IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej, är ny i tråden men har läst en del. Är 43 år och har i 1,5 år försökt få ett tredje barn, har sedan tidigare en 6-åring och en 10-åring. Har aldrig haft särskilt lätt att bli gravid, bl a eftersom jag har endometrios som sätter ner fertiliteten, och inte blir det bättre av att man blir äldre...
Efter att ha försökt massa olika "huskurer" tänkte vi nu testa IVF på CFC i höst. Kruxet är hemortsläkare - har fått deras lista och googlat lite på de som finns i Sthlm, där vi bor. Ganska många verkar ha dålig erfarenhet av Eva medan Claes verkar väldigt dyr..? Vore toppen med lite tips om detta, antingen om du testat och är nöjd med Eva/Claes eller om det finns andra bra gyn som ställt upp? Vad är det egentligen som krävs för att man ska kunna vara hemortsläkare, förutom att man är villig att ta de prover som krävs? Antar att man även behöver kunna ställa upp på VUL med kort varsel när processen är igång? Funderar på om jag skulle vända mig till en gyn jag träffade för ett tag sedan på MamaMia, men vet inte rikigt vad jag ska be om hjälp med, så att säga?
Är jättetacksam om jag kan få lite tips och input från någon med erfarenhet av detta .