• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjuvtestade idag RD12. Vet inte om jag blev klokare...
    spökstreck eller ej? hur vanligt?

Testade imorse (var dock uppe och kissade ca 4-5timmar tidigare) och såg ett jättesvag streck samt ett starkt kontrollstreck. Olika tider står på pappret när det gäller provtagningen: doppa = läsa av efter 10min. urinstråle = läsa av mellan 3 och 10 minuter.

Det svaga strecket kom när stickan "torkade", syns med blotta ögat men inte när man håller teststickan mot lampan. Nu efter mer än 10min är resultatet samma. Strecket finns där men är svag, knappast färgat.

När jag var gravid förra gången testade jag också svagt pos på RD12 och det var svagt hela första veckan.
    Hoppet är alltså inte helt ute! Jag kanske har testat för tidigt.

Idag ska jag köpa RFSUs test, som man kan testa tidigt med Flera stycken.

Orsaken till tidig tjuvtest är att lilltjejen och jag är jätteförkylda och jag vill veta vad och hur mycket mediciner jag kan trycka i mig...............  Samtidigt fick jag igår på RD11 mycket stickningar/ont i ena bröstet.

• pp08

Lycka till Sunseed. Alla hjärtans dag är en bra dag. Det är min officiella TD då jag hoppas på starkt streck!

Gjorde om testet nu på e.m. med annan test och annan urin. Även nu väldigt svagt streck, trodde först det inte blev något  Då kan det inte vara spökstreck om det visas på två olika (märken) test.
    Än så länge tidigt RD12.

Imorgon testar jag med digital test.

• pp08

Inanna: stora kramar till er. Hoppas det blir er tur i mars då!!

• pp08

uppdaterar, flyttar mig till gravidstatus

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Hönan, 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Flicka 2009 & BF okt 2011
  • pp08
    Glenda Glad skrev 2011-02-15 15:19:46 följande:
    Hej på er!

Jag tänkte följa med er i tråden nu om det är ok. Jag har läst sen någon vecka tillbaka hos er

Jag är 40 år och ska göra syskonförsök. Jag har en son på drygt 2 år som kom till via IVF färskförsök. Vi hade 5 st i frysen och gjorde ett FET i höstas då jag blev gravid men fick ett väldigt tidigt missfall. Resten av embryona klarade inte upptiningen

Vi är sk oförklarligt barnlösa.

Så nu ska jag börja spraya 4/3 med suprecur. 

Hej Glenda. välkommen hit. Tror jag känner igen dig från tidigare IVF trådar!!
  • pp08
    Fahlvik skrev 2011-02-16 09:07:32 följande:
    Grattis! Du satte in två, väl? När har du återbesök för UL då ni får veta om det blir en eller flera ;)
    Tack
    Ja, det var insättning av två. Tid för VUL ganska sent (v. 7+4), dvs om 3v är idag i v.4+6.

Lite orolig dock eftersom jag har lite bruna flytningar. Förmodligen pga min hemska förskylning, alla slemhinnor är ju påverkade och jag har hostat så mycket. (hade även dessa flytningar under hela förra grav.)
  • pp08
    Thuleslapper skrev 2011-02-16 12:26:26 följande:
    För att du fyller jämnt?
    Det har jag aldrig hört.
    Får jag fråga i vilket län du bor?
    Jag bor i Värmlands län, här får man 3 försök, detsamma i Örebro län (där jag går för ÄP och ET)
    då fyller hon väl 40 antar jag.......
  • pp08

Sunseed: grattis till flera i frysen. hoppas du inte behöver de på några år

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?