• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya, jag håller tummarna!

Fruttan, Zinfandel och Lenafena, vi ligger på rad, en dag efter varandra!

Jag är så sugen på att tjuvtesta denna gång. Jag har aldrig gjort det förut... Maken har absolut inte velat. Men jag önskar så att jag tjuvtestat vid vårt försök (FET) i höstas. Det kändes så bra men så kom mensen och den var femtielva gånger värre än vanligt. Hade på nåt sätt varit bra/skönt att veta om det var nån grav eller ej.

Maken ska iväg tidigt i morgon. Så jag skulle nog kunna testa då (så jag slipper gömma kiss i skåpet!!! ). Eller är det för tidigt? Enl. mig är det BIM igår eller idag. Enl min mensapp. på söndag. TD på torsdag.

Om man ska testa tidigt finns det nåt test som anses bättre än andra? Vad testade du med Turild?

• No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-19 21:06:06 följande:
    Jag är så fruktansvärt svullen i magen så det är hemskt, börjar få träningsvärk i skinnet liksom. Har läst om det och det verkar vara normalt i början så här, men normal ser jag deffinitivt inte ut som, folk kommer undra snart.

Kattenizze och ni andra, hade ni också svullen magen i början?

Ska ringa till kliniken imorgon och fråga om jag får minska intag av progresteronet, tror att det är biverkning och jag är "övestimulerat", typ.
    Jag känner inte igen att jag var så svullen så tidigt i grav. Det kom senare runt v. 10 tror jag, satt i ett par veckor och så försvann magen. Men då gjorde jag FET i ostimulerad cykel, utan progesteron.
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-20 08:10:40 följande:
    Tjejer ni lyckades pricka era testdagar må jag säga, det måste betyda något! Ni vet ju vad jag önskar er till present dessa dagar :)))

No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni (min födelsedag)
    Det är helt galet att det kan bli så!!! Det måste ju betyda något som du säger!!

Ursäkta om jag svammlar idag... Jag är så fruktansvärt nervös, håller på att krypa ur skinnet... Jag sitter på jobbet och jag har två saker som måste måste måste vara klara idag. Men jag kan inte koncentrera mig...

Nu är jag bra på att förtänga känslor men jag kommer inte alls ihåg att jag var så här nervös vid mitt första FET. Då bara visste jag på nåt sätt att jag var gravid. Jag kände det på mig och jag litade på de symtom jag hade. Nu känner jag inte på mig nånting och jag litar inte ett dugg på mina svullna tuttar, pirrande bröstvårtor, molvärken, draget i ljumskarna, illamåendet. Jag tror det är inbillning och att kroppen reagerar som jag vill att den ska reagera...

Usch, kan ingen klubba mig i huvudet, väcka mig på torsdag och säga att jag är gravid?
  • No Ka Oi

Kalimero, jag hoppas och håller tummarna för dig och dina små embryon. Jag tycker du gjorde rätt som tog chansen.

• No Ka Oi
    Lenafena skrev 2011-05-20 09:43:50 följande:
    Är det annorlunda att testa innan BIM nu vid IVF än annars? Clearblue brukar ju kunna visa upp till 4 dagar innan BIM tänkte jag, men det kanske inte stämmer nu... Obestämd  Tänkte vänta tills på söndag i alla fall, BIM -1. Får se hur det går...
    Det borde ju inte vara annorlunda. Det är väl i så fall om resterna av nån spruta finns kvar i kroppen.
  • No Ka Oi
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-20 12:02:27 följande:
    Att allt det ska behöva innebära att någon annan inkräktar på vår intimitet...funderar på att säga till honom att jag inte fixar hela grejen utan att de får gå in med nål....är jag hemsk då?
    Nej, du är inte hemsk. Du mår ju uppenbart så dåligt över situationen. Du kommer få många fler nålstick än han. Du kommer ta ett antal sprutor. Du kommer bli plockad på ägg via slidan ut genom livmodern.

Min man har mått dåligt över allt jag har fått gå igenom och han inte behövt/kunnat göra så mycket.

Väg alternativen mot varandra. Ett steg i taget. Om det inte funkar med nål och det blir att öppna till testiklarna som du berättade om kanske ni ska ta ett steg tillbaka och överväga apparaten igen.

Ni vill ha barn tillsammans. Ni måste göra det på ett sätt som båda är nöjda med.
  • No Ka Oi
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-20 13:07:12 följande:
    Det är ju frågan om tid också och jag vill ju ha honom intill mig genom det hela, men om han ska sitta i 30-45 min och försöka få ut sina simmare....då skapar det ju problem för äggplocket eller?
    Maken har fixat sitt prov hemma. Sen har han haft en timme på sig att lämna burken på lab. Sen ska sperman tvättas och äggen ska vila. Så jag tycker det borde gå att ni är med varandra hela tiden.
  • No Ka Oi
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-20 13:26:21 följande:
    vi SKA få en bebis, så är det bara.
    Rätt inställning!!!
  • No Ka Oi

Enya grattis till att få tillbaka tre fina embryon! Brallis, jag tycker det låter som ni har en bra planering. Ego, jag har köpt ett test idag. Återstår att se om jag verkligen vågar testa i morgon.

• No Ka Oi

Jag har nog haft varenda symtom man kan ha! Men jag litar inte på vad jag känner. Under eftermiddagen har molvärken minskat och nu på kvällen har jag en flytning som verkar oroväckande. Nej usch och fy för denna tiden...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?