• Cice
    Vi4: jag lider med dig. Styrkekramar  till digNalle

Myran,   Jag vet hur det känns.  Tyvärr så vet inte sjukvården hur vi mår, oavsett vår ålder så har vi samma rättigheter som alla andra . Bli stark  och ge inte upp. Jag hoppas att allt ordnar sig till slut{#emotions_dlg.flower}.

MissBorring, tack för hjälp jag har precis fyllt på min tempgraf. Det ser ganska fint ut, hehehe   

Kram

• Cice

Hej Angeliq,

Jag har haft en hel del missfall ( jag har alltid blivit gravid på naturlig väg, och jag har gjort en  IVF ), som har lett  till att vi pratade med min Endokrinolog samt en neurolog.   och lyckligtvis de  har diskuterat med sina kollegor, och vi har blivit kontaktade av reproduktionsenheten som kmr att ställa upp och  följa upp  oss med, som stöd med de behandlingar som vi kmr att göra i Aten. 
    Vi har skickat prov till Penny i Aten och vi väntar på svar som borde komma  imorgon .
     Jag har en tid hos Dr.D   i början av vecka 27, men jag vet inte om jag får aka till undersökning hos honon,om resultat hos Penny visar att jag måste använda antibiotika.

Dr. D tror att vi kan  bli gravida på naturlig väg. Vi ska   försöka  att blir gravida i  de 3  kommande mån, sedan vänder vi oss till IFV i CFC.  

• Cice

Hej på Er {#emotions_dlg.flower}

Idag har jag talat med Penny  om  mina resultat av testerna. Jag måste äta antibiotika i 25 dagar.
    När vi pratade frågade jag om hysteroskopi och Penny sa att hon rekommendar  mig att  göra det,  pga miljö i min uterus har förandrats efter jag  har haft  den ovanliga clamydia . Och när läkarna gör hysterokospi, de rengör hela livmodern, och  många kvinnor har blivit gravida efter hysteroskopi , utan att behöva ytterligare behandling.
    Jag har ett möte med Dr.D nästa vecka. Jag tänker rådfråga honom , om han tycker att jag behöver göra hysterokospi .
    Jag tycker det är viktigt att höra yttrandet från Dr.D  angående det .
    Kan  någon av er  rekommendera mig ett hotell nära klinikens Dr.D ?
       Kliniken som Penny arbetar  i ,  ligger den långt från  Dr.D's klinik ?

Vad tycker ni om det , har ni några förslag/ synpunkter  ? 
    Tack så mkt för svar  {#emotions_dlg.flower}
  • Cice

Bengalen,

Jag tror att det är bra att vänta lite som att kroppen kan återhämta sig efter en antibiotikakur.

• Cice

Tack tack Tjorven

Jag har precis spikat klart min resa till Aten...
     Jag ska träffa dr.d på tisd morgon och göra några tester hos Serum  på onsd, och hystero på torsd morron..
    Aten here i go...Tungan ute    

• Cice

Gomorronkram på er {#emotions_dlg.flower}

Zin jag håller tummarna till dig. 
    Jag hoppas att allting har gått bra för linköping och  hon hör av sig idag.

tjorven   om ni bhvr antibiotika, jag kan handla antibiotika till er i Athen, där  säljer antibiotika över disk oså :D ..Nalle  . Jag ska vara där bara en vecka. Jag åker nu på söndag.
    Om det är brattom jag kan skicka  antibiotika per post.   

• Cice

Hej söta  Myran6801

De proverna är rätt så ovanliga hos husläkare.  De  är exempel på proverna som hör till Immunförsvar när man vill ta reda på om patient kan utveckla sällsynta sjukdommar,  tranplantation i detta ( ÄD ) .Dvs ett främmande föremål i din kropp, och  i med detta din immunförsvar sätts igång...

Jag tror inte att du bhvr  översätta  de pga de är på engelska , Jag menar engelska  terminologi och latin
    överlappar varandra.

En läkare  eller  en syster som har jobbat på immuno av kan förstå  direkt vad det  handlar om 

Stor  kram  .

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?