Anne f skrev 2011-08-30 20:35:27 följande
Nu har vi i alla fall varit på CvL kliniken och träffat Oddvar!! Det var en upplevelse. Han började med att fråga hur vi ser på livet. Vi berättade om vår son som dog och hur vi inte trodde att jag kunde bli gravid naturligt. Vi gick igenom ett och annat provsvar sen tidigare och sen gjorde han ett VUL och där hittade han en 4 cm stor cysta på äggstocken. Förmodligen har den bildats när jag åt pergotime och i kombination med hormonrubbningar efter förlossningen så har den vuxit sig större. Jag har ju inte fått mens denna cykel och är inne på dag 41. Fick därför Provera utskrivet och ska äta det tills jag får en blödning och då ska nya prover tas. Därefter ny ställning hur vi ska gå vidare. Han lät väldigt positiv eftersom vi ju blev gravida för ett år sedan. Jag hoppas nu bli av med cystan till att börja med och sen får vi se vad provsvaren förtäljer och om vi ska göra IVF snart eller inte.
Ni är så himla pålästa här alla!! Det gillar jag skarpt! Tack för det!
Fint att ni är på gång. Hoppas mensen kommer snart och din cysta försvinner men blödningen. Ska hålla tummarna att dina prover visar bättre värden nästa gång.
Ja, här finns det enorm kunskap och inte bara om IVF, även om själva livet också, mycket kloka, intelligenta, omtänksamma kvinnor. Tack alla att ni har hittat hit och velat stanna kvar.