• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja vi har egna spermier. Vårt första IVF genomfördes visserligen men det blev bara två ägg ut och ett halvvisset tillbaka, pga att den dosen Gonal som alla får börja med var på tok för liten för svårstimulerade mig,  så det blev noterat i journalen att vi eventuellt skulle få göra ett extra försök senare. Och det fick fick ju faktiskt men det gick inte bra det heller. 

Ucsh de har så trist inställning på RPC. Lova att du försöker att inte lyssna för mycket på dem. Du kan ju alltid begära ut din journal och vända dig till en annan klinik för en bedömning och få ett förslag på hur de där skulle välja att genomföra en behandling för just dig. På så sätt har du ju två alternativ. Antingen ta embryona på RPC eller göra en ny behandling någon annanstans. Styrkekramar

• Enya70

42:an men 10:15 är ju precis 36 Tim efter 22:15. På CFC är det snabba ryck vid ÄP. Ska du vara där 10:15 så blir du inkallad i rummet 10:15. Hopp upp i stolen, nål i armen och plocket är igång senast 10:20.färdigt vid 10:35. Vila på en brits till 11 och sedan är det bara att knata ut genom dörren igen. In och ut på en timme. Det kommer att gå fort men var bara lugn, de är noggranna och duktiga. Lycka till

• Enya70

Linköping fy vad trist! Lider med dig. Claus är i alla fall bra att prata med. Kolla om ni kan få nästa försök lite billigare möjligen... Det fick vi efter den gången det inte blev ngt ET pga att inga av de 5 plockade äggen ville dela sig ordentligt

• Enya70

Inanna oj vad jobbigt det måste varit i veckan men skönt att allt verkar vara bra med liten ändå. Och vilka fina siffror ni fick. Vi fick 1 på 500 någonting och det tyckte jag var bra med tanke pga den höga bakgrundsrisken.

• Enya70

Jag har också haft Fostimon 1 gång men tyvärr ihop med korta protokollet som inte passar mig alls. Blev inte ens ET den gången. Se till att vara ute i mycket god tid på Apoteket då de inte har den medicinen hemma utan måste beställa hem åt dig.

• Enya70
    MissBoring skrev 2012-01-31 22:36:42 följande:
    hmm ja det ska bli spännande att se hur det blir, men jag gör ju inte IVF:en denna gång så han kan väl kanske få se hur jag reagerar iaf på Fostimon å om det skulle passa till IVF för mig.. Oj vad trist att det inte ens blev ett ET :( fick ni betala för den gången iaf fast läkaren valt ett preparat/mentod som inte passa dig?
    Den gången var vårt extra försök på Ackis (ett fjärde pga att försök nr 1 inte heller var nöjaktig stimulering) och när det inte blev ET så tyckte de att vi skulle lägga ner hela IVFandet. Så då sket vi i dom och vände oss till en annan klinik istället där jag fått mycket bättre stimulering anpassad till just mina förutsättningar.

Hoppas i alla fall att Fostimon ska passa dig och vad bra att du redan var medveten om vikten av att vara ute i god tid på apoteket Flört
  • Enya70

Grattis Sunseed till dubbelruvning!

Och supergrattis No Ka Oi till din lilla pojke!!!

• Enya70

Usch Inanna att du aldrig ska få pusta ut. Vilken vecka är du i nu? Vad säger läkarna om orsak till blödningarna?
    Vad säger de om utsikterna att det ska gå bra? Håller alla tummar att det ska gå bra för dig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?