• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-09-26 11:31:46 följande:
    Tack för tipset! Ser dock att 34an håller till i Göteborgstrakten, tänkte vara bekväm och beställa ihop med boende i Stockholmstrakten. Myran? Tjorven? Hur mycket vill du ha Fjällis?
    Jag tycker också det är bra om vi Stockholmare går ihop så att vi slipper krånglig leverans inom Sverige.

kalimero, återkommer angående mängd!
  • Fjällsippan
    AnnaLinn: vad fantastiskt - jättegrattis till plusset{#emotions_dlg.flower}!

Oceanney: grattis till lyckad upptining och ruvning{#emotions_dlg.flower}
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-09-27 11:35:46 följande:

Snacka om fluff!!

Så fluffigt att jag, tyvärr, inte orkar att kommentera och tänka på det!

Men tack för bra inlägg
  • Fjällsippan

*flyttar fram*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2 FET

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 18/10, FET i november
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 5/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA)
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF2 ÄP 13/9 ET 15/9 TD 2/10 ( tidigare 1 ET+ 1 FET( fick MF)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promea Turin, Italien BF 24 maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-09-27 11:27:22 följande:
    Slemmis - hoppas ert besök idag går bra och att du kan känna dig en liten aning lugnare efteråt. Uppdatera gärna när du kommit tillbaka
    Instämmer - lycka till idag, Slemmis!
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2011-09-27 11:09:32 följande:
    Min mage är precis som vanligt. Känner ingenting. Är det ett dåligt tecken tror ni? 
    Min mage brukar kännas som vanligt igen cirka 5 - 8 dagar efter ÄL-sprutan, och så har det varit även vid graviditet. Däremot har jag fått ont i magen igen runt RD 10-12 när jag har varit gravid. Tummar till dig!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-09-28 07:57:39 följande:
    Jo, min plan är egentligen att skriva ett brev till klinikchefen - nackdelen är då att man får ett långt, välformulerat svar som han haft tid att vända & vrida på i sin skrivarhörna men framförallt att det inte når övrig personal om man inte skickar en kopia till dem. Men det viktigaste är egentligen inte att bara förmedla mitt budskap - utan att få igång en diskussion kring det, att väcka deras tankar och göra dem uppmärksamma på deras verksamhet. Det gör man inte genom att kritisera, det effektivaste är oftast att väcka en debatt och prata om det. Men vi får se, jag behöver placera min energi på rätt ställen och jag ska stötta Skytten den dag hon tar tag i det!
    När mina landstingsförsök var till ända (38 år och 4 inseminationer, 2 ET, 6 FET,1 MA och en massa frågetecken varför det inte hade blivit ett barn!!!) planerade jag att skriva ett brev till klinikchefen. På den tiden hade jag dock inte samma kunskap och erfarenhet som jag har nu; vilket resulterade i en massa röriga tankar som aldrig kom på pränt. Så jag riktade mina frågor och min energi mot en ny klinik istället (Falun) och jag blev gravid och fick barn. Men jag tycker fortfarande det är synd att jag inte satte mina ord på pränt efter försöken på Huddinge Sjukhus. men jag tror att det är lättare att "väcka" en privat klinik än den gigantiska landstingsångvälten i Huddinge. Hoppas att du lyckas med att skapa diskussion - jag tror på dig !

• Fjällsippan
    Ida73 skrev 2011-09-28 10:26:03 följande:
    Hej!

Har tjuvläst lite i denna tråden. Har nyligen genomgått provtagning inför syskonförsök och det visade sig att mitt amh var uselt. Vi hetsade igenom 1 ivf där man inte fick ut några ägg alls. Ett sista desperat försök ledde faktisk till en graviditet även om jag har svårt att fatt att det är så. Fortfarande väldigt tidigt så vad som helst kan ju fortfarande hända.

När jag har läst i tråden verkar det ju som ni har bra koll på hur man gör på olika ivf kliniker. Är det någon som känner till att man  till "äldre kvinnor" som blir gravida ger progesteron extra länge för att minska missfallsrisk? Någon som vet doser och hur länge samt om det finna någon klinik i Sv som tillämpar det?  På min klinik förskriver de Crinone tom pos gravtest. Undrar om det kan påverka embryot på något sätt om man fortsätter längre?

Grattis till graviditeten ! Jag tog progesteron 2 ggr/dag fram till första VUL (v 6+4), och sedan trappade jag ner till 1 gång (på natten) fram till nästa VUL (vecka 8). Sedan slutade jag; men många tar fram till v 12. Man kan inte överdosera progesteron; utan kroppen tar upp endast det som den behöver. Stort lycka till!
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-09-27 21:48:44 följande:
    Till akuten menar du? Vilken vecka var du i då? Jag är i v23 bara så att det kanske inte är så konstigt att känna mindre visa dagar, men man längtar så efter varje tecken.
    De där spökdagarna är inte roliga, men så helt plötsligt sprattlar det till igen därinne och man kan dra en lättnadens suck. Hoppas att det känns bättre idag.
  • Fjällsippan
    Jag minns hur många försökte hitta ett annat ord för ruva när jag började hänga här på FL 2006. Många tyckte att ordet var fult, men ingen kom på något bättre. Jag har försökt komma på någon vettig översättning till PUPO, men det blir bara en bunt konsonanter som ingen kommer att komma ihåg. PUPO är ju en bra "term" som dessutom betyder liten bebis eller liknande på italienska. Eller hur, Maryhe? Men jag PUPar låter ju en aningen obscent . Nu är jag så himla van vid ordet ruva, så att jag har nog blivit "hemmablind" .  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?