• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men gud vad det produceras här inne, både inlägg och ruvare Skrattande

Stor stor grattis Maryhe och Zinfandel, trippel och dubbel ruvare, jippi så underbart. Det kan inte bli nåt annat än massa bebisar här!

Enya, lycka till imorgon! Oohh så nyfiken jag är, förstår inte hur du kan stå emot att testa men är grymt imponerat av din viljestyrka.

Håller tummarna för er andra som ruvar eller ska testa snart, har tappat koll litegrann, men alla här är så mycket värda att lyckas och  jag hoppas hoppas att det är så ska det bli.

• turlid70

Boe gjorde du FET idag också, eller har jag missat när det var? Grattis till ruvning i vilket fall.

Kattenizze, usch vad man får stå ut med i vården, men jag är glad för dina små, kul att dem växer som dem ska. Ska du fortfarande ha BF 26 december, brukar inte den flyttas tidigare då man väntar två?

Jo, jag ska göra KS då jag fick göra två akuta snitt förut pga båda mina barn låg i säte. Tredje gången spelar orsaken ingen roll och KS planeras pga risken att snittet i livmoder kan gå upp vid vaginal förlossning, men jag undrar om den risken kan vara så hög då sista gången jag var gravid var för över 16 år sedan. Om jag var absolut säker på att detta var min sista graviditet skulle jag inte tveka, men jag vill så gärna försöka igen med vår frysta embryon. Jag vet att man inte ägglossar då man ammar, men om jag slutar vid 6 månader vilket skulle vara ok för en ny graviditet efter KS så tror jag inte att det rekommenderas att bli gravid för 4-e gången efter 3 KS. Måste ringa imorgon och diskutera läget, känner jag.

• turlid70

Enya, Enya, min kära vän! Vilken fantastiskt nyhet SkålSoligSkål! Det är så roligt och underbart att orden inte räcker till. Äntligen efter allt vad du har kämpat. Mega strot grattis, det ska gå hela vägen nu. Var glad och njut av denna dag. Många många glädje kramar till dig.

• turlid70
    Nu Syskon skrev 2011-09-11 08:56:43 följande:
    Nu är det kört för oss, mens i natt

Får se när vi kör FET, men jag har svårt att tro på det ska ge något resultat, men det är klart att vi skall unyttja den minimala chansen.
    Beklagar mensen Rynkar på näsan. Trevligt dock att ni har flera chanser, hoppas att det går bättre nästa gång. Kram
  • turlid70

Skytten och Hönan beklagar djupt att det inte funkade denna gång heller Gråter. Vet ju själv hur ledsamt det är när mensen kommer, alla mina varmaste tankar och kramar till er.

• turlid70
    Skytten skrev 2011-09-12 12:06:54 följande:
    Tack och kram mamman! Jag är så glad över att ni finns.

Tack Turlid - så gulligt av dig. Kram tillbaka! Ja fy, det här är en pärs som är svår att föreställa sig förrän man är mitt uppe i det. Hoppas verkligen jag slipper vara med om det igen. Men jag känner tyvärr en rätt stor hopplöshet. Enligt Oddvar var det ett riktigt bra ägg, han var verkligen lyrisk över mitt resultat - och så funkar det ändå inte. Och jag kan då inte sluta tänka på att felet kanske ligger i livmodern. Mitt akutsnitt blev dramatiskt och jag hade en stor blödning efteråt. Kanske ärret i livmodern är för stort eller på något annat sätt påverkar? 
    Tips! Hitta en privat gyn som kan göra alla dem där testerna Zinfandel skrev om innan du startar med en ny behandling, även om det är FET. Enya hade behandlats mot några av dessa och jag med innan min sista behandling. Tror inte alls att det är helt obetydligt. Ta det lugnt, vänta en mens imellan, se till att kroppen mår bäst och kör med FET. Du ha ju 3 toppembryon kvar i frysen, någon av dem tillhör just dem där 30% som blir en bebis, jag är säker på det. Lycka till!
  • turlid70

Boe, jätte grattis! Så fantastiskt roligt! Solig Zin har rätt bättre och bättre statistik här och ännu bättre ska det bli.

Syskon, hoppas hoppas och håller tummarna. Hoppfullt att du inte blöder längre. Känner fler som blött just på RD10 och plussat och fått barn.

• turlid70

Skytten jag gick till gyn på Täby närsjukhus, privat gyn men vanlig landstingstaxa. Fick behandling mot svamp och bakteriell vaginos, de håller tydligen ihop. Fick kolla mycoplasma och skulle få testa GBS om jag inte blödde då jag var där. Fick tjata till mig mycoplasma test dock, det går att tjata till sig ureaplasma med antar jag, GBS gör de mer eller mindre på rutin, men man får inte blöda som sagt. Klamydia kollade jag också men beställde test via nätet bara.

Oceaney hade lyckats på första IVF, 40+ var hon också då, tror jag.

• turlid70

Fjällis tack för att du flyttar fram listan, ser dock nu att kategori födda har fallit bort. Hoppas att de som fått sina knyten tar inte illa upp och lägger sig tillbaka på listan Flört.

Kattenizze, skönt att du blev av med UVI äntligen. Jag var till min BM idag också och drog till med sveda i urinkanalen, fick kissa i en mugg på direkten och hon skulle skicka det på odling utan att jag behövde nämna det ens. Ringde till min BM för att jag tyckte att det hade varit alldeles tyst och lugnt i magen senaste 10 dagarna, tja är ju expert på att nojja och oroa mig. Fick komma till henne samma dag och lyssna på hjärta, det slog så fint så, 150 slag/min, nu är det lugnt igen ett par veckor framöver Flört. Har firat med en bebybody, allra första, en byxa och pyjamas till plutten. Tonårstjejer hemma var så otroligt glada över dem små tygbytar och längtar nu till bebisens ankomst.

• turlid70

ÅH, vad det händer saker här! Man vill inte vara ifrån för att inte riskera missa nyheter, hade dock ingen möjlighet att logga in på 2 dagar.

Maryhe, super grattis, så otroligt roligt! Skulle bli förvånad iofs om resultatet vart ett annat, men jätte kul att det blev ett plus Solig. Nu är det jätte spännande att veta hur många det är där inne, nyfiken bara förnamnet.

Zinfandel, håller tummarna stenhård för dina symptom, det börjar närma sig för test snart Flört. Nu ska du stödja statistiken tycker jag, heja heja.

Slemtorsk, gör ett nytt test om ett par dagar. Håller tummarna för ett plus, det är precis vad vi alla här hoppas för dig, ett barn! Skit i den där idioten, verkar ju helt störd i huvudet.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?