slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-20 13:07:12 följande:
jo vi har pratat om det... men så vitt jag har förstått så finns liksom inte tiden att han kan vara med mig vid äggplocket OCH få ut sina simmare.. jag vet ju inte hur det går till.
Det är ju frågan om tid också och jag vill ju ha honom intill mig genom det hela, men om han ska sitta i 30-45 min och försöka få ut sina simmare....då skapar det ju problem för äggplocket eller?
Vi får snacka om det om det helt enkelt, denna helgen är min son här och vi har bestämt att bara vara med honom och ha roligt....sen har vi ju snart vår tid hos läkaren och får väl ta upp det med henne.
Det borde gå att lösa.
Vi har ibland gjort så att min kille fick lämna sitt prov innan ÄP, och ibland efter. (berodde på hur mycket tid vi hade, när det blev för tajt inför pga bilköarna fick han lämna provet efter). Jag vill alltid att han ska vara med på själva ÄP. Första gången missförstod han hela och det var nästan så att de skulle ta med honom till ett annat rum när jag skulle in för ÄP. Just den första gången gjorde det jättemycket ont, förmodligne eftersom jag var på gränsen till överstimulerad och jättesvullen. De andra gånger har det inte gjort lika mycket ont, men har jag även fått mer smärtstillande. Nu tror jag nog att jag skulle klara det själv (skulle bli 6e ÄP i så fall), men tycker endå att det är bra att han är med.