• Fjällsippan
    linköping68 skrev 2011-09-29 21:25:48 följande:
    Tack för svar. Funkar det bra att dela tabletten i 4 delar?
    Funkar helt ok!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-09-29 21:59:01 följande:
    Tackar! Jaha, då kanske det inte är så lågt ändå. Men med tanke på att vissa anser att 3,0 är ett bra tsh-värde så litar man sådär på referensvärden.. Ja, ostimulerat var vad jag menade.
    Likaså gäller ju referensvärdet på TNF-alpha som ligger på 12 - men som optimalt ur fertilitetssynvinkel sägs ska vara 4. För övrigt hade jag TSH 3,6 när jag gjorde utredningen, och att man var tvungen att vara kritisk t o m mot referensvärden kände jag inte till på den tiden. Trist.
  • Fjällsippan
    mamman030 skrev 2011-09-30 07:08:12 följande:
    Usch här känns det inte bra alls, efter jag hade varit ute o ridit igår så kom det ljusrosa flytiningar, nu på morgonen var det lite kvar. Och mina grav symptom är ju obefintliga, så detta känns helt kört. Skit med.
    Instämmer med oceanney att ljusrosa låter som slemhinnor - åh vad jag håller tummarna att det ska gå bra! Kan du inte ta det lugnt med ridningen i några dagar?
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-09-30 17:02:15 följande:
    Tack gulliga ni,

Ja man kunde trott det var två med alla symptom jag har...
    Men jag är så superglad över att det är en att det inte är klokt Solig
    *pustar ut* och jublar av glädje!!! Grattis till det pickande lilla hjärtat - är oändligt glad för er skull!
  • Fjällsippan
    mamman030 skrev 2011-09-30 22:44:04 följande:
    Ja jag har tagit hcg men inte fått något svar än för att det är helg, på måndag får jag svar. Det ska göras fler ultraljud och nya prov på hcg. Jag hoppas att det är ett vanligt missfall. Detta var mitt andra ivf försök, så jag har ju inte kämpat så mycket som dom flesta härinne.
    Åh nej, mamman, vad är det jag läser - så ledsen för er skull! Stor kram och hoppas att ni får bra hjälp på måndag.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-10-04 12:21:26 följande:
    Eviglängtan: hellre stavfel än att inte skriva alls!

Usch ja, jag hänger inte alls med just nu! Men det betyder inte att ni inte finns i mina tankar, den här gamla IVF-räven går ständigt och tänker på er - speciellt på er som ruvar och våndas nu ! Tummarna finns självklart här, trots att det inte blir så många inlägg!

• Fjällsippan

Syskon nu: wow vad kul, grattis! Jag hade sprungit o köpt ett test med veckoindikator på studs för att få en hint när graviditeten började.

• Fjällsippan
    No Ka Oi skrev 2011-10-06 08:58:40 följande:
    Nu Syskon skrev 2011-10-05 21:29:46 följande:

Den BM jag gick hos när jag väntade dottern sa att alla som är gravida genom IVF erbjuds ett extra ultraljud i vecka 32 för att kolla moderkakans funktion. Jag trodde det gällde alla, eller det kanske bara är i Stockholms län.
    Vad jag kommer ihåg så var det för att det vid IVF behandling är ökad risk för små barn pga dålig funktion i moderkakan därför fick man inte heller gå över tiden mer än max en vecka.
    Detta är iallafall inte tillräckligt dock, särskilt inte om man känner av en förändring under graviditeten, då måste sjukvården ta ens intuition på allvar.

Nu var inget av ovan ett problem för oss då vi födde en 53 cm lång, 3,5 kg tung dotter i vecka 35. Alla som inte kände till att vi gjort IVF trodde vi räknat fel på en månad (Lite OT) 

Det är så galet sjukt att det ska behöva vara såhär... Vad jag läst mig till (har inte frågat min BM än) så här i Göteborg får man gå över tiden i tre veckor oavsett om det är IVF eller "vanlig". Och inget UL i vecka 32. Jag blir så förbannad när jag läser att det ska vara så stora skillnader bara för att man bor på olika ställen i samma land!!! Demon Vård, skola omsorg ska vara lika!!!!
    ...och om jag inte missminner mig helt så låter man inte 40+:are gå över tiden i Stockholm; utan man rekommenderas igångsättning runt BF. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?