• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-08-23 14:43:19 följande:
    Sett att ni har "dagens noja". Här kommer min för dagen. Ni som gjort FET, när har ni gjort ägglossningtest, på morgonen eller på kvällen? Jag gjorde ett test igår morse som var helt negativt och nu idag på morgonen var det knallpositivt. Tänk om omslaget var igår eftermiddag eller igår kväll, då blir det ju fel dag man räknar efter. Har läst att LH är som lägst på morgonen men jag har så svårt att hålla mig 4 timmar för test så jag tar alltid på morgonen ändå. Kände det som jag började få ägglossning igår redan men jag fattar inte varför jag inte testade redan igår kväll. Suck!
    Nu kanske jag får blastocysten en dag försent när slemhinnan inte längre är mottaglig.  Usch!Rynkar på näsan
    Ingen fara! ÄL kommer ju 24-36 timmar efter omslaget. Om du skulle haft omslag så är det fortfarande 24 timmar kvar till ÄL och klinikerna räknar ÄL alltid 24 timmar efter omslaget, så att du har 12 h till godo. Sen lever ju ägget några dagar till upp till 72 faktiskt. Tycker inte du ska ska bekymra dig alls att du ev missade omslaget igår kväll. Lycka till med FET på måndag.
  • turlid70
    Skytten skrev 2011-08-23 15:36:05 följande:
    Nu ringde kliniken! Jag tar sista Puregon (höjer dosen till 125) och sista Orgalutran ikväll. I morgon Ovitrelle. Torsdag sprutfri dag (gissa om jag ska fira det! ). Fredag ÄP! Söndag ska förhoppningsvis något tillbaka in.
    Så trevlig sköterska. Jag förklarade att jag är orolig för lugnande medel och de lovade att ta hänsyn till att jag är liten. 

Nu måste jag lägga mig ner och andas....känns som om jag inte får luft pga all anspänning.

Precis som jag hade. Tycker fungerade väldigt bra med ÄP på fredag och ET på söndag. Nu gäller det, oh så spännande! Vill minnas att gubben tyckte det var trevligare på CvL än på Huddinge att lämna sin insats. Hoppas det går bra för din med Skrattande.
  • turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-23 16:24:48 följande:
    jaha... jag hade väl någon dum tanke att vi skulle komma igång med IVF denna månaden... det var iaf vad läkaren sa till oss i maj... "I slutet av augusti rullar det nog på"....

Men som jag skrev tidigare får vi inte svaret på spermaprovet än på ett par veckor...varför tar det så lång tid att "tolka" ett spermatest liksom..?!?!?!?

Två dagar till BIM också och jag är märkbart retlig... har så jäkla mycket hormoner som rusar i mig att jag blir förbannad om jag inte är gravid nu *S*
    Kunde inte ni lämna spermaprov tidigare? Ring och tjata att dem skyndar på med svaret, inte klokt att resultatet ska bara ligga på någons skrivbort och vänta. Sperman analyseras ju direkt.

Dags att testa snart, spännande!
  • turlid70

Själv räknar jag ner dagarna till på fredag, hoppas verkligen att jag inte behöver någon ÄP på länge :))

Gubben min skrattar åt mig för att jag har lite svårt att hitta kläder nu som passar och döljer magen, tur att det är fredag snart säger han.

Hoppas hoppas att allt är som det ska då, för att gravid känner jag mig oftast inte, förutom magen förstås. Har inte känt några rörelser på flera dagar heller, känner som vanligt panik för det, men gubben brukar dra ner mig på jorden igen, han är så cool och lugn.

Mitt TSH har gott upp till 2,6, ska dämpas nu med mer levaxin 75 + 50 ett tag, det var mer dåligt för mig än för bebisen sa BM till mig igår, vet inget annat än att tro henne och käka mer levaxin.

Allt gott allihopa!

• turlid70

Skytten, jag tryckte ut luftbubblor försiktigt och det gick bra, men iofs använde jag Pregnyl, men jag vet det skiljer kanske. Lycka till nu!

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-08-24 12:08:00 följande:

Tack för alla lycka till och tummar. Är tillbaka från ÄP nu och fick ut hela 11 ägg!!!

Världsrekord för mig Solig. Nu ska jag gå och vila lite då jag är rejält öm i magen. Kör ju äggplock med enbart lokalbedövning och idag kändes det ordentligt men det är det väl värt när man får många ägg Skrattande.

Vilket strålande resultat! Jätte grattis! Full befruktning på dem nu bara, heja heja!
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-08-24 12:22:05 följande:
    Enya: Grattis till många ägg! Du gör rätt i att vila. Nu håller vi tummarna för att det går bra med befruktingen!!! Glad

Ego: Varit på ivf kliniken på morgonen för VUL och blodprov. Hade idag på dag tre 16 äggblåsor men dom var små så cetrotide sprutan fick följa med hem igen. Blir troligtvis den på fredag då. Hon höjde dosen till 225ie gonal nu. Menopur ska jag lägga till troligtvis from fredag då jag ska dit igen för samma kontroller. Hon förklarade att gonal innehåller bara FSH och menopur  FSH och LH. Jag har så högt LH ändå sa hon. Men cetrotide sprutan kommer att stoppa min LH poduktion helt, så då sätter de in menopur. Det är skönt att de inte har några standard protokoll utan bedömer helt individuellt, det gillar jag. Sen att hon är trevlig, har glimten i ögat och humor är ytterliggare ett plus!
    Låter bra med 16 blåsor och brukar vara bra att dem växer sakta och din behandling verkar vara väldigt bra upplagt med bra läkare. Önskar att vi också hade fått så mycket bra info när vi började första gången, då litade vi ju på läkarna.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-08-24 14:40:12 följande:
    mbo - Eftersom du fortfarande är så ung har du mycket goda chanser att lyckas med IVF även om du har förhöjda hormonvärden. De ägg du får ut har förmodligen bättre kvalité i jämförelse med flertalet av oss äldre . Håller tummarna för att det ska gå bra för dig Glad!
    Håller med.

mbo, delar du våra värderingar i tråden så spelar ålder ingen roll. Själv är jag 40 men ingen tror att jag är mer än 28 :)) Vi är nästan lika gamla alltså, he he he
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?