Tack för era tankar och tummar, tjejer. Jo, det gick bra än så länge. Bebisen levde, rörde sig hela tiden och bredde ut sig över hela utrymme inne i magen. Läkaren var mycket saklig och lyhörd, jag krävde naturligtvis att provet skulle genomföras bara under säkra omständigheter, hon försäkrade mig att dem inte gör slarvigt jobb och sticker inte om det finns några tveksamheter, vi kände förtroende för henne.
Hon kollade först med UL ganska noga och sa att allting såg bra ut, bebisen var lagom stor för v16, inte närmare än så dock, men okej. Hon försökte sticka med nålen rak in genom mitt gamla ärr men gick inte genom skinnet ens, jag kände nada då. Sen fick hon byta nål och gå in från sidan, det gick bra men det gjorde lite ont. Själva nålen såg jag inte, vågade inte titta, stirrade bara på skärmen på 2 små fötter som ligger till höger om naveln och ner mot ljumsken. Det såg säkert ut och nu är det gjort, känns ganska bra i kroppen, inga tecken på något ovanligt just nu. MF risken är förhöjd under kommande 3 veckor, dock har jag en känsla att det kommer gå bra vilket är tvärt emot mina hypokondriska känslor för övrigt.
Svaret kommer med posten inom en vecka, troligtvis tis-ons nästa vecka, om något som är fel kommer dem ringa tidigare inom närmaste dagarna. Nu hoppas jag bara att min mobil inte ringer överhuvudtaget.
Någon timme efter provet kände jag rörelser, samma som igår, till vänster om naveln och ner mot ljumsken, där huvudet ligger, nu vet vi det, men jag misstänkte att det var huvud då händer och fötter är nog fortfarande för små att kunna känna hur dem rör sig. En härligt känsla att få se den lilla krabaten igen, spelar upp filmen i mitt huvud hela tiden, det är bara så ljuvligt.