• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vill hoppa in och önska trevlig helg! Själv har jag börjat få vårkänslor den här veckan. Kanske för att jag har slutat med tights under jeansen. Skrattande Det är ju plusgrader för första gången sedan i november! Och sol! 

I samråd med min akupunktör kommer jag att vänta med FET till i maj. Vi kör hemmaförsök tills dess. För att göra en lång historia kort så har jag en skada i ryggen (syns inte men känns) och har blivit iproppad mediciner i många år. I december valde jag att abrupt sluta med både det och nikotin och i januari körde vi IVF med dess hormoner = min kropp har tagit lite stryk + en viktuppgång på 9 kilo (6 kvar nu). Det blev kanske lite väl chockartat att göra allt på en gång, men sån är jag. Allt eller inget.  Så, nu tänkte vi jobba med att stärka mig rent generellt under någon månad eller två. Men SEN - kör vi igen. {#emotions_dlg.flower}  Och akupunkturen har gjort underverk med min kroniska ryggskada dessutom, så är det något jag tror på kan fungera för mig så är det just TCM. 

Eftersom jag fortfarande anser att jag är inne i IVF-svängen så fortsätter jag tassa runt här bland er härliga tjejer.

Stor kram till er kämpare!! 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-04 11:21:47 följande:
    Sunseed - då är det du & jag då Skrattande
    Jajamensan! Vi kör på vårsolen! Nu jäklar! Kyss
  • Sunseed
    Snösport skrev 2011-03-04 11:31:16 följande:
    Sunseed:  Härligt här är det också vår ska vårskidåka i Riksgränsen imorgon så här ler jag också!
    ahqa, jag har också lite rygg"skador" 1-2 buktande diskar ...hmmm men jag blev bättre sedan jag började göra lite övningar och halvyoga på morgonan ...ska igång med det igen då jag vilat från det i flera månader för min rygg har varit hyffsat stabil så länge jag inte gör ngt av mina crazy aktiviteter som att åka skidor---verkligen wild...hmmm.
    Jag hänger också här i valet och kvalet om vi ska göra fler så kan man väl alltid pigga upp ngn eller gratulera någon .

Kram på er också....bara 47 mil till Gränsen ...är ju en bit iaf...när man bodde söderut så såg det ju inte så långt ut på kartan. Cool 
    Ljuvligt med lite vårskidor! Ja, det är lite diskbuktningar hos mig också..mm. TCM-akupunktur, TA (Tillämpad Avslappning) och Pilatesboll står på mitt schema. Eventuellt Yoga längre fram, men man får ju inte ta ut sig fullständigt. Man måste ju hinna vila också *haha*.

Hur skulle man någonsin kunna lämna den här tråden utan att få veta vad som händer och hur det går?! 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-04 13:53:47 följande:
    Här är en til med gammalt diskbråck. Jag kör förträngningstaktik haha ;) Nädå, det har hållt sig bra i nåt år nu, peppar, peppar Flört
    Haha! Är det diskbråcket som kastat oss in i IVF-världen! Solig
    Förträngning låter som en bra sak. Jag ska prova den!
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2011-03-04 18:33:24 följande:
    Jag ruvar nu! Är så glad. Tack för att ni hejat och tänkt på mig idag och hoppats med mig!
    Grattis! Hjärta
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-04 21:44:14 följande:
    Vi är lite till åren komna SkrattandeSkrattande

Hahahahaha... Det måste vara så! 
    Men jag vill ha en rullator i mörkblå metallic! Tungan ute 
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2011-03-04 21:34:12 följande:
    Låter oroväckande, hoppas ni blir bra för eller senare, ju före desto bättre. Själv har jag då ingen fysisk åkomma på samma sätt, utan lider av många stressrelaterade symptom, men har en make som har det inte alls så lätt. Sist opererades han för höftledsartros och är nästan återställd efter det, men den andra höften börjar störa. Det är inte lätt att göra barn när man har ont i göra-sex-lederna, men vi försöker i alla fall fast det blir inte så ofta tyvärr.
    Asch. Jag fick mitt för 22 år sedan (då jag var ung som en snärta) så risken är nog liten att det försvinner - däremot så har sinnet lärt sig att leva med det och sedan jag slutade med sjukvårdens mediciner och istället har ägnat mig åt alternativa läkningsmetoder så har jag nog aldrig mått bättre. Bättre sent än aldrig. Skrattande

Nu håller jag tummarna för er...
    Och så önskar jag mig en sån där rullatorplog - den såg himla bra ut.  
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-04 22:04:03 följande:
    Förresten, du ska väl ha barnvagn i blå metallic först Skrattande
    Finns det inte någon kombovariant? 
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2011-03-05 10:38:27 följande:
    Men då var du ju bara 18 år! Vad hände?
    En bil fick sladd över hela vägbanan, jag stannade för att inte köra in i sladdande bilen. Bilen bakom mig var inte uppmärksam (killen grejade med stereon) och körde rakt in i min bil. Som tur var på en 50-väg. Glad Men det går ingen nöd på mig. Visst känns det, men jag jobbar heltid och klarar mig fint. Man vänjer sig som det så fint heter! Däremot om jag får en knodd någon gång framöver så kommer jag att arbeta 75% så får vi pensionsspara lite extra åt mig istället. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?