• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

oceanney skrev 2011-08-09 17:54:34 följande:
    Blåhåller alla tummar och tår. Hoppas du får besked på FVP snabbare än en vecka.

Vad var det sistnämnda angående immunisering? Vad är det?
    När jag lämnade prov för blodgrupp, påvisades erytrocytant antikroppar i blodet. Har absolut ingen aning vad det betyder, men ska träffa immunologen imorgon. Maken säger att jag troligtvis kommer få en spruta med motantikroppar och gå på kontroller under resten av graviditeten. Hoppas det inte betyder någon fara för bebisen, men det vet vi redan imorgon. Läkaren idag kunde inte säga så mycket, bara att det var bra att vi fick en tid och där skulle vi få svar på alla våra frågor.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-08-10 15:48:45 följande:
    Åh, TURILD vad härligt, det går nog jättebra ska du se!!!!  Håller tummarna i massor med veckor till!
    Tackar för det!
    Maryhe skrev 2011-08-10 17:31:04 följande:
    Turild, va skönt!!!
    Ja visst, skönt att få det gjort.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-08-10 18:06:59 följande:
    Turlid: mina tankar har vandrat till dig flera gånger idag - vad skönt att FVP är avklarat. Fortsätter att hålla tummarna, så klart! Härligt att läsa att din känsla är positiv, och att den lilla krabaten ger sig till känna redan!
    Oh, men tack så mycket, det värmer verkligen. Läste att ni lyckades i sänghalmen i sista stund, håller så klart tummarna att ni prickade din ÄL och ägget grodas nu så det knakar.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-08-10 19:06:37 följande:
    Turlid - så skönt att allt verkar bra än så länge. Jag har tänkt en del på dig och håller tummarna att allt är finfint med den lilla/e

Inanna - Härligt att ha dig här igen! {#emotions_dlg.flower}

EGO: Pga en dunderförkylning har jag varit hemma i två dagar och bokade om mitt besök i Solna till imorgon eftermiddag. Så här sprayas det fortfarande men jag hoppas få börja spruta imorgon.  
    Tusen tack för varmt deltagande. Håller tummarna tillbaka för ditt nya försök nu, må det vara det sista för er. Jobbigt med förkylningen, men skönt att vara mer hemma när man sprejar. Önskar dig lycka till imorgon och hoppas du börjar spruta då, att spreja för länge är verkligen inte kul. Krya på dig.
  • turlid70
    Nu Syskon skrev 2011-08-10 20:00:47 följande:
    Turlid: Skönt att allt ser bra ut så här långt. Jag hade många och kraftiga rörelser tidigt. Min man kunde känna rörelser på utsidan ca i vecka 17. Det var hicka Hela magen hoppade rytmiskt.
    Tackar, tackar, det tycker jag också. Trodde inte att man kan känna så tidigt men har läst att många känner ännu tidigare. Mina första tydliga kom på dagen i v13+5 och det står på flera medicinska sidor att man kan känna redan i 15e vecka, jag var ju bara 2 dagar ifrån då, så jag tror på det.
  • turlid70

Det är många som är på gång med FET nu. Spännande!
    Lycka till pralinen jessica, Fruttan och Zinfandel. Hoppas hoppas så mycket för er nu!

• turlid70
    pralinen jessica skrev 2011-08-11 11:33:58 följande:
    Tackelitack! Jag börjar bli nervös inför morrondagen...Obestämd Tänk om mina eskimåer inte klarar upptiningen!!!
    Tänker på dig och håller tummarna för dina eskimåer idag!
  • turlid70

Anne, hej vännen, visst minns jag dig och undrade dessutom hur det var med er för bara någon dag sedan. Beklagar förlusten och sorger tillsammans med er, vilken enorm tragedi och något som helt ofatbart i min hjärna. Jag beundras verkligen er styrka att börja om och hoppas hoppas hoppas att ni fixar det igen.

FSH är ett värde på äggkvalitet och ska ligga helst under 9, jag tror att det kommer justeras av sig själv snart, be om att lämna nytt prov! TSH ska ligga under 2 och även IVF läkaren inte säger något om det kan det fortfarande ligga för högt. Fråga vad du har för värde och be om levaxin om det ligger över 2!

• turlid70
    callimero skrev 2011-08-12 10:34:26 följande:
    Jag hoppas kunna koppla av på resan. Nu ska jag till en kurator jag fått remiss till av min nya husläkare. Det är för mycket som är jobbigt nu så jag hoppas få lite redskap att hantera det. Huvudet känns ibland som en torktumlare som går på övertid och håller på att överhettas.
    Önskar dig en trevlig resa, mysigt på Kreta, lagom varmt är det där dessutom. Hoppas det reder ut sig för er när du är tillbaks och dessutom har du ett plus i bagaget. En kurator vore inte fel för vem som helst här, trevligt att du fick en tid hos kuratorn som kommer med något nyttigt förhoppningsvis.
  • turlid70
    pralinen jessica skrev 2011-08-12 14:59:20 följande:
    Halloj tjejer!
    Nyss hemkommen från SU, mina 2 eskimåer var lika fina nu som innan frysning.
    Nu bor dom hos mig! TD blir 26/8!
    Eftersom det var vårt 3:dje försök så trodde vi oxå att det var det sista, men tydligen räknas inte
    frysförsök i naturlig cykel. Om det skulle skita sig nu så har vi alltså ett stimulerat försök kvar!
    Oh så roligt! Nya tvillingar på gång Skrattande. Grattis!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?