• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-05-25 14:41:51 följande:
    Fantastiskt bra Inanna! Nu håller vi tummarna för fin befruktning.
    Nu får du vila och ta det lugnt resten av dagen Hjärta
    Tack min vän! Hoppas dina små-Enyor har boat in sig nu Hjärta!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-25 15:41:09 följande:
    Nu har jag sovit "ruset" av mig lite men är vråltrött.

Ja, då var vi där samtidigt för jag var där 7.30 för ÄP kl. 8.00!!! Jag hade så dåligt samvete för min ÄP drog ut på tiden så. De kom igång lite sent och sen var min äggplock inget vidare idag.  Efter halva fick de plötsligt till min stora förskräckelse sätta kateter och tömma urinblåsan. Det kändes som hela äggplocket tog mer än en halvtimma men det vet du säkert bättre än jag...Flört. Konstigt att förra ÄP gick så lätt när det var dubbelt så många äggblåsor.
    Min man kunde inte vara med idag så jag kände mig lite ensam. Jag kanske skulle kikat in till dig och sagt hej mellan gardinerna...Glad

De ringer till mig imorgon så får jag reda på hur många som befruktats. Jag är rädd för att det kan vara en del omogna för det var så många "lite för små" blåsor i måndags, men vi får se hur det går. Om det är över 5 befruktade blir det långtidsodling och då blir det ET (jippi!) på måndag, annars ses vi kanske på fredag.

Nu får jag ringa och be min man stanna och köpa ananas på vägen hem...
    Jag borde sova då jag är jättetrött, har ont i magen och är vrålförkyld. Stackars dig som fick tömma urinblåsan mitt i alltihopa. Då förstår jag att det gjorde ont efteråt. Det hade varit kul om du kikat in bakom gardinerna Skrattande!
    Mina är nog inte heller mogna allihop men jag hoppas på att så många som möjligt är det.

Hoppas du får minst 5 befruktade och ET på måndag! Kram!
  • Inanna Li
    Rowanda skrev 2011-05-25 15:48:30 följande:
    Sitter utanför kliniken. Av mina 12 ägg blev bara ynka ett befruktat!!! Vilken besvikelse! Trodde i min enfald att pigga äggstockar inte innebär kassa ägg!! Ska nu på ET och får sätta min tro till ananasen jag åt i söndags Grattis till fina äggskördar!!
    Tack! Förstår att du är fruktansvärt besviken men håller tummarna för att det var guldägget som blev befruktat! Stor kram till dig!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-25 19:30:28 följande:
    Men Inanna & Mia, Gratulerar till 13 ägg var! Det var verkligen inte illa! Hoppas att det blir många befruktade så att några kan bli frysisar till syskonGlad
    Tack! Hoppas på det bästa på fredag! Lycka till med VUL på fredag! Kram Solig!
  • Inanna Li
    tjej 38 skrev 2011-05-25 21:48:07 följande:
    Rd 14 svagt plus på stickan ska testa i morgon. Igen
    Grattis!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    Oj, du också! Stort grattis Solig!
  • Inanna Li

No Ka Oi - Nu hittade jag det du skrev om dina symptom! Så självklara gravidtecken! Stor kram Hjärta

• Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-05-26 07:21:21 följande:
    FY FAAASEN VA GÖTT!!! Grattis!!!  HjärtaBaby

Jag har också passerat BIM, har 25-dagars cykel så det var några dagar sen, men 28 dagar igår om den skulle varit sen. Ingen mens än, men inget plus på stickan i förrgår heller. Nu ska jag vänta till TD på lördag tänkte jag. Om jag orkar :) 
    Hoppas du får Plus på TD! Kram!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-26 09:01:56 följande:
    Väntar på samtal från kliniken idag om antal befruktade. Det är spännande!

Inanna: Får du också besked idag om antal befruktade eller imorgon vid FET? Tror det är stor chans att många av dina är mogna eftersom du sprutade 11 dagar. Jag sprutade ju bara 9 dagar och känner på mig att det var någon dag för lite nu när jag inte blev ÖS.
    Jag håller tummarna hårt för oss båda nu. Känner på mig att det blir några eskimåer till dig så du får din "bal på slottet"... Måste förresten vara jobbigt med förkylning och hosta när man har ont i magen. Jag har behövt hosta några gånger och det var inte skönt. Krya på dig nu inför FET!Hjärta
    Tack för omtanken! Jag får veta imorgon på ET hur många som blivit befruktade. Förra gången var det ju bara hälften som blev befruktade så jag vågar inte hoppas jättemycket men visst vore det underbart om det blev bättre denna gång. Men det är klart att hälften av 13 är ju bättre än hälften av 7 i vilket fall! Så jag hoppas på minst hälften! Vore fantastiskt att få odla till måndag - blir nästan som att vinna på lotteri Skrattande!

Jag är genomförkyld och har hostat hela natten! Hoppas mitt nedsatta immunförsvar gör så att eventuella embryon stannar kvar!

Hoppas du får bra besked så att ni får återföring på måndag med blastis! Kram Hjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?