• Mary73

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-01-31 09:36:15 följande:
    Nu är FET inbokat till kl 13 på lördag! Underbart och samtidigt otroligt nervöst!
    Inanna 68, jag ska tänka på dig på lördag, hoppas allt går bra!

Själv har jag varit på ytterligare ett VUL eftersom min livmoderslemhinna inte vill växa på sig. Idag var den 6 mm, och det är för tunnt! Men tydligen är inte hoppet ute för jag ska fortsätta med östrogen tabletterna i tre dagar till och göra en ny undersökning på torsdag dag 20. Jag förstår inte hur länge man kan vänta med att sätta tillbaka embryot, trodde dag 20 var sista dagen. Har lite svårt att få svar på mina frågor av min distansläkare, inombords känner jag mig helt förtvivlad.
  • Mary73
    No Ka Oi skrev 2011-02-01 17:45:09 följande:
    Spännande med moxa och akupunktur. Spelar väl ingen roll om nån tycker det är flumigt, bara man själv mår bra!!!

Tränar gör jag tyvärr inte så det är inget jag avstår ifrån... Men jag förstår om du blir rastlös om du är van att träna, Snösport.

Jag gjorde ÅP i förmiddags. Fick ut 11 ägg! I torsdags såg läkaren "bara" sju äggblåsor så några måste ha vuxit till sig bra under helgen. Igår var jag så svullen att jag inte kunde knäppa byxorna... Om allt ser bra ut de närmaste dagarna blir det långtidsodling och insättning på söndag.

Har legat i soffan och sovit hela eftermiddagen. Nu är jag lite öm men det känns ok.
    Fantastisk med 11 ägg, det är ju jättebra! Nu håller jag tummarna för dig och insättningen på söndag!
    Hoppas själv att mitt FET blir av till helgen, ska på VUL imorgon och mäta slemhinnan som varit för tunn vis senaste mätningarna.
  • Mary73
    turlid70 skrev 2011-02-02 10:40:07 följande:

Fortfarande ingen glad gubbe imorse, nu är det bara tosdag kvar att hoppa över. Med ÄL-stegring på fredag blir det FET för mig på måndag. Jag hoppas att det blir så, snälla hoppas för mig ni också, jag vill så gärna ruva tillsammans med er :))

Då hoppas jag på att du får glad gubbe på fredag, och att vi är ruvare båda två på måndagGlad
    .....och ni andra också givetvis!
  • Mary73

Nu har jag fått klartecken för FET nästa onsdag! Känns pirrigt och nervöst, men man blir väldigt väl omhändertagen på Carlanderska. Ska gå till min akupunktör på förmiddagen så det är riktigt bra cirkulation i livmodern vid insättning. Nu gäller det "bara" att våra 2 små blastisar klarar sig också!

• Mary73
    turlid70 skrev 2011-02-03 12:03:17 följande:
    Oh, va roligt! Det gick bra med andra ord med till slut. Har du tagit några nedreglerade mediciner innan.
    Jag har tagit Progynon från dag 1, första mensdag. Idag har jag startat med progestoron! Jag känner mig verkligen jättekonstig i kroppen av Progynon tabletterna, säger massa konstiga saker och är väldigt förvirrad.
  • Mary73
    turlid70 skrev 2011-02-10 09:33:44 följande:

Det händer saker här, vad kul! Välkomna alla nya kämpare!

Mary73, hur gick det för dig igår, du skulle ju på FET då, eller har jag missat ditt inlägg om det?

Fjälsippan och Snösport lycka till på ÄP imorgon. Håller tummarna för många fina ägg tjejer!

Det gick bra, snabbt och smidigt! Fick tillbaka ett jättefint (som läkaren sa) 6 dagars odlat upptinad blastocyst! Märklig känsla att man ruvar på något, vågar knappt ens tänka tanken att det kommer att lyckas. Nu väntar 13 dagar på resultat!
  • Mary73
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP 9/2 och beräknat ET 11/2

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
  • Mary73
    turlid70 skrev 2011-02-10 10:52:56 följande:
    Grattis till lyckad FET! Håller tummarna för ett Plus nu. Det är faktiskt dags för flera plus här nu annars stämmer ju inte statistiken ens. Hejar på din lilla plutt! Kram.
    Tack snälla, det värmer verkligen i kroppen för omtanken!
  • Mary73
    Sunseed skrev 2011-02-10 11:15:51 följande:
    Grattis Mary 73!

Själv är jag lite uppe i varv. Av 9 ägg blev 6 st befruktade så nu ska de långtidsodlas. På alla hjärtans dag är det dags att sätta in guldägget.. Det är galet spännande... 
    Det är ju ett jättebra resultat, det måste betyda ngt speciellt att sätta tillbaka ett embryo på Alla Hjätans Dag eller hur! Ska tänka på dig på måndag.
  • Mary73
    pp08 skrev 2011-02-11 07:07:17 följande:
    CB digital visade GRAVID 1-2veckor idag på RD13
    Å vilken bra nyhet så här på morgonen, härligt med positiva besked!
    Ta hand om digGlad
  • Mary73
    Inanna Li skrev 2011-02-12 14:45:23 följande:
    pp08 - Megastort Grattis! Ditt plus behövdes verkligen i denna tråd!

Fjällsippan - Hoppas du får många befruktade ägg lagom till ET!

Fahlvik - Välkommen hem från Fuerteventura och härligt att läsa om din växande mage med aktivitet!

Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.
    Jag blir så ledsen för din skull, finns inga ord!
    Stor Kram
  • Mary73
    Mamma gås skrev 2011-02-18 08:07:55 följande:
    Jag har TJUVTESTAT.... både igår kväll å nu på morgonen.. Det visar Plus!!!!
    Har ju riktiga TD på månd så jag hoppas det håller i sig! Å så har jag bm imorn lörd, det är 31 dgr sen sista mensen då... 
    Då finns det ju en förklaring till varför magen helt plötsligt fick för sig av svullna till igen å börja värka utav h-vete (så som kliniken förklarade)

Ska köpa ett digitalt test till imorn oxå för å vara säker, det har lixom inte riktigt landat i hjärnan.. Tungan ute
    Å vad spännande, stort grattis! Själv tjuvtestade jag redan igår på ruvardag 8, kunde inte hålla mig. Det visade minus, det är ju så dumt att testa så tidigt, man blir ju helt knäckt av att se det där minus strecket. Jag har TD på onsdag, den 23 februari. Ska försöka tänka positivt tills dess.
  • Mary73

Jag har testdag imorgon, jag är så nervös så jag knappt vet vart jag ska ta vägen, svårt att fokusera på jobbet! Jobbar i modebranchen, där vi går in i den mest hektiska perioden nu, då vi tar fram nästa vårs kollektioner. Jag sitter med suddig blick framför ritbordet (det blir nog jättefina plaggObestämd)
    Just nu har jag väldigt mycket molvärk och spända bröst, dessa symtom kom först runt ruvardag 9-10 och har ökat för varje dag. Vet inte vad jag ska tro, men hoppas givetvis att det är växtvärk. Uppdaterar i morgon när jag vet resultatet!
    Håller tummarna för alla er andra ruvare, och för alla er tappra som fortsätter kämpa.

• Mary73
    Sunseed skrev 2011-02-22 12:16:31 följande:
    Får jag fråga en känslig fråga... Har ni tagit banklån eller har ni sparat först eller hur har ni gjort. Det är ju ganska dyrt. Vi flyttade till hus förra sommaren, inte för att det är så mycket dyrare än vad vi betalade för att bo i lägenhet, men det har gått en del pengar på att fixa här och där. Det går ju inte på nolltid att spara ihop massor med pengar även om vi har en liten buffert.

Vi har tre blastisar i frysen och om vi skulle behöva tre FET-försök är det 30 000 kr. Om det skulle misslyckas så kostar ett komplett och nytt försök ca 24 000 kr. Med andra ord behöver man ha runt 50-60'. För det känns ju dumt att köra halvdant om man ändå ska fortsätta. Rent krasst känns det som att man borde ha runt 100'. Har ni sparat ihop allt först eller har ni liksom tagit en sak i taget?

Om ni inte vill svara här kan ni pm:a. 
    Det är verkligen inte lätt att få ihop till allt, hus, fritidsaktiviteter, semester ......och allt annat! Vi har än så länge "bara" gjort ett IVF och ett FET, och då har vi tagit av sparade pengar. Om vi nu måste fortsätta (ifall det visar minus imorgon) med nytt IVF vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror vi hankar oss fram allt eftersom och prioriterar bort vissa saker.
  • Mary73

Det blev minus, denna gången ocksåRynkar på näsan
    Känner mig förhållandevis stark ändå, har väl intalat mig att det mycket väl kan bli minus och inte vågat hoppats för mycket. Just nu känner jag mig faktiskt mest arg för att det är så dyrt!

Blev lite full av skratt faktiskt när jag kom ut från toaletten imorse när jag precis hade testat, och vår (helt ovetande om våra försök att få syskon) 8 årige son sa att:
     - Ifall jag får en lillebror någon gång ska han INTE ha långt hår!Skrikandes
    Han har själv långt hår och han tycker det är lite jobbigt nu när mössan gör så att det nästan ser ut som rastaflätor!

Nu ska jag ringa Carlanderska och fråga när vi kan sätta igång med nästa IVF! Hoppas vi kan komma igång med det snabbt.

• Mary73
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    .
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
  • Mary73
    pp08 skrev 2011-02-24 19:07:07 följande:
    Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.
    Tänker på dig, skickar en styrkekramHjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?