• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2011-10-06 08:25:33 följande:
    RD14 idag, minus och en början till mens (mörkbruna crinone klumpar som hittills har varit helt vita). Har haft movärk i nästan 1 vecka nu så ingen tvekan att det är mens och def. minus.
    *kramar om* - usch, vad tungt med minus och mens !!!
  • Fjällsippan

Inanna: så otroligt ledsen för er skull att plusset uteblev den här gången ! Men jag tror att det finns inom räckhåll för din del - så jag hoppas att du tror på dig själv och orkar fortsätta kämpa även om det känns tungt just nu. Stor, stor kram från mig!

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-10-08 17:45:37 följande:
    Haha, ÄL funkar inte på Wordfeud, det är ju ett helt vanligt ord i min värld FlörtSkrattande
    ...inte "ruvare" heller.
  • Fjällsippan

Det gör ont i hjärtat att läsa om alla motgångar i tråden på sistone! Beklagar verkligen och skickar en stor kram till Er som behöver det. 

Vickan, instämmer med Syskon nu och Zins kloka ord. För mig kommer alltid energin tillbaka med stormsteg när jag börja processa ett nytt försök, men när det tar tid mellan försöken så "hjälps" jag väldigt mycket av att vara med Er i tråden och hoppas å de andras vägnar som är mitt uppe i försök. För här kan man vara säker på att slippa energitjuvar - bara underbara kämpare som duHjärta!

pralinen: grattis till 14 blåsor på g, det är ju jättebra! Hoppas att den högra stocken är mer medgörlig på fredag. 

Boe: grattis till det pickande lilla hjärtat - så underbart och fantastiskt{#emotions_dlg.flower}!

myran: så roligt att läsa att du är på gång med nytt försök - tummarna är redan påkopplade!

Ego: igår var jag på min första mammografi, vilket var lite omtumlade. Läkaren tittade på röntgenplåtarna medan jag väntade. Plötsligt kom en sjuksköterska och sa att läkaren behövde göra ytterligare en kontroll genom en ultraljudsundersökning av mina bröst. Pulsen rusade; och en stund senare undersöktes jag på nytt. Fick då veta att jag har flera godartade cystor och förkalkningar, och ska på återbesök om ett halvår. Mina bröst har varit ömma menscykeln runt (och inte enbart innan mens) de 3 senaste månaderna; tydligen ett tecken på att klimakteriet närmar sig. Så nu kanske mina bröst har börjat komma i klimakteriet, men det kan även vara en tillfällig obalans eftersom min mens fortfarande är normallång och regelbunden. Dessutom ska min IVF-läkare åka på tjänsteresa i nästa vecka och om mensen kommer som den ska på fredag så måste jag skjuta på FET ytterligare en månad. Trist. 

• Fjällsippan
    callimero skrev 2011-10-13 11:36:19 följande:
    Fjällis, inte kul med mammografi men skönt att ha det gjort sen. Funderar ibland på hur alla hormoner jag pumpat i mig kan påverka i framtiden. Lite läskigt ibland.
    Victoria71 skrev 2011-10-13 08:52:15 följande:
    Men sluta! Ska man behöva oroa sig för sånt här nu också? Men godartat är ju godartat, inget att oroa sig för, även om det är jäkligt mäckigt för vi har liksom fullt upp med läkartider och provtider och anant som ska hinnas med ändå!! Skrikandes 
    Zinfandel skrev 2011-10-13 07:38:11 följande:
    Fjällis: tungt men tur att de är godartade och fasen att få skjuta på FET pga av det men vad att göra Rynkar på näsan Jag var också på min första mammografi häromdagen, inväntar besked i nästa vecka. November får helt enkelt vara en bättre fet-månad! kram
    myran6801 skrev 2011-10-13 07:09:12 följande:
    Fjällsippan, jag var med om det där med cystor första gången jag var på mammografi för ca ett o ett halvt år sedan. Jag fick ett brev hem efter besöket som sa att jag måste komma tbx för ngt såg konstigt ut. De där dagarna var hemska! Hann få tusen tankar. Fick tömma flera cystor. Jag tror det var efter Ivf de dök upp. Förra veckan skulle jag ha gått igen men jag väntar till efter denna Ivf för jag är rädd att det inte skulle bli ngt. Visste inte det där om att klimakteriet är på g när brösten ömmar men misstänker jag är där oxå. Hua det vill man ju inte.
    Tack för input och tankar . Det var skönt att jag slapp att vänta på besked, hela processen mammografi - besked - ultraljud - besked gick på 45 minuter. Och jag var omgiven av otroligt empatisk personal, som till och med bad om ursäkt att det var lite väntetid....en otrolig skillnad från samtliga IVF-kliniker som jag någonsin varit på!

kalimero: hoppas att mensen inte knasar till det nu. Och du, hojta till om du har slut på Inofolic Plus för du kan låna av mig tills leveransen kommer.
  • Fjällsippan
    Usch vad ledsamt och motigt; 34:an! Förstod jag dig rätt att det gjordes en insemination " istället"? I så fall håller vi tummarna för den! Stor kram!

Snösport: jag har tänkt på dig, kul att du tittar in till oss! Du är saknad här! Hoppas att det blir en resa till Danmark för dig i vår, ser fram emot att följa dig. Stor kram!

Välkommen till oss, Boombabymamman! Med 19 blåsor på g så förstår jag att du är matt. Stort lycka till imorgon!
  • Fjällsippan

Uppdaterar listan då jag har bestämt mig för att vara busig och köra på med FET-stimulering trots att min läkare är på tjänsteresa och jag inte kan stämma av med honom och den första kontrollen kan göras först nästa måndag då jag är på CD 9. Eftersom jag ska ta Puregon 200 IE den här gången så skulle min läkare säkert velat kolla tidigare; men han finns inte tillgänglig nu och då får jag ta planen i egna händer. 

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november? 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: runt 24/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i början på november

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10

***SPRUTAR***

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  ÄP 17/10

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 

***GRAVIDA***

dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 

• Fjällsippan

*fixar*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november? 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: runt 24/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, FET i början på november

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10

***SPRUTAR***

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  ÄP 17/10

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 

***GRAVIDA***

dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?