• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe, stort grattis till fantastiskt resultat!!!!!! Måste ju bara bli en bebbe av alla de där äggen!!!!!! Kyss

kram kram

• myran6801

Maryhe, bry dig inte om dumt som skrivs! Jag tycker det är jätte spännande att höra om din behandling och få tips, det är ju det forumet är till för tycker jag. En perfekt plats att byta erfarenheter på o ventilera med andra som går igenom samma sak. För mig har det varit ovärderligt att ha alla kloka som stöttar och hejar på. Så klart det inte är en tävling utan man önskar att alla ska lyckas till slut. Kram kära du

• myran6801
    42an skrev 2011-09-04 20:21:51 följande:
    Hej på er, läste häromdagen att Maryhe hade fått Infolic, har för mig att jag läst att ni är fler som tar det. Minns dock inte varför, snälla förklara i kloka.
    Varför tar man det? Är det bara i Italien man blir rekomenderad det? Var får man tag på det?  När i cykeln skall man börja med det? Finns det ngt tillfälle/läge när man inte skall ta det?
    Laddar för försök på CFC, så man vill ju vara förberedd till tusenSkrattande.

Sköt om er alla!
    Jag tar Inofolic sedan ett tag tillbaka. Det är inte så jätte viktigt när i cykeln man börjar men man skall visst ta det ca 3 månader innan IVF. Jag och en annan tjej på FL beställde från Italien. Hoppas så klart det har en positiv inverkan. Just nu är det bara hemmaförsök för min del men planen är IVF nu under hösten på CFS.
  • myran6801

Mia, jag hade nog kört en hel Ivf med tanke på åldersnojan som råder i detta land. Jag själv blev ju genast bemött med kalla handen när de förhatliga siffrorna 43 var ett faktum. Dina frysisar kan du ju alltid spara lite på. Lycka till! Kram

• myran6801

Kalimero, blir så ledsen o upprörd när jag läser ditt inlägg. Vad har sjukvården för rätt att skylla allt på åldern?! Vi får dra till Italien istället! Kram vännen

• myran6801

Maryhe, stackars dig som har ont efter ös o ont i foten. Du ska inte visa upp foten för en doktor så att det inte är ngt annat än en stukning? Hoppas dina embryon växer o frodas så att du snart får ruva! Sköt om dig! Kram

• myran6801

Anne, vi betalar ur egen ficka. Vi har gjort 4 Ivfer och inte fått köpa 3-pack då jag var 40 när vi startade. Lite ironiskt är det för om vi varit yngre hade vi aldrig haft råd!

• myran6801
    Skytten skrev 2011-09-05 19:06:52 följande:
    Jag behöver er hjälp.
    I dag har det liksom känts tungt långt ner i magen. Och nu när jag satt ute i snålblåsten i två timmar på sonens fotbollsträning och skulle börja gå hem med honom gjorde det så ont i urinröret. Jag var plötsligt så kissnödig och det kändes som jag inte skulle kunna ta mig hela vägen hem för det värkte i magen och sved i underlivet/urinröret. Kom hem och kastade mig på toa och det sved inte när jag kissade och värken försvann omedelbart men jag är fortfarande så där tung och obehaglig långt ner i magen. Vad tror ni? Uvi? Eller är det kanske mensen som är på väg?
    Jag kollade tempen när jag kom hem för att se så att det inte var feber med tanke på ev uvi. Men jag hade bara min vanliga temp på på 36.6. 
    Nu grubblar jag - borde jag gå till närakuten och lämna urinprov. Fast de kan ju inte ta odling nu. Måste kanske avvakta till morgonen. Är det farligt att vänta?
    Så två frågor:
    1. Vad tror ni att det är?
    2. När man inte gör ivf så brukar man ju alltid säga att tempen är högre från äl till mens om man är gravid. Vad gäller nu? Vittnar min låga temp om att det är kört för mig? RD 8.... 
    Jag tycker du ska gå till vårdcentralen och lämna ett urinprov så att de får kolla att det inte är UVI. Jag har råkat ut för det vid alla mina IVFer utom det sista då jag tog antibiotika direkt efter ÄP.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?