-
Oj vad svårt - kanske kan du fråga om det är läge att komplettera med E2-prov för att se om det kan ge en hint om innehåll i blåsorna? Kram, tänker på dig.myran6801 skrev 2011-10-19 09:28:29 följande:Godmorgon, just avklarat vul. Den stora hade nu blivit 17-18 mm och de små runt 5-6 mm. Doktorn trodde inte de små skulle hinna ikapp, i sånt fall borde de varit runt 10-11 mm. Så frågan är, hur gör vi nu? Om jag visste att den stora innehållet ngt skulle det vara lättare men jag har ju varit med om två ggr att av fem sex folliklar fanns det bara ägg i en. Tänk om denna enda är tom......Ska kontakta CFC o höra hur vi går vidare.
-
kalimero; skit också att det ska strula nu när din agenda är så tight. Är verkligen ledsen för din skull att det ska krångla, men vill ändå säga grattis till nya jobbet! Men du, är du helt säker på att du inte kan synka en behandling till under hösten med nya jobbet - förstår att det är svårt när du reser mycket, men "alla" är ju sjuka några dagar hit och dit, speciellt under hösten. Kramar i massor!!! Förresten, har ingen alls koll på din stimulering den här gången, hur ser den ut?
-
Myran, är på hoppig buss m kaffedränkt iphone så kort svar. Min läkare sätter E2 i relation till antal blåsor för att få ett hum om ägg, tomma blåsor generar inte någon större mängd estradiol. Kram.
-
Men jag också - hur går det, Slemmis?Maryhe skrev 2011-10-20 09:54:12 följande:Lustigt! Tänkte samma sak i morse! Ja hur går det???
-
Förstår att du vacklar med beslutet - men jag tror, liksom Zin, att du har tagit rätt beslut. Nu håller vi tummarna som bara den för inseminationen. Lycka till med "snabbisen" i/till Danmark!myran6801 skrev 2011-10-20 08:55:43 följande:Godmorgon vänner, idag är en mellandag. Ingen medicin o väntan. Har haft lite ågren ang beslutet att köra insemination istället f Ivf. Vet ju att chanserna med insemination vs hemmaförsök inte ökar nämnvärt o särskilt inte med mina kassa ägg. Men min barnlängtan är så stark att jag vill göra allt som bara går att göra. Imorgon bär det av till Danmark en snabbis.
-
Cathy skrev 2011-10-19 10:27:26 följande:Fjällsippan; det där är märkligt om din läkare sagt så för jag har haft riktigt höga östradiolvärden båda gångerna men ändå haft 'tomma' blåsor..För det finns som sagt ägg i blåsorna men om de är av dålig kvalitet kommer de inte ut ur ägget utan är fastklistrade i blåsans vägg.Jag har aldrig hört talas om fastklistrade ägg i blåsorna p g a dålig kvalitet; det var något nytt för mig. Genom mina 9 IVF har läkararnas beräkning E2, äggmognad i relation till blåsornas storlek alltid varit hyfsat okej; men det är en skör matematik.
-
Boombabymamman och pralinen: stort grattis till er båda för lyckade behandlingar och återföringar! Härligt!
Boombabymamman; uppdatera gärna listan så att vi kan hålla koll på dig ! -
Blir så ledsen att läsa om att du hamnar i kläm mellan hemortsläkare och klinik vad gäller behandling och bedömning nu när du är så pressad. Stort lycka till med inseminationen imorgon, vännen! Trägen vinner!callimero skrev 2011-10-19 10:04:51 följande:Fjällsippan - jag har inte hunnit med någon stimulering alls då jag väntat förgäves på mensen efter att ha slutat med p-piller. Var på VUL i onsdags förra v och då var slemhinnan 2 mm, en follikel syntes på 7 mm men ingen mens. Tydligen har kroppen kommit igång ändå och rekryterar en follikel för tillväxt. Jag borde ha börjat då med sprutorna för man får ingen mens med 2 mm slemhinna. Men det "glömde" distansgyn att informera om så jag väntade på mens och skulle då kontakta CFC och berätta jag kommit igång. Detta är hemskt dåligt att man hamnar mellan stolarna som distanspatient. Ingen vill ta ansvar. Men betalt kan de ta.
Jag börjar ett jobb med femtioelva hungriga 23-åringar och tufft tempo med täta tjänsteresor. De har höga förväntningar på mig så att säga att jag ska göra ivf är inte att tänka på. Då blir jag hellre "sjuk". Men som jag mått psykiskt de sista försöken vet jag inte om jag orkar att prestera på den nivå som förväntas och kunna hålla skenet uppe. Hade verkligen planerat på dagen hur allt skulle klaffa denna månad med försök innan jobbstart. Nu föll allt på att jag inte fick information av gyn om hur det stod till. -
Förlåt Zinfandel; men jag har tappat kollen på dig igen...läget? Hur går det med immunutredningen? Tankar om nästa försök?
-
Vi4 - välkommen till oss! Jag beklagar innerligt allt ni har tvingats att gå igenom. Vilken sorg du bär med dig, det är svårt att hitta ord. Instämmer med kalimeros inlägg; och jag hoppas att du ska få stöd av någon klinik (kanske CFC i Danmark?) att göra en IVF för att se hur du svarar på hormonerna. Att bli uträknad efter ett VUL och en "gömd" äggledare verkar konstigt, tycker jag. Har du fått svar på dina blodprover? Har man även tagit TSH-värdet på dig?callimero skrev 2011-10-19 14:01:16 följande:Vi4 - man kan ha olika situation i olika cykler absolut. Jag skulle försöka med en IVF ändå. Det enda jag vet som eventuellt kan påverka är möjligtvis akupunktur för kvalitet, DHEA och Inofolic för antal och kvalitet. Sen verkar kroppen ha bättre och sämre perioder helt slumpvis. Jag har fått ut 1-2 ägg för två år sedan bara för att senare året få 4-6 med samma typ av stimulering.