• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Såg ett program på tv där ett par gjorde PGD för att de ville ha en flicka. 10 embryon analyserades 5 pojkar och 5 flickor vart det, 3 flickembryon klarade sig inte. Paret fick tillbaka 2 friska resterande flickembryon men ingen av dessa tog sig. Alla 5 pojkembryon klarade PGD, men paret ville inte ha något av dessa.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-08-30 21:41:07 följande:
    Haha, ja vi vet hur det är, antagligen därför den är öppnad 182000 ggr och nästan 10000 inlägg och det tackar vi Turild för!! Hjärta
    Skrattande Det var så lite så. Utan den här tråden skulle inte jag klara mig genom alla IVF och FET svängar. Beroende är rätt ord,  man har svårt att slita sig ifrån den.
  • turlid70
    mbo skrev 2011-08-30 21:50:38 följande:
    syskon nu jaaaa det är ET imorgon, hoppas så att det finns ett guldembryo, sen ska jag ruva som en liten höna pöna
    Önskar dig lycka till imorgon!
  • turlid70
    Anne f skrev 2011-08-30 20:35:27 följande
    Nu har vi i alla fall varit på CvL kliniken och träffat Oddvar!! Det var en upplevelse. Han började med att fråga hur vi ser på livet. Vi berättade om vår son som dog och hur vi inte trodde att jag kunde bli gravid naturligt. Vi gick igenom ett och annat provsvar sen tidigare och sen gjorde han ett VUL och där hittade han en 4 cm stor cysta på äggstocken. Förmodligen har den bildats när jag åt pergotime och i kombination med hormonrubbningar efter förlossningen så har den vuxit sig större. Jag har ju inte fått mens denna cykel och är inne på dag 41. Fick därför Provera utskrivet och ska äta det tills jag får en blödning och då ska nya prover tas. Därefter ny ställning hur vi ska gå vidare. Han lät väldigt positiv eftersom vi ju blev gravida för ett år sedan. Jag hoppas nu bli av med cystan till att börja med och sen får vi se vad provsvaren förtäljer och om vi ska göra IVF snart eller inte.

Ni är så himla pålästa här alla!! Det gillar jag skarpt! Tack för det!
    Fint att ni är på gång. Hoppas mensen kommer snart och din cysta försvinner men blödningen. Ska hålla tummarna att dina prover visar bättre värden nästa gång.

Ja, här finns det enorm kunskap och inte bara om IVF, även om själva livet också, mycket kloka, intelligenta, omtänksamma kvinnor. Tack alla att ni har hittat hit och velat stanna kvar.
  • turlid70

Att göra PGD och sortera bort friska embryon pga könet är riktigt elakt, tyvärr så får man göra IVF med PGD bara för att få ett barn av en viss sort i flera andra länder. Åt andra sidan, betalar man själv för dessa tjänster så får man väl göra som man vill, men etiskt är det inte. Kan vara en lösning att donera bort friska embryon tex, men det blir nog aldrig verkligheten.

• turlid70

Syskon tänker på dig idag. Lycka till med ÄP!

Märtaros, grattis till plusset! Är det spontan graviditet?

• turlid70
    märtaros skrev 2011-08-31 08:26:27 följande:
    Tack tjejer!
    Ja alldeles spontant. Har ju egentligen ingen diagnos, förutom åldern, om det nu kan vara en diagnos.
    Helt underbart! Så glad för er skull. Grattis igen!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-08-31 08:11:55 följande:
    Det finns en hel tråd här på FL som pysslar med sånt... För inte vill man ha en pojke till om man redan har 2....! Demon
    mbo skrev 2011-08-30 22:16:54 följande:
    Håller med turlids sista inlägg, kloka är ni alla! Är glad att jag hittat denna sida och får vara med fastän jag är en dån där "ungis" ...på utsidan iallafall ;)
    Jag blev utslängd från en tråd för jag var ca 20 min för ung så jag tänker inte göra detsamma mot nån annan! Ps! De kunde gott behövt några av mina tips i den tråden.... Flört
    Usch, vilka lyxproblem, vissa får ju bara pojkar eller flickor många stycken helt naturligt, men man slänger ju inte varje ny på soptippen.

Nä men vilken tur för oss då, dina kunskaper och tips är ovärderliga här ska du veta Flört
  • turlid70
    märtaros skrev 2011-08-31 08:42:10 följande:
    Tack Turlid! Gjorde vul för några dagar sedan och kollade att allt satt där det skulle, och det gjorde det! Kunde se hjärtat slå, mycket spännande.
    Oh var härligt! I vilken vecka är du nu?
  • turlid70

Syskon grattis till skörden. Full befruktning nu på dina 7 fina ägg.

Zinfandel, vilken underbar nyhet. Jätte trevligt att det ser bättre än vad du befarade.

mbo, gjorde du ÄP eller ET idag? Snurrigt i mitt huvud just nu känner jag Skäms

mamman, vilken RD är du på? Jag svälde upp något alldeles när embryot fäste och det gjorde det ganska tidigt, för att jag plussade redan på RD 7-8.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?