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 13/12 Huddinge, TD 26/12, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
  • Mary73

Hej alla,
    Känner att jag behöver ngt slags forum där man kan ventilera allt man går igenom, och hittade denna tråden.
    Min man och jag har en son som är 8 år, som blev till på naturligt väg. När vi väl bestämde oss för syskon hände ingenting, och efter 4 års försök har vi nu i höst gått igenom vårt första IVF som tyvärr slutade i minus i början av november. Vi har två st 6-dagars odlade embryon kvar i frysen, som vi förhoppningsvis kommer att få tillbaka i början av januari. Det skulle kännas skönt att ha er som stöd och bollplank!

• Mary73
    Inanna Li skrev 2010-12-15 16:42:43 följande:
    Välkommen hit! Lycka till med FET. Jag undrar också om du får tillbaks båda, Jag är i liknande situation själv med ett misslyckat första försök med två tredagarsembryon och sedan FET med ett femdagarsodlat som ledde till missfall. Om jag fick skulle jag gärna sätta in de två femdagarsodlade jag har kvar i frysen och ev. öka chanserna något. Ska prata med kliniken om detta. Har hört om andra som fått sätta in två blastocyster när de haft misslyckanden bakom sig.

Ja, vi är nog också inne på att sätta tillbaka båda ifall vi får och att de klarar upptiningen. Vi är på Carlanderska i Göteborg, och jag vet inte alls hur de ställer sig till att sätta tillbaka 2 blastocyster. Tyvärr tror jag att vi hamnar mitt i deras julledighet, så jag förmodar att vi får vänta till slutet januari. När ska du gör nästa FET?

• Mary73
    turlid70 skrev 2010-12-24 08:40:37 följande:
    Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!
    Nej, vad tråkigt att höra! Det är det jobbigaste med det här, att inombord slits man mellan hopp och förtvivlan, och utåt sett ska livet rulla på som vanligt.
    Jag väntar nu på vårt första FET i slutet på januari, missade denna månaden pga av att det är julstängt på Carlanderska. Vi ska göra ett stimulerat FET, ska starta med Progynon tabletter vid första mensdag. Hoppas verkligen inte det är en massa biverkningar på dem! Av ngn anledning är jag inne i en negativ period, där jag känner att vi inte kommer att lyckas överhuvud taget med IVF. Det är så jobbigt när de inte kan hitta ngn förklaring till varför vi inte blir gravida. Ovisshet!
    Men, det blir säkert bättre när vi närmar oss FET!

Hur som helst, gott nytt år! 
  • Mary73
    Inanna Li skrev 2011-01-13 21:09:32 följande:
    Jag väntar på mensen (som jag hoppas inte kommer Drömmer). Sen blir det FET 2 i februari.  Jag väljer att testa med en fryst femdagarsodlad blastocyst till så får vi se vad som händer. Om jag misslyckas med nästa FET kanske jag gör ICSI 2 och försöker få mer till frysen innan sommaren och 43-årsdagen. Är lite orolig för att mina värden ska börja sjunka. Det är svårt att veta hur snabbt eller långsamt det kan gå.

Du väljer väl att göra en ny behandling och spara dina frysisar ett tag? Om jag minns rätt så är det ett bra antal du har i säkert förvar!
    Jag väntar också på att mensen ska dyka upp, så jag kan börja knapra progynon inför FET. Den skulle komma som igår,och brukar vara som en klocka. Långt långt inne hoppas jag att ett mirakel har skett, men vågar inte hoppas för mycket, man blir ju såååååå besviken! Det blir vårt första FET så jag är lite nervös, men det är bara att ta en dag i taget.
    Inanna68, jag håller tummarna för dig!
  • Mary73

Då har jag börjat ta Progynon inför FET, känner inte av några biverkningar ännu, men har bara tagit dem i 3 dgr. Nu vill jag att tiden går fort så vi får sätta tillbaka ett litet embryo! Vi har bara 2 st blastocyster (på 2 strån) i frysen, så det känns lite oroligt med upptiningen! Någon som vet hur vanligt det är att embryona inte klarar sig?

• Mary73
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
  • Mary73

Ska på VUL på onsdag och se hur livmoderslemhinnan ser ut inför FET, knaprar Progynon för fullt. Mår lite halvdåligt av tabletterna, illamående och trött. Känns som dagarna kryper fram!

• Mary73

Nu har jag varit på VUL och mätt slemhinnan på dag 12! Tyvärr hade den inte växt till sig tillräckligt bra så nu vet jag inte ifall vi måste avbryta eller inte. Den var mellan 4-5 mm. Någon som har erfarenhet? Vad jag förstod så måste slemhinnan vara 8 mm för att FET skulle genomföras. Jag äter progynon 6 mg per dag.

• Mary73

Fick precis ett samtal från min distans läkare att jag ska höja Progynon dosen till 8 mg per dag, så får vi hoppas att slemhinnan blir tjockare! Ska på nytt VUL på måndag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?