• Katt12

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skriver nu från datorn då min Ipad drar ihop allt som skrivs till en enda lång text, alla styckeindelningar etc försvinner. Suck.

Ett tillägg til svaret till MrsQ: vet inte var i Sverige du bor, men priserna för att söka privat varierar rätt kraftigt. Det är i allmänhet lägre priser på mindre orter än i Sthlm t ex. Och även om man bor i Sthlm kan man söka sig till andra kliniker om man tycker det är OK att resa iväg för äggplock och återförande. Ultraljud kan man ofta göra via hemortsläkare. Även jag önskar lycka till! 

• Katt12

Sunseed, helt helt fantastiskt, underbart! Som sagt, inte konstigt att du behövt vara hemma och vilaGlad

Hemulen, hoppas det blir ett riktigt glatt besked på måndag!

Linköping, väldigt ledsamt, men lite komiskt med så positivt omdöme på mammografin..! 

Vi4, vi gjorde ju ET på samma dag och jag har också ruvarånget... har fått mensvärk och huvudvärk, så det känns inte lovande... Det här är ju min första IVF så det får man kanske acceptera, men känns förstås ändå så tråkigt. Dessutom fick vi brev idag att det andra ägget inte gick att frysa, så då känns det ännu tristare att vi bara fick tillbaka ett. När det gäller dosering av Crinone, att vissa får 1/dag och vissa 2, sa kliniken att många gav 2 när medlet var nytt, men att alla tester visat att det räcker med 1. Så jag hoppas det stämmer och kör vidare så här.         

• Katt12
    Prickigchokladmal skrev 2012-10-08 23:23:59 följande:
    Hej tjejer,
    Får jag hoppa in i denna tråd? 38 och väntar på mitt fjärde fet.
    Välkommen!
  • Katt12

Tack alla som skickat peppande tillrop - har varit lite frånvarande eftersom allt blev väldigt rörigt förra veckan när min mamma plötsligt blev dålig och inlagd på sjukhus. Mitt i ruvning och allt... man blir alldeles matt. Hon mår lite bättre nu, så jag hoppas det ska vända.

Ser att det hänt otroligt mycket här på bara några dagar! 
    Hemulen, det är ju helt, helt, helt fantastisktSkål! Det finns ju inte ord för den lättnad det måste varit!

Linköping och Anemon, hoppas det gått bra i Athen i dag! Otroligt jobbigt med inställt flyg i ett sådant läge, hoppas det löste sig med allt.

Vi4, vad tråkigt att du testat negativt! Hur tänker ni framöver? Håller förstås tummarna att du får ett plus på torsdag trots allt{#emotions_dlg.flower}.

Själv har jag inte testat ännu, men är i princip säker på att det inte gått vägen.Har förstått att mensvärken jag hade i förra veckan i och för sig inte behöver vara så negativ som jag trodde och fick heller inga blödningar efter det, så en Crinone räcker nog i alla fall. Men jag har fått svettattacker de senaste nätterna och det brukar jag få dagarna innan mens. Så nu känns det som att mensen skulle varit här om det inte varit för progesteronet... Så trist. Dessutom har jag fått lite ont runt ena äggstocken efter att jag lyfte min 6-åring i förra veckan, de sa inga lyft första veckan e ÄP, och det här var väl e 10 dagar, så jag trodde inte att det skulle vara någon fara, men nu kan jag inte låta bli att noja över att jag kan ha förstört något. Ja, man har inte så stora marginaler i det här tillståndet, lätt att oroa sig och känna efter... Suck.  

• Katt12
    Vi 4 skrev 2012-10-18 11:30:28 följande:
    Sunseed, tänker på dig i dag och hoppas allt ser fint ut!

Linköping och Anemon, hur har det gått i Aten?

Katt12, hur går det? Jag känner precis igen det där med nattsvettning vid mens, det har jag med. De första månaderna med DHEA försvann det dock intressant nog, men nu hade jag det denna gång. Jag har fått min mens och glömde tom att jag skulle testa idag på klinikens TD eftersom jag ju sedan många dagar nu ändå vetat att det är kört. Hur har det gått för dig?

susmar, fint att du börjar kunna tänka framåt igen!

Hemulen, bra tänkt, försök låta bli googlandet!

Nattfjäril hur går det?

Hur är det med er andra?
    Hej! Det blev som väntat, minus. Känner mig väldigt nere, även om det var väntat. Framförallt är jag så sur på mig själv att vi inte drog igång detta med IVF tidigare, utan har slösat en massa dyrbar tid på hemmaförsök som inte lyckats. Suck. Lätt att gräma sig över allt man borde gjort annorlunda.

Vi4, blir glad att se att du börjar fundera på nytt försök i alla fall.  Vi försöker också ladda om batterierna inför nästa omgång, men innan dess blir det en utlandsresa under höstlovet. Falun verkar vara en innovativ klinik som jag gärna skulle pröva, vi får se hur saker och ting utvecklar sig.
  • Katt12
    myran6801 skrev 2013-01-11 13:51:50 följande:
    Hej,
    Har varit lite frånvarande för det har varit lite upp och ner med småblödningar och krafti magsmärta.
    Tyvärr gick det inget bra för oss. Har just kommit hem efter många timmar på gynakuten. Mitt hcg värde var bara 116 och i livmodern syntes en skugga på 2mm som eventuellt var en rest, ett tidigt mf. Det som oroade läkarna mer var något de såg vid vänster äggstock som kan vara ett X, en blodansamling. Då jag inte har några direkta smärtor eller blödning just nu sa läkarna att kroppen tar hand om det själv. Efter många undersökningar så fick vi gå hem, men precis innan vi skulle gå frågade den ena läkaren, tänker ni försöka få barn igen, du är ju 44 år och det kan ta lång tid för hcg nivån att sjunka, och det är stor risk att ett embryo fastnar igen vid ärret vid äggledaren, vill du operera bort den nu? Där står vi i korridoren och ska svara ja eller nej. Vi var ju för sjutton i chock! Vi har inte planerat längre än till denna ÄD för det var ju liksom vårt sista halmstrå. Fick tillslut fram att måste jag bestämma det nu eller kan vi höras på måndag kanske. Svaret var att det är ju inte säkert jag får opereras, men hon kanske kunde rekommendera det....

Känner mig ledsen, tom och orkeslös. Det verkar som vi kommit vägens ände vad gäller barnverkstan.

Kram kära vänner
    Hej Myran, det var länge sedan jag skrev, men jag läser och följer er och håller tummarna för oss alla! Jag är ledsen att det inte lyckades med er ÄD, men jag tänker att mitt i allt elände så kanske hon menade väl där på sjukhuset? D v s att OM ni nu helt gått över till ÄD så behövs ju inte äggledaren och då är det kanske bättre att ta bort den för att maxa chanserna med ÄD? Det är ju många som tagit bort krånglande äggledare som lyckats med både assisterad befruktning och även spontana graviditeter (t ex i de fall där orsaken till att man haft svårt att bli gravid är att den trasiga äggledaren är vätskefylld och stör implantationen). Jag förstår verkligen att det känns tungt om du ska behöva gå igenom en operation nu mitt upp i allt, men som jag tolkar det ska det inte påverka dina möjligheter att bli gravid via ÄD framöver? Kram!
  • Katt12
    MissBoring skrev 2013-01-11 18:11:23 följande:
    Blodprovet va tyvärr inte bra idag heller. Vi fortsätter med 450 och så blir det nytt vul och blodprov på måndag. Jobbigt men vi ger inte upp hoppet!
    Hej MissB, vad kämpigt du har med din IVF, håller tummarna att det ser bättre ut i veckan som kommer! Jag hade samma strul när jag körde långa protokollet under nov-dec och det blev till slut 9 ägg varav 6 befruktades. Tyvärr blev jag inte gravid, men det blev i alla fall ett ok antal ägg trots allt krångel, så hoppet finns. Lycka till!
  • Katt12
    Kvinna72 skrev 2013-01-13 22:40:13 följande:

Jag har för mig att det var fyra tomma blåsor av fem och en var då ett omoget ägg i.
    Jättetråkigt, hoppas ni kan få göra nytt försök inom kort och att läkarna har bra förslag på alternativa behandlingar!!
  • Katt12

Zin, jag förstår dig precis, man lessnar på att skriva om sig själv... Men vi lessnar inte på att läsa, ska du i alla fall veta! Du skriver precis så mkt du själv vill, men jag (som själv överväger ÄD) är väldigt nyfiken på var du går och vilken medicinering du får med tanke på främst din Endo. NinaCamilla tar celebrex, intressant med tanke på att du o jag tidigare bollat betydelsen av Cox hämmare för prostaglandin nivån i livmodern. Vi har fastnat i valet mellan Finland och Lettland som klinik... Riga känns mer i framkant, men SKULLE man lyckas i FI har ju barnet möjlighet att kolla upp donatorn, vilket känns bra. Men blir det inget barn alls hjälper ju inte det... Känns lite som de finska klinikerna kan jobba vidare m tvådagars ET av ett embryo, "sponsrade" av svenska försäkringskassan. Vilket ju är ok om man får ers därifrån, men som privatbetalande är det inte lika kul. Svårt, svårt val.

• Katt12

Stort lycka till, Zin! Och grattis Snorpan!

Zin, om du vill/orkar, berätta gärna om vilka mediciner du tar nu i samband med ÄD. Antar att du dels får en grundmedicinering från Riga men oxå endo/immunmediciner? Diskuterar du detta med dem eller kör du den biten via dr B?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?