• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, jag har läst i eran tråd sen i höstas men inte get mig till känna. Hoppas att ni inte tar illa upp av det. Hoppas att jag kan hoppa in i tråden.

Kort om mig: 38 år har två barn med hjälp av IVF och vi vill ha ett tredje. Gör nu en ny behandling och i morse gjorde jag ultraljud. 6 äggblåsor på höger och 1 på vänster. Jag tyckte det kändes lite men läkaren verkade nöjd. ÄP blir på tisdag.

Har haft mycket bryderier om huruvida det är värt allt besvär att gå igenom en till behandling, varför inte nöja sig med två barn? Blev så glad när jag hittade att ChippiChoppi oxå har två barn sen innan.

Turlid70, båda mina barn är fysta 2-dagars embryon.

• No Ka Oi
    pp08 skrev 2011-01-27 21:01:13 följande:
    Hur stora brukar äggblåsorna vara vid ÄP?
    Jag var gjorde UL igår och läkaren sa att en äggblåsa ska gärna vara lite större än de andra, drygt 20mm. De andra ska vara mellan 15-19 mm.

Intresant diskussion om 2-dagars eller långtidsodlade! Jag vet inte vad Carlanderska/Fertilitetscentrum gör numera så jag vet inte vad jag får tillbaka. Spelar det någon roll om man gör ICSI eller "som vanligt"?
  • No Ka Oi

Nervöst och härligt att börja ruva!  Håller tummarna!

Trist när man inte känner förtroende för läkare... Jag tyckte inte så mycket om en av läkarna förra vändan men denna vända har hon varit helt underbar! Min man gillar inte att träffa den läkare som gav honom beskedet att spermierna inte var så bra.

• No Ka Oi

Härligt pp08 !!! Jag ligger i sängen med en varm vetekudde över äggstockarna. det moler och gör ont. Längtar till äp på tisdag. Det känns mycket mer denna gång trots att jag har mindre än hälften så många äggblåsor på G nu.

• No Ka Oi

Ni verkar så lugna inför FET och ET!! Jag är impad!

Jag håller på att krypa ur skinnet... Jag är inte nervös för själva äggplocket men tänk om det inte finns några ägg? Tänk om dom inte blir befruktade? Det är så många "tänk om". Jag har väldigt svårt att ta ett steg i taget. Jag tänker för långt framåt. Min man kan verkligen bara tänka ett steg framåt. Jag vet inte hur många gånger han frågat över när alla askarna med Progesteronet ska användas. När jag säger "efter ÄP" glömmer han bort dom ett par dar.

Maken har tagit semester hela dagen i morgon. Känns skönt! Slippa stress att han ska tillbaka till jobbet efter ÄP.

Bor oxå i Göteborg så vi har inte heller någon resväg att prata om. Usch va mycket tid att grubbla när man sitter i bil så länge...

Tänk om vi alla lyckas!! Håller tummarna!

• No Ka Oi

Spännande med moxa och akupunktur. Spelar väl ingen roll om nån tycker det är flumigt, bara man själv mår bra!!!

Tränar gör jag tyvärr inte så det är inget jag avstår ifrån... Men jag förstår om du blir rastlös om du är van att träna, Snösport.

Jag gjorde ÅP i förmiddags. Fick ut 11 ägg! I torsdags såg läkaren "bara" sju äggblåsor så några måste ha vuxit till sig bra under helgen. Igår var jag så svullen att jag inte kunde knäppa byxorna... Om allt ser bra ut de närmaste dagarna blir det långtidsodling och insättning på söndag.

Har legat i soffan och sovit hela eftermiddagen. Nu är jag lite öm men det känns ok.

• No Ka Oi

Tack för grattis!

Snösport, så otroligt jobbigt att tappa ägg innan plock...

Härligt med semester!!! Jag hade gärna behållt snön men nu när det mest är is kan allt likagärna försvinna.

• No Ka Oi
    No Ka Oi: stort grattis till fint ÄP resultat. Hoppas de trivs i värmeskåpet. Blir det 2-dagars eller 5-dagars embryo till dig? (beror på kliniken)

5-dagars! Dom ville gärna göra det och gärna för mig. Läkaren sa att det blir färre till frysen men de som blir har 10-15% högre chans till gravidiet. Och dom har inte ringt så det borde gå som planerat.

Turlid, jag har missat något... varför vill du inte ha stegring förrens på fredag?

Jag drömde en sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag skulle göra ET själv. Men det var inga små saker jag skulle plutta in. Det var som bollar av ömtåligt nät och dom var 20 mm i diameter, som äggblåsor. Jag fick alla embryona i en burk, där skvalpade dom omkiring i vatten. Jag skulle ta den största sa dom. Men när jag tog i den började den gå sönder. Men in kom den. Så knasigt man kan drömma...

Spännande att det är så många på G i tråden!!! Jag håller tummarna för tjockare slemhinnor, fler äggblåsor, många fina embryon och ÄL-stegring på rätt dag!

• No Ka Oi

Jag fattade det som att dom långtidsodlade alla embryon om dom var fem eller fler. Och eftersom dom inte hört av sig så gäller ET på söndag. Jag går på Fertilitetscentrum Carlanderska och enl. dom själva så är dom ledande på långtidsodling så dom vill väl helst göra det. Även om det är nervöst får jag väl lita på dom...

Det är ju skit att klinker har stängt på helger... Det kan ju dröja evigheter då ju... hoppas verkligen att du har bättre lycka i nästa cykel.

• No Ka Oi
    pp08 skrev 2011-02-03 09:23:14 följande:
    turlid70: tråkigt att det blev så.

När man får utslag på ÄL testet sker ägglossningen väl inom 48 timmar? (dvs inom 2 dagar). Min klinik återför därför 2 dagars embryo på dag 3 eller 4. (tror jag).
    När jag gjorde FET (ostimulerat) sist fick jag utslag på lördagen och så fick jag tillbaka 2-dagars embryo på tisdagen.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?